76 Reacties

één jaar geleden

Nou je bent zeker niet de enige hoor! En als je baby wel doorslaapt heb je gewoon geluk. Volgens mij is het heel normaal dat een dreumes je nodig heeft s’nachts! Ze zijn nog zo klein!

één jaar geleden

Ik had niet verwacht dat er zo veel kinderen zijn die moeite hebben met het inslapen en doorslapen 😅 Mijn dochtertje slaapt zo slecht al vanaf de geboorte 🥲 spoedkeizersnede gehad en ze had in het vruchtwater gepoept. Verborgen reflux gehad en steeds in een draagzak (zo viel ze in slaap). Elke keer moesten we met iets nieuws komen. Ze had krampjes in de nacht medisch onderzoek gedaan voor een allergie, maar was gelukkig goed. Toen weer wiegen en bij het neerleggen werd ze meteen wakker. Gekozen voor een vloerbed (montessori methode), want tjá dan ligt ze al dus kon ik rustig de kamer uitlopen. Na maanden weer in haar bedje geprobeerd en ze wou continu met haar vinger aan mijn gezicht en mond zitten en soms zelfs krabben en knijpen bij mijn lip (geen idee waarom)😂 Vorige week hebben we contact gehad met een medisch pedagoog van het ziekenhuis. Als advies gekregen om de dr estivill methode te doen (je kind laten huilen en om de paar minuten terug gaan om te zeggen dat je er bent en weer weg gaan). De eerste dag viel ze na een halfuur in slaap en sliep ze door tot 05:00. Ik was verbaasd, want ze valt nooit zelfstandig in slaap. De tweede dag ging het veel minder ze ging in bed stampen en veel huilen en ze werd helemaal niet rustig. Na 3 dagen zou het beter moeten gaan, maar bij ons was dat helaas niet het geval. Uiteindelijk heb ik in de kamer naast haar zitten janken en elke keer dat het bedtijd was voor haar werd ik er misselijk van om de methode toe te passen, dus we zijn er mee gestopt. Mijn kind slaapt nu minder diep en gaat elke keer in bed staan als ik maar even wegloop (dit was voorheen niet). Ze heeft nu meer last van verlatingsangst. Ik heb het losgelaten en een matras naast haar eigen bed gezet. Mocht ze ooit doorslapen dan haal ik mijn matras (tweede bedje) daar wel weg. Wanneer die tijd komt? Geen idee! Iedereen moet doen wat voor zichzelf en hun kind goed werkt 🧡 Het accepteren en loslaten heeft mij écht rust gegeven. Ik werk op het kinderdagverblijf en ieder kind is uniek 🤍 De ene heeft meer tijd nodig en de ander is wat ‘makkelijker’. Ik geloof echt dat het een stukje geluk is 🍀 (aangezien ik alles heb geprobeerd en puur omdat ik wil dat ze haar rust pakt). Straks willen we dat ze nog bij ons gaan liggen en dan willen ze niet meer, omdat ze groot zijn🤭🤍 De tijd vliegt voorbij✨ (Poeh wat een lang verhaal 😂 Moet zeggen dat het goed voelt om het van mij af te schrijven) Veel liefs voor alle moeders💋

één jaar geleden

Reactie op Sneeuw

Ons guppie sliep dus zowel heel moeilijk in als moeilijk door. En we deden ...
Wat fijn!! En idd Komt helemaal goed meis 🤗 Huilen is idd niet leuk. Maar gelukkig is dat dus niet voor lang. En je kindje heeft er ook veel baat bij als het beter slaapt. Nogmaals, heel fijn voor jullie 😃

één jaar geleden

Reactie op L190kw

Ik wil graag iets delen voor de moeders die ook niet laten huilen, ik weet ...
Zo ist ook idd. 🤗

één jaar geleden

Ik wil je veel sterkte wensen 🍀 Het is zo zwaar. Bij ons deed ze het, ook relatief ‘laat’ vergeleken met andere baby’s, van de een op de andere dag, zonder dat we iets veranderd hadden. Hou vol, mama.

één jaar geleden

Reactie op L190kw

Ik wil graag iets delen voor de moeders die ook niet laten huilen, ik weet ...
❤️🫶🏼

één jaar geleden

Hier ook 2ling dat niet weer wat door slapen is..

één jaar geleden

Reactie op Marion90

Hier ook 2ling dat niet weer wat door slapen is..
Same here, en al bijna 16 maanden lang.....

één jaar geleden

Hier ook, 14 maanden, maar op 1 hand te tellen hoevaak hij doorgeslapen heeft, daarnaast ook rond 5 uur klaar wakker, slopend!

één jaar geleden

Mijn dochtertje slaapt ook nog niet “volledig” door. De paar keer dat ze heeft doorgeslapen was ze ook al om 5u30 wakker. Wat mij helpt is om af en toe een nachtje met een vriendin weg te gaan of mijn dochtertje af en toe bij mijn moeder te laten slapen, zodat wij een nachtje goed kunnen doorslapen!

één jaar geleden

Hier een 14 maanden kind die paar keer wakker wordt in de nacht..

één jaar geleden

Helaas! Ik heb wel heeel veel zin in een lange nacht😁

één jaar geleden

Reactie op MaryamD

Nou, hier hetzelfde hoor. Mijn dochter wordt elke nacht 3x wakker en slaapt ...
Hier exact hetzelfde verhaal. Hoe groot zijn de flesjes die je geeft snachts?

één jaar geleden

Hier geen tips hoor, maar wel een kind dat soms (lees zo goed als elke avond) nog steeds niet door slaapt. En nog 2 flessen per nacht. Hij is 14 maanden dus ja, en dan nog een paar keer per nacht soms voor zijn speen.

één jaar geleden

Ik had goede hoop, afgelopen 3 weken was het om 23:30 een fles en door tot 6:00, dat kon ik toch wel zo goed als doorslapen noemen. Maar helaas hoorde het bij het zich niet fit voelde . Inmiddels is hij aan het inhalen 😒. Om 22:30 en om 01:30 een fles van 210 en om 5:00 een fles van 180. Tot de druppel toe leeg en als hij die niet krijgt blijft hij gerust krijsen en overstuur zijn. Slokjes water aanbieden werkt ook niet. Maar goed, afgelopen weken dronk hij steeds 120 net aan. Dus misschien nu een paar dagen weer bij eten en dat het dan weer “normaler” wordt met 1-2 flessen van 150 in de nacht.