25 Reacties

茅茅n jaar geleden

Gister was die van ons ook om 10 voor 8 wakker. Ik keek ook op tegen de slaapjes, maar ze heeft haar 1e slaapje op het normale tijdstip gehad (half 10) en de 2e later dan normaal: 15.00 uur. Dat werkte gelukkig prima!

茅茅n jaar geleden

Wij volgen onze dochter. We kijken of ze moe wordt (ogen wrijven of jengelen). Meestal is dit rond dezelfde tijd. Echter de laatste weken heeft ze paar week dat ze wat later moe is. Dan doen we 1 slaapje. Als je je baby volgt dan merk je op een gegeven moment wel wanneer ze er aan toe zijn. Maar met een schema is het een kwestie van een keer uit proberen. Echter bij ons is het ook nog niet iedere dag. Dus ik zou gewoon soms even proberen. Echter oververmoeid worden ze niet extreem snel meer op deze leeftijd als je het niet te gek maakt.

茅茅n jaar geleden

Als ze hier rond 8u wakker wordt gaat ze rond half 11 naar bed voor 30min (30min gaan in als ze slaapt) daarna gaat ze dan weer naar bed rond 2u en slaapt ze tot 16u/16.30. Ze gaat hier vrijwel altijd rond 20u naar bed. Laatst was ze rond 8.45u wakker toen heb ik haar ochtendslaapje overgeslagen

茅茅n jaar geleden

Ik had dit precies hetzelfde. 1 keer laten uitslapen tot 7.45 en wilde uiteraard zijn ochtend slaapje niet doen. Middag slaapje wel gedaan maar erna bloed chagrijnig tot bed tijd. Dus maken hem nu Max 7.10 wakker

茅茅n jaar geleden

Reactie op rileyK

Wij volgen onze dochter. We kijken of ze moe wordt (ogen wrijven of jengele ...
Ik volg haar indd, Maar normaal word ze vroeg wakker. Dus ben nu even in de war haha. Ze slaapt nu nog steeds. Ze heeft ook een zware week gehad. Vannacht ook keer of 3 huilend wakker. Waarschijnlijk heeft ze iets in te halen. Maar bedoel meer dat als het nu al 9 uur is dan zal zij moe worden tussen half 11 half 12 normaal word word zij moe tussen 2 a 3 uren. En daarna word ze moe na 3 a 4 uren. Maar als zij op bed gaat om 12 uur wanneer 2de slaapje?. 16:00 uur is te laat. Moet hier even aan wennen. het komt natuurlijk wel goed. Maar mama is even in de war haha

茅茅n jaar geleden

Reactie op ellenn91

Gister was die van ons ook om 10 voor 8 wakker. Ik keek ook op tegen de sla ...
Hier gister geloof half 8 en toen heeft ze een uur geslapen tot 11:20. Daarna om 15:20 en haar wakker gemaakt. Maar vind dat dus niks dat ik haar wakker moet maken. Heb dan liever dat ze 1 lange slaap heeft dat ze wakker word wanneer zij eraan toe is. Moet gewoon even wennen hieraan. Heb periodes gehad dat ze om 4 a 5 uur wakker werd en daarna rond half 6 6 uur en nu word t steeds iets later. nu slaapt ze nog. bijna 9 uur whooo馃檲

茅茅n jaar geleden

Als ze hier rond 8u wakker wordt gaat ze rond half 11 naar bed voor 30min ( ...
Oke, Onze dochter meestal rond 19:00 maar hiervoor ook periodes van 18:00. Gister 19:45. Lieten haar wat langer wakker. Want ja dachten aan alle avonden ervoor dat ze pas rond 21:00 uur in slaap viel. Maar hele week werd ze ondanks dat ze voor haar doen laat sliep toch vroeg wakker. En nu slaapt ze nog.

茅茅n jaar geleden

Reactie op rileyK

Wij volgen onze dochter. We kijken of ze moe wordt (ogen wrijven of jengele ...
Oooh echt joh, Dat wist ik niet. Ik dacht ook wat knap dat ze het beter volhoudt. Gister nog weg geweest. Lag ze er pas om 15:20 te slapen. Normaal slaapt ze eerder. Oke ze had geslapen tot 11:20 maar toch heb het wel eens eerder gehad dat haar ochtend slaapje niet wilde en laat in slaap viel. maar toch werd ze snel weer moe. Wel fijn als ze het langer vol houdt en niet oververmoeid raakt. vind dat zo zielig voor haar

茅茅n jaar geleden

Reactie op kkeller

Ik had dit precies hetzelfde. 1 keer laten uitslapen tot 7.45 en wilde uite ...
Ooohh jee, Hmmmzz nou ik moet maar even aankijken hoe deze dag loopt. En of het 1 of 2 slaapjes word. Zit echt in dubio. Ene kant wil dat ze wakker word wanneer zij eraan toe is. Omdat ze een zware week heeft gehad en vannacht nog vaak wakker werd. Maar wil niet dat zij door maar 1 slaapje te hebben vandaag dat ze de nacht slecht slaapt omdat ze maar 1 slaapje heeft gehad. Haha het is wel even wst hoor. Zal vast ook eenmalig zijn dat ze zo uit slaapt馃檲馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Ik vervroeg dan meestal de lunch en het middagslaapje. Want hij wil dan vaak om 11u / 11.30 weer naar bed. Als hij dan lang slaapt dan heeft hij 1 slaapje en soms anders tegen 15u nog. Ligt er een beetje aan wat hij zelf aangeeft.

茅茅n jaar geleden

Hier gister geloof half 8 en toen heeft ze een uur geslapen tot 11:20. Daar ...
Hahaha ik snap je helemaal. Ik ben tegenwoordig niet zo blij als ze laat wakker wordt, want dat betekent 9 vd 10 keer drama in de avond/nacht 馃槄

茅茅n jaar geleden

Hier altijd een uitslaper, dan doen we haar half 10 weer op bed en maken haar na 30 minuten weer wakker en dan rond 13:00 uur weer op bed.

茅茅n jaar geleden

Ons dochtertje is ook rond die tijd wakker en slaapt al een hele tijd maar 1x en gaat eigenlijk prima

茅茅n jaar geleden

Ik kijk altijd even hoe ze het doet. Als ze om half 8 wakker is gaat ze soms nog wel rond 10.00 slapen voor een uurtje. En dan gaat ze gewoon tegen half 3 er weer in. Ik kijk gewoon hoe ze het zelf doet. Ik denk met half 8 kan je nog wel 2 slaapjes doen. Veel later zou ik het proberen tot half 12 12uur.

茅茅n jaar geleden

Zoals het uitkomt en wat nodig is. Regelmatig een slaapje en dat gaat prima. Ik maak dochter in de ochtend niet wakker (tenzij we weg moeten natuurlijk).

茅茅n jaar geleden

vaak ook om half 8 a 8 wakker dutje om 10:30 2e dutje rond 4u bedtijd tussen half 8 en half 9

茅茅n jaar geleden

Meestal rond 8 uur wakker hier. Rond 10 uur er weer in tot half 11. Max een half uur (dat ze slaapt) en dan 3 uur later er weer in. Meestal tussen half 2 en 2 en dan slaapt ze meestal 1,5 a 2 uur. In de avond om 7 uur weer naar bed!

茅茅n jaar geleden

Hier vaak 7.15 wakker. Dametje gaat dan rond 10u weer naar bedje, slaapt vaak een uurtje en dan rond 15u weer ook ongeveer een uurtje

茅茅n jaar geleden

Ohwja en 1 slaapje werkt hier niet. Wel eens geprobeerd maar dan wordt ze rond 20u weer wakker tot 22u. Geen succes dus

茅茅n jaar geleden

Als ze hier te lang uitslaapt in de ochtend voor haar doen, slaapt ze dr 2e slaapje slecht of niet meer in. Daarentegen is ze dan wel erg moe aan het einde van de dag. Ik maak haar daarom wakker als ze langer slaapt dan tot 6.30- 7 uur in de ochtend. Zo gaan de 2 slaapjes overdag nog wel goed en is haar energie veel stabieler.