25 Reacties

één jaar geleden

Normaal gesproken (ook op de opvang) 2 slaapjes, maar soms loopt de dag anders. Vanochtend heeft ze een uurtje geslapen, vanmiddag lekker gewandeld en rustig gespeeld. Ik probeer haar dan met rust te laten en niet teveel te prikkelen aan het eind van de middag. Eten flesje en naar bed, ze is net om half 7 als een blok in slaap gevallen. Ik merk dat mijn dochter steeds flexibeler wordt met slaapjes en ik op mijn vrije dag dus ook gerust in de middag (rustige) activiteiten kan plannen ipv thuis te blijven voor haar middagslaapje. Qua jouw verhaal zou ik de kleine niet wakker maken maar haar normale ritme opschuiven. Dus als ze normaal om 9 gaat slapen doe je dat als ze later wakker wordt ook 1,5 tot 2 uur later. Blijkbaar heeft ze het nodig dus ik zou je kindje volgen.

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Als ze hier te lang uitslaapt in de ochtend voor haar doen, slaapt ze dr 2e ...
Merk dat ook, Vandaag sliep ze tot 07:45 en sliep smiddags maar 1 uur. Normaal slaapt ze ocjtend 30 tot 45 soms een uur. En in de middag anderhalf tot 2 uur. Denk dat ik haar morgen maar wakker maak. Nu wil ze weer niet slapen. Maar zit nog steeds in sprong 9 waar ze last van heeft.

één jaar geleden

Merk dat ook, Vandaag sliep ze tot 07:45 en sliep smiddags maar 1 uur. Norm ...
Hopelijk werkt het voor jullie, hier gaat het goed als ik het zo doe. Qua ritme kan ik dan ook makkelijker de '2-3-4 regel' aanhouden, dat helpt ook zeker. Wil nog erbij zeggen dat ik verder ook van het kind volgen ben hoor, ik maak haar eigenlijk nooit wakker uit een slaapje. Maar in de ochtend rond 7 uur, na een hele nacht slaap trekt ze dit gelukkig goed. Het is voor dr eigen bestwil denk ik dan maar :) (komt zelden voor want meestal wordt ze wakker tussen 0530 en 0630 🧟‍♀️ )

één jaar geleden

Bij ons bieden wij nog 1 slaapje aan als ze rond 7.30/8.00 walker wordt. We merken dat ze dan niet meer in slaap valt om 9.30. Eerst was het 9.30-10.00 en dan 13.00-15.00 ong. Met 1 slaapje is het ong 12.00-14.30 zoiets

één jaar geleden

Onze dochter is bijna 14 maanden oud (de 13e). Ze slaapt al een maand overdag nog maar 1 slaapje. Sindsdien slaapt ze de nachten weer terug in haar ritme van 19 tot 7 uur.