16 Reacties

één jaar geleden

Sowieso is het een fase maar goed om te bedenken dan zo min mogelijk gesloten (ja/nee) vragen te stellen. Maar haar keuzes geven. Bijvoorbeeld; wil je naar buiten op je fiets of met je step? Of wil je een spelletje doen of spelen met je pop. Dan lok je uit tot spreken/wijzen oid en geef je haar autonomie doordat ze zelf een keuze mag maken en voorkom je de nee terwijl je doet wat jij wil. Wat dus is of naar buiten of even spelen of iets dergelijks. Soms is het hier ook gewoon we doen het en op mijn manier dus gaat het zo maar meestal krijgen ze wel een keuze tussen 2 dingen. Bijvoorbeeld met naar de opvang brengen, ik vraag dan 's morgens of ze op hun eigen fiets willen (dan loop ik met de baby in de kinderwagen) of dat we met de bakfiets gaan. Daarbij krijgen ze dan wel de mededeling dat als ze willen fietsen dat ze dan wel snel hun ontbijt moeten eten.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Sowieso is het een fase maar goed om te bedenken dan zo min mogelijk geslot ...
Oh ja dit is een goeie! Dankjewel voor je tip

één jaar geleden

Ken je dat niet? De peuterpuberteit🤭 Onze zoon doet dit al 2 maanden. Hij doet zelfs met z'n vingertje "nee" zwaaien. Hij eet nu weinig omdat hij bijna niets wil. Hij wil ook niet op een fatsoenlijk tijdstip gaan slapen enzo. Ik accepteer het maar. Soms moet iets wel, dan kan het wel een strijd zijn. Het is fase, daar herinner ik mezelf dan maar aan.

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Ken je dat niet? De peuterpuberteit🤭 Onze zoon doet dit al 2 maanden. Hij ...
Ja ik had er wel van gehoord maar ze doet echt bijna bij alles nee🫠🫠 ook straks als ze met 2 jaar afspraak heeft bij het cb ben ik bang dat alles nee is en dat we dan weer gezeik daar krijgen😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Bussra95

Ja ik had er wel van gehoord maar ze doet echt bijna bij alles nee🫠🫠 ook ...
Nee joh je krijg geen gezeik ze weten heus wel peuterpubertijd. Zoveel kinderen die dit doen. Me zoontje ook bij alles nee. Even doorzetten dan is deze fase weer voorbij hopelijk voor ons snel 😁

één jaar geleden

Reactie op Didem68

Nee joh je krijg geen gezeik ze weten heus wel peuterpubertijd. Zoveel kind ...
Ja dat is ook zo! Haha hoop het ook😂

één jaar geleden

Haha hier ook. En dan vooral nee in verschillende intonaties: 'Neeeeeeh' voor als ze iets eigenlijk wel wil maar gewoon aan het testen is. 'Nee! Mijn!' Wanneer ze iets moet delen of ik iets heb wat zij wil 'Nee.' als ik haar zeg dat we naar bed/naar buiten/naar de opvang gaan 'NEEEEHEEEHEEHEEWEEEHEHEHEHHHEHEHE' als ze het er echt niet mee eens is.

één jaar geleden

Twee = Nee 🤣🤣🤣 leuke leeftijd 🫣🤣🤣

één jaar geleden

Hier ook al een maand of 4! En het is geen fase hahaha.

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Twee = Nee 🤣🤣🤣 leuke leeftijd 🫣🤣🤣
Daarna komt drie, ik doe het lekker nie. Ook een hele vervelende kan ik uit ervaring zeggen.

één jaar geleden

Reactie op mommy_2019

Daarna komt drie, ik doe het lekker nie. Ook een hele vervelende kan ik uit ...
Hahahaha jaaaa idd! Ach later lach je erom hé 🫣🤣🤣🤣

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Haha hier ook. En dan vooral nee in verschillende intonaties: 'Neeeeeeh' v ...
Mijn zoontje zegt 'uuuuuh nee.' 😂

één jaar geleden

Overigens nee zeggen is niet nee bedoelen. Flint zegt standaard nee (al maanden...) maar vaak wil bij wel maar wil hij de kans om nee te zeggen. Dus ik geef hem alleen de keuze als hij die ook daadwerkelijk heeft (wil je wat drinken? Wil je een boterham?) En als het dan nee is, vrijwel altijd, dan maak ik het toch en zeg 'oke. Als je het zo wel wil dan ligt het hier'. 9 van de 10 keer pakt hij het dan toch.

één jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Hahahaha jaaaa idd! Ach later lach je erom hé 🫣🤣🤣🤣
Vast en zeker! Maar momenteel een late "drie, ik doe het lekker nie", een vroege "ik ben twee en ik zeg nee" en een baby van 10 weken maakt het momenteel wel pittig. Maar goed, de baby is een engeltje en de andere twee hebben ook veel goede momenten. Alleen als ze moe en hongerig zijn vertonen ze het gedrag. Daar zijn gelukkig 2 goede remedies voor.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Overigens nee zeggen is niet nee bedoelen. Flint zegt standaard nee (al ma ...
Dit doet me zoontje ook

één jaar geleden

Herkenbaar! Wij zijn net door deze fase heen en nu is het ja/nee als antwoord. Af en toe moet mijn peuter gewoon iets wat hij niet leuk vindt en dat is dan niet anders.