11 Reacties

één jaar geleden

Wij zijn ook alvast begonnen met oefenen op het potje met onze zoon van net 15 maanden. We zijn er met 14 maanden mee begonnen om savonds voordat hij gaat slapen hem op het potje te zetten, soms komt er een plasje en soms ook niet en zelfs heel soms doet hij ook een poep op het potje. Hij vind het helemaal fantastisch en gaat klappen als hij wat op het potje heeft gedaan😁. Misschien is het wat vroeg geen idee maar zolang hij het prima vind vinden wij dat ook!

één jaar geleden

Ik denk dat je hier vooral je gevoel in moet volgen. Het is maar oefenen en proberen, dat kan in mijn optiek nooit kwaad. Zag laatst een tiktok van een moeder die het al deed met 3 maanden en dat kindje vond t prachtig 🤣

één jaar geleden

Wij hebben al langer het potje staan Heeft er al wat plasjes opgedaan na slaapjes en wilde daarna niet meer er op. Gisteravond ineens weer wel, dus nu weet oefenen op een vast moment op de dag (na slaapje)

één jaar geleden

Wij hebben toevallig dit weekend een potje gekocht. We hebben tot nu toe alleen nog geprobeerd met er überhaupt op zitten, met kleding aan. En dan willen we gaan beginnen met op vaste tijden hem er op te zetten. En op het moment dat hij gaat poepen willen we ook proberen. Voor ons is het ook helemaal niet dat we een verwachting hebben dat onze zoon dan sneller zindelijk is. Maar wel makkelijk als hij op het potje gaat.

één jaar geleden

Owja, heeft iemand een tip hoe je makkelijk het potje schoon kan maken?

één jaar geleden

Reactie op MamaVanKris

Owja, heeft iemand een tip hoe je makkelijk het potje schoon kan maken?
Ik doe er een laagje water in en leeg hem in het toilet. Dan kan je hem omspoelen en zo nodig met wat allesreiniger schoonmaken.

één jaar geleden

Velletje wc papier erin voor het poepen deed ik bij de oudste. Ook handig in de wc zelf tegen remsporen in 't algemeen ;)

één jaar geleden

Hoe doen jullie dit!? Het is echt hilarisch om te huilen😂. Billen afvegen van een rondrennende dreumes... Of dan heeft ie z'n luier nog niet om en gaat hij in de hoek staan plassen. Onze zoon is nogal druk😅. Soms gaat wel goed😁. We moeten echt onze draai nog vinden. Alle tips zijn welkom.

één jaar geleden

Mijn zoontje zit al vanaf 6 maanden op het potje na de nacht. Poept dan ook eigenlijk altijd. We zitten dan wat te kletsen en hij friemelt met van alles en nog wat. Zorg vooral dat je er verder geen druk op zet en gewoon kijkt wat de behoefte is van je dochter.

één jaar geleden

Welk potje raden jullie aan? En zetten jullie hem in de wc of ergens waar je kindje er zelf naartoe kan?:)

één jaar geleden

Reactie op Tessica

Welk potje raden jullie aan? En zetten jullie hem in de wc of ergens waar j ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/housie-3-in-1-plaspotje-plaspotje-kind-potje-peuter-potje-met-deksel-wc-potje-peuter-wc-verkleiner-opstapje-groen/9300000041534790/?bltgh=l6JwggKeKYk5-OXQds1Kkw.2_18.19.ProductPageUrl Wij zijn heer blij met deze. Hij staat bij ons in de kleedkamer. Bij de commode. Makkelijk ook alles bij de hand.