19 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb dit ook een lange periode gehad, maar vond alle “oplossingen” niet fijn: speen afpakken (is troost), alleen laten slapen, geen voeding geven, laten huilen. Ik heb het maar even volgehouden en zoveel mogelijk andere slaap momentjes geprobeerd te pakken. Nu gaat het veel beter: hij slaapt nu 4/5 uur achter elkaar en laatst zelfs 7! Ik denk dat het echt fases zijn. Ik neem mijn zoontje trouwens bij mij in bed als hij erg onrustig is, dat helpt ook. Succes!
2 jaar geleden
Hier ook een wakker baby’tje in de nacht. Mijn cb adviseert water te geven ipv een flesje melk, omdat hij anders geen doorslaap ritme krijgt en de behoefte voor voeding blijft houden (als mijn zoontje overstuur is en ontroostbaar geef ik gewoon een flesje.. moedergevoel). Wat hier (iets) helpt is om z’n vaste voeding nog eens bij langs te gaan, krijgt hij genoeg voeding zodat hij zich ‘s nachts niet hongerig voelt? Mijn zoontje is best een grote eter, hij krijgt nu wat meer en slaapt nu wel langere tijden achter elkaar en valt ook dieper in slaap waardoor hij minder behoefte heeft aan zijn speen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes!
2 jaar geleden
Wow, wat een bizar advies. Snap ik het goed dat ze bedoelen dat je hem maar buiten het gehoor moet leggen?
Onze wurm is vergelijkbaar sinds 4 maanden 🤣. Veel last van slaapvlooien, waardoor ze zichzelf wakker mept en haar speen uit haar mondje slaat.
Ik merk ook dat ze heel veel behoefte heeft aan contact. Een handje tegen mijn hand of gezicht geeft meer rust. Wij hebben haar in een cosleeper liggen en soms bij ons in bed als het echt niet gaat. Dat tweede vooral als ze ziek is of echt om de 20 minuten begint te piepen. Ik ga haar sowieso niet laten liggen huilen in een andere kamer. Dat klinkt erg ouderwets, vind ik.
Mijn insteek is dat ze er mettertijd heus wel overheen groeit. Haar belevingswereld wordt heel snel groter, dus niet zo gek dat ze meer geborgenheid zoekt en veel moet verwerken 's nachts, toch?
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Mara21
Wow, wat een bizar advies. Snap ik het goed dat ze bedoelen dat je hem maar ...
Ja klopt ze bedoelen dan inderdaad om buiten het gehoor te laten leggen. Maar dat voelt voor mij niet goed. Hier mept de kleine man zich ook heel snel wakker en slaat de speen uit de mond. Maar inbakeren wil ik ook niet meer omdat meneer al druk aan het draaien is.
We hebben onze zoon wel al een tijd op zijn eigen kamer misschien dan toch maar terug bij ons zodat we er zelf niet zo vaak heen en weer hoeve te lopen.
Maar inderdaad zo denk ik er ook wel over dat ze er wel overheen groeien en leg mij er ook we wat bij neer en alles wat meneer langer slaapt zijn we al blij. Vrolijk is hij gelukkig wel overdag.
2 jaar geleden
Oh jeetje wat een heftig advies van Cb!
Onze dochter slaapt bij ons in bed, ze is vanaf het begin een onrustige slaper, en raakt gewoon in paniek als ze alleen ligt. Kindjes worden vaak wakker, en scannen dan de omgeving op veiligheid (waar zijn mijn ouders?). Ze begrijpen niet dat jij er wel bent, maar niet in het zicht.
Er wordt veelal beweerd dat een kindje vanaf 6 maanden moet kunnen doorslapen. Dit is echt eerder uitzondering dan regel.
Bij mij heeft het heel erg geholpen om te accepteren dat mijn dochter me nodig heeft om zich veilig te voelen en weer in slaap te vallen. We gaan om 20.00 naar bed, en worden om 7.30 wakker. Zo zijn nachtelijke onderbrekingen prima op te vangen.
Ik heb heel veel gehad aan ‘Liefde van een moeder’, zij legt alles heel helder uit, is wetenschappelijk onderbouwd en erg verhelderend.
Zet m op!! Het is zwaar, maar het wordt echt beter!
2 jaar geleden
Reactie op maris343
Ja klopt ze bedoelen dan inderdaad om buiten het gehoor te laten leggen. Ma ...
wat erg! ik vind het cb echt een hele vage instantie
slaapt hij in een slaapzak? dat kan helpen
en gewoon paar spenen in t bed en hem leren m zelf in zn mond te stoppen
2 jaar geleden
Wat the hell is er mis met het consultatiebureau?? Wat een enorm schadelijke adviezen!
Als hij eerder 4 uur achter elkaar heeft geslapen, zal hij dat weer gaan doen. Dan is dit helaas een zware fase. Je hebt al een aantal fijne adviezen gekregen hier. Ik zou inderdaad je zoontje bij je op de kamer leggen, dan kun je slaapdronken een speen geven en hem weer toe dekken.
Mijn zoontje wordt al maanden elk uur a anderhalf uur wakker en hier helpt het om samen te slapen. Dan krijgt iedereen de meeste slapen. Maar ik kan me voorstellen dat dit nog een behoorlijke stap is als hij nu op zijn eigen kamer slaapt.
Voor iemand die het advies had gekregen om dan water te geven omdat hij anders niet zou leren doorslapen. Heel goed dat je een flesje melk geeft! Veel kindjes op deze leeftijd hebben dat nog nodig een doorslapen zullen ze gaan doen zodra ze daar klaar voor zijn in hun ontwikkeling. Net zoals ze dat met andere dingen zoals lopen doen.
Voor de topic starter; hopelijk lukt om het als een fase te zien! Weet dat het ontzettend pittig is en dat het ook oké is om het zwaar te vinden maar dat het ook normaal babygedrag is. Vooral naar je eigen gevoel luisteren en niet naar het cb! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op Linnnepin
Misschien kan een slaaptunnel, tukkie of Nunkilakentje van Fedde en Kees no ...
We hebben inderdaad het Nunkilakentje maar daar heeft meneer ook snel zijn handjes onderuit. Hopelijk is het een fase en gaat het snel beter.
En ik laat het ook maar wat los het is nu eenmaal zo en dat geeft ook wat rust.
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde verhaal. Geef nog bv en dat wil hij dan ook elke keer als hij wakker is. Ben inmiddels behoorlijk gesloopt al doe ik het uiteraard met liefde. We kregen van cb ook advies om water te geven ipv bv, maar hebben dat niet gedaan. Ik probeer wel eerst te sussen zonder bv, maar 9 vd 10 keer gaat hij dan toch huilen. Geen advies dus, maar wel fijn om de herkenning te zien bij jou en de anderen die gereageerd hebben. Bij ons sliep hij eerder ook wel 3 a 4 uur achter elkaar, dus hij kan het wel... Zware fase, maar uit ervaring met de eerste weet ik ook dat ze zomaar ineens van de een op de andere nacht kunnen gaan doorslapen. Misschien vannacht wel 😄
2 jaar geleden
Reactie op wave
Hier precies hetzelfde verhaal. Geef nog bv en dat wil hij dan ook elke kee ...
Water ipv borstvoeding hebben ze ook gezegd waarom?
Ze zitten nu ook in de fase van slaapregressie. Ons kleintje spookt nu ook in de nacht. Maar zolang hij lekker ligt te tutten gaan pa en ma niet kijken
2 jaar geleden
Reactie op ibl84
Ze zitten nu ook in de ...
Ja, hier helaas niet tutten maar eerst rommelen en dan huilen. Heel hard, alsof hij 24 uur niets gehad heeft 😅.
Sja, bv zou de spijsvertering weer op gang brengen en hem dan wakker houden, waar water dat niet doet???? Dat is wat ze zeiden 🤪
2 jaar geleden
Reactie op wave
Ja, hier helaas niet tutten maar eerst rommelen en dan huilen. Heel hard, a ...
Pff, heel verstandig om je kind lekker op te vullen met iets waar geen voedingsstoffen in zitten, groeien ze goed van... Wat gaat er in hemelsnaam om in de hoofden van sommige mensen bij het cb?
2 jaar geleden
Reactie op ibl84
Ze zitten nu ook in de ...
dat is omdat je 'uiteindelijk van de nacht voeding afwil' dus dat hij gestimuleerd wordt zn maaltje overdag bij elkaar te schrapen
maargoed bv is meer dan alleen voeding natuurlijk... maar het cb is echt vreemd soms hoor
2 jaar geleden
Reactie op wave
Hier hetzelfde!
Maar omdat ik deze week nachtdienst had kwamen we er achter dat hij bij mn man genoeg heeft aan een knuffel elke 3 uur, ipv elke 3 uur voeden. Maar van mij accepteert hij dat niet, hij laat zich dan alleen met bv troosten
2 jaar geleden
Reactie op wave
Ik kreeg van lactatiekundige het advies om hem savonds vaker aan te leggen ipv in bed leggen. Dus hem laten clusteren op mijn verzoek. Met idee dat hij snachts wat langer slaapt. Aantal avonden volhouden en kijken wat er gebeurt.
Ik ga het proberen.
2 jaar geleden
Vannacht toch de puckababy weer aan gedaan om te kijken als het toch echt zijn armen zijn wat onze zoon wakker maakt. Hebben een hele goede nacht gehad van 19:00-22:45 toen was meneer even overstuur en niet rustig te krijgen. Flesje gegeven en geslapen van 00:30-6:40 heerlijke nacht zo. Maarja inbakeren is niet heel verstandig om dat nu nog te doen… Lastig! 🙈