17 Reacties

één jaar geleden

Herken het wel, het rood worden bij mayonaise op de huid, mijn zoontje heeft dit ook, maar geen allergie voor ei. Eet allerlei producten met ei en ook gewoon mayonaise. Hij heeft wel een gevoelig huidje en reageert dus op mayonaise met een rode en verdikte huid als hij het daarop “smeert”.

één jaar geleden

Volgens mij moet je bij een allergie ook verdikkingen/bulten zien. Dit klinkt meer als een contactallergie, misschien zit er iets zurigs in? Mijn dochter heeft het bij hummus daar zit ook citroen in.

één jaar geleden

Mijn neefje heeft dit toevallig ook. Hij heeft het alleen bij bepaalde merken mayo/fritessaus. Remia gaat bij hem wel goed. Ze hebben geen idee wat het nou precies is. En hij is inmiddels al 10😅

één jaar geleden

Hier ook een keer gehad dat ze stiekem wat mayonaise van mijn bordje haalde met dr vinger en toen ook in dr gezicht kwam. Later merkte ik een rood vlekje/allergische reactie van en linkte het aan de mayonaise. Is gewoon weggegaan, was niks ernstigs. Gewoon een reactie op de huid. Was volgende dag ook weer weg. Ze eet heeeel graag eieren en is hier niet allergisch voor anders had ik het zeker al gemerkt 😅 Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar bij twijfel gewoon bellen natuurlijk :)

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Herken het wel, het rood worden bij mayonaise op de huid, mijn zoontje heef ...
Oke, Wat gek he. Maar zou het dan iets anders zijn wat in mayo zit waar ze op kunnen reageren. Zit ook te denken. Heb geloof ik een tijdje geleden eens een patatje met mayo gegeven die meteen haar mond in ging en niet rood werd. Ik dacht misschien js het ei omdat ze dat weinig eet.

één jaar geleden

Reactie op Kseptember

Volgens mij moet je bij een allergie ook verdikkingen/bulten zien. Dit klin ...
Ooh nog nooit van gehoord, Zal het eens opzoeken. Klinkt wel logisch. Het gebeurde echt toen zij haar gezicht ermee in ging smeren haha. Maar heb nog nooit een reactie gehad toen zei wel ei binnen kreeg. Ze eet weinig ei. Bied het steeds aan maar spuugt het uit. Misschien toch wat vaker ei banaan pannenkoekjes maken

één jaar geleden

Reactie op Zomie

Mijn neefje heeft dit toevallig ook. Hij heeft het alleen bij bepaalde merk ...
Gek he, Maar het gaat gewoon goed?. Alleen maar rood?. Want las over ei allergie. Wil niet dat mijn kindje een gezwollen tong krijgt benauwd enz. Blijft het bij hem alleen bij rood?. Ik ga het wel in de gaten houden. Gelukkig heeft ze dit niet met andere producten zoals ik weet tot nu toe.

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Hier ook een keer gehad dat ze stiekem wat mayonaise van mijn bordje haalde ...
Best nog lang gebleven dus, Hier was het met 10 min weg. Je kpn echt zien waar zij haar handen gehad heeft. Daar was alles rood. Deze reacties geven mij al een goed gevoel erover. Ik linkte mayo meteen met ei. En omdat ze dat nog weinig eet. Dacht ik meteen ei allergie. Maar later ging ik na denken dat ze normaal ook pannenkoeken eet met ei erin. En andere producten. En daar niet op reageert

één jaar geleden

Best nog lang gebleven dus, Hier was het met 10 min weg. Je kpn echt zien w ...
Ik weet niet precies hoelang het gebleven is want na het eten, ging ze al snel naar bed. En de volgende ochtend toen ik haar uit bed haalde was het weg :) vandaar dus dat ik zei de volgende dag. Maar is misschien al veel eerder weggegaan! Fijn dat je wat hebt aan onze ervaringen. Vond het ook fijn om te herkennen in de berichten, toch een soort van bevestiging.

één jaar geleden

Ik denk eerder dat er iets in zit waar het huidje (nog) niet tegen kan. We gebruiken steeds meer E-stoffen in voeding en een heel groot deel daarvan wordt gewoon chemisch gemaakt (in de fabriek) en is dus niet meer natuurlijk. Voor zo’n kleintjes is dat veel heftiger dan voor ons omdat wij er al wat langer aan bloot zijn gesteld. Ik zou zeker op ei letten maar persoonlijk denk ik dat het eerder zit in haar nog heel pure huidje die dit net te heftig vond 💕.

één jaar geleden

Ik had dit vroeger ook altijd, bultjes door mayonaise en een vriendinnetje had dit ook. Uiteindelijk zijn we er gewoon overheen gegroeid en verder geen tot weinig last van gehad. Waardoor dit komt weet ik niet precies.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Ik had dit vroeger ook altijd, bultjes door mayonaise en een vriendinnetje ...
Verder geen ei allergie o.i.d.

één jaar geleden

Toevallig heeft mijn oudste zoontje dit ook. Alleen maar bij oliehoorn en niet bij andere mayo’s/frietsausen na ons weten. Maar hebben eigenlijk alleen oliehoorn 🙈 Wij denken dat dit komt door zijn droge huid en eczeem. Dat het dat vet wordt en even die vlekken krijgt. Omdat het weer zo snel wegtrekt.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze baby/dreumes was. We zijn er dit jaar achter gekomen dat ze iets van lactose intolerantie heeft. We weten nog niet waar ze precies op reageert. Ook geen flauw idee of die twee dingen met elkaar te maken hebben. 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Zomie

Mijn neefje heeft dit toevallig ook. Hij heeft het alleen bij bepaalde merk ...
Ik zie nu dus voor me dat een kindje met verschillende merken mayo wordt ingesmeerd om te kijken hoe hij reageert, maar ik gok dat het anders is gegaan😆

één jaar geleden

Reactie op DS1610

Ik zie nu dus voor me dat een kindje met verschillende merken mayo wordt in ...
Hahaha! Nee ze hebben verschillende merken geprobeerd🤣 Ze hebben altijd meerdere merken in huis gehad. Iets met smaken verschillen. Maar nu je het zo zegt zie ik het ook wel voor me.

één jaar geleden

Gek he, Maar het gaat gewoon goed?. Alleen maar rood?. Want las over ei all ...
Ik zou het wel in de gaten blijven houden en de mayo even mijden. Ze hebben wel van alles onderzocht maar er is (nog) niets uitgekomen. Wie weet komt er uiteindelijk nog een keer wat uit.