32 Reacties

één jaar geleden

Ik lees mee! Hier het zelfde verhaal..

één jaar geleden

Wat hier heeft geholpen: eerder naar bed. Ging eerst om 19u naar boven, nu 18.45 en ligt er dan uiterlijk 19.15 in en dat geeft gezorgd dat het 6u is. Daarvoor was het 5. Geen idee of het jullie helpt.

één jaar geleden

Hier hetzelfde, ook moeilijk in slaap raken ‘s avonds en echt hulp erbij nodig hebben… ik hoop dat het een fase is die terug overgaat binnenkort 🙈

één jaar geleden

Wel fijn om al te lezen dat er herkenning is. Ik heb veel discussies met mijn partner want hij zegt later naar bed aangezien hij gemiddeld 10.5 uur slaapt. Ik zeg juist eerder om te hopen dat het iets later wordt.. zo lastig

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook vroeg, altijd al geweest. Er is wel wat verschuiving zo af en toe. Afgelopen 2 weken ook weer tussen 05.00 en 06.00. Vanochtend gelukkig weer eens 06.30. In de middag slaapt laat ik hem 2 uur slapen. Gisteren toevallig maar weer eens laten slapen tot hij wakker werd, 3 uur geslapen. Dan verwacht je dat hij de volgende ochtend vroeger wakker is maar dat was vanochtend dus niet zo. Het blijft maar uitproberen ha ha..

één jaar geleden

Herkenbaar hier ook vaak 5.15 wakker. Eerder naar bed kan, maar ik heb het idee dat het in slaap vallen dan juist langer duurt. Het is een eindeloze puzzel. Dus ik lees ook mee;)

één jaar geleden

Mijn god ik denk dat ik zo helemaal doordraai 😵‍💫😵‍💫😵‍💫 vandaag weer 5:30 en ik zit te janken van oververmoeidheid. Heeft iemand nog tips?

één jaar geleden

En een slaap trainer? Wij hebben fisherprice sleep bunny. Neemt hij mee naar bed en speelt zacht relaxte muziekjes af en geef rood licht als hij er op drukt en het nacht is. Om 7uur ingesteld dat het konijn wakker wordt en groen licht geeft. Hij snapt het heel goed en blijft chillen met het konijn in bed tot 7u, ondanks hij om 6u wakker is. Is ook echt verliefd op het konijn. Krijgt allemaal kusjes en knuffelt er echt mee. Wij krijgen nooit kusjes 😂

één jaar geleden

Reactie op kkeller

En een slaap trainer? Wij hebben fisherprice sleep bunny. Neemt hij mee naa ...
Aaah cute. Ik heb er inderdaad een besteld vanmorgen maar als die niet werkt probeer ik het konijn. Tnx!

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Mijn god ik denk dat ik zo helemaal doordraai 😵‍💫😵‍💫😵‍💫 vandaag weer ...
Wij hebben de dagtuk ingekort naar een uur (1,5 op kinderdagverblijf) en het liefst niet meer na 14.30 slapen of een hele korte powernap. Dan is hij 17u moe dus dan eet hij wat vroeger. Beetje wakker houden en wat hapjes mee eten nog met papa en mama. 19u naar bed, 19.15 in slaap en dan ineens wel tot 6.30 of zelfs 7.30! Hij heeft gewoon minder slaapuren nodig dan gemiddeld en dat is bekend, had mama vroeger ook en papa nog steeds 🤷

één jaar geleden

Reactie op ROF

Wij hebben de dagtuk ingekort naar een uur (1,5 op kinderdagverblijf) en he ...
Tnx voor het meedenken! Hij is hier misschien wel aan toe ja.

één jaar geleden

Ja hier ook 5:30 vanaf april en wij gaan om en om Eruit. Hij is dan tussen 10 en 11 alweer zo moe, dat hij bijna in slaapt valt en dan 1,5 uur slaapt. Dan is de middag tot 19 uur dus weer best lang…en nog een korte namiddag dut wil hij niet meer. In de vakantie deed hij dit wel en sliep hij tot 6:30-7:00.

één jaar geleden

Reactie op Loesjka

Ja hier ook 5:30 vanaf april en wij gaan om en om Eruit. Hij is dan tussen ...
Ik zou het eerder omdraaien. Smorgens een korte tuk van 20 min ofzo en smiddags een uurtje. Is dat niet een idee?

één jaar geleden

Reactie op Loesjka

Ja hier ook 5:30 vanaf april en wij gaan om en om Eruit. Hij is dan tussen ...
En kan je het rekken tot 11.00 broodje eten 11.30 na bed..? Dan bijv. 2uurtjes slapen rond 18.15 weer na bed? Ik denk altijd als je dan juist sochtend weer laat slapen dat ze het vroege wakker worden wel weer inhalen dus dat je het een soort van instant houdt.

één jaar geleden

Hoelang slaapt hij overdag? Onze dochter is sporadisch wakker om 06.15 en dat vind ik al vroeg😂 . Niet klaar wakker maar beetje kletsen ik zet de babyfoon uit en wacht meestal tot 07.15/7.30 kan prima. Maar is dus een luxe besef ik. Ze slaapt al sinds dat ze 1 jaar is 1x 1,5 uur soms langer. Rond 19.00 gaat ze naar bed.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Ik zou het eerder omdraaien. Smorgens een korte tuk van 20 min ofzo en smid ...
Ja misschien eens proberen

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Hoelang slaapt hij overdag? Onze dochter is sporadisch wakker om 06.15 en d ...
Hij slaapt 1,5 uur overdag meestal

één jaar geleden

Om 5:45 begint hij te dreinen en zeggen ‘mamma pakken’

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

En kan je het rekken tot 11.00 broodje eten 11.30 na bed..? Dan bijv. 2uurt ...
Ja dat lukte eerder wel, als hij tot 6:30 slaapt, maar anders valt ie echt in slaap. Misschien ook weer eens proberen. Meestal is zijn slaapje dan korter omdat hij al moe was. Toch ook weer iets van slaapregressie rond 2 ook wellicht

één jaar geleden

Reactie op Loesjka

Ja dat lukte eerder wel, als hij tot 6:30 slaapt, maar anders valt ie echt ...
Ja dat is sowieso een ding. Het kan ook maar zo zijn dat ze slaapjes ineens gaan skippen of drastisch inkorten, wat hier nu af en toe gebeurt (met alle gevolgen van dien) en dat ze daarna ineens weer wel overdag willen slapen en snachts dan ook nog prima 🤷 You never know 🤷