9 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter kwam met 31weken en mn zoon met 40weken precies. Ik werd nauwlettend in de gaten gehouden en kreeg de nodige controles. Ook extra progesteron toegediende gekregen tot 36 weken. Deze zwangerschap ook weer. Doordat mn vorige zoon bleef zitten tot 40wk maak ik me nie druk

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Mijn dochter kwam met 31weken en mn zoon met 40weken precies. Ik werd nauwl ...
Ik krijg eigenlijk geen extra controles en dat zorgt er ook voor dat ik soms onzeker ben. En de optie van progesteron is ook niet genoemd door mijn vk.🤔 ik ga het toch eens vragen de volgende controle. Dank voor je reactie en laat mij inzien dat het ook anders kan en niet weer een vroeggeboorte hoeft te zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Nasje2

Ik krijg eigenlijk geen extra controles en dat zorgt er ook voor dat ik som ...
Meen je niet, apart. Ik had bij mn tweede gewoon vk aangemeld en toen met 16 wk naar zkh doorverwezen door de vroeggeboorte. Daarbij kreeg ik wekelijks progesteron prikken en zeker 3x is mn baarmoederhals opgemeten. Bij mij was het ook onduidelijk waarom mn dochter te vroeg kwam. Nu mn tweede met 40wk precies is gekomen denken ze gwn bad luck 🤷🏽‍♀️ en heb k nu uit voorzorg progesteron tabletjes. Bmh is niet gemeten omdat dit vorige keer goed was.

4 jaar geleden

Reactie op Kaaj1256

Meen je niet, apart. Ik had bij mn tweede gewoon vk aangemeld en toen met 1 ...
Ja ik heb het aangegeven dat de vorige vroeggeboorte was, maar ze zag dat niet als reden om door te verwijzen. Ik wilde zelf ook bij aanvang niet naar de gynaecoloog, omdat ik het niet prettig vind om naar een ziekenhuis te gaan (beetje trauma, ook door mijn zoontje die veel opnames heeft gehad door zijn astma). Maar over progesteron nooit iets gehoord, inderdaad apart. Ik hoop dat het bij mij ook bad luck was, ik weet wel dat ik in die periode veel stress had (verhuizing, bezig met een master, fulltime werken, net getrouwd, en wennen aan bonuskids ieder weekend.) Was beetje te veel en vermoed dat ik daarvoor te vroeg ben bevallen.

4 jaar geleden

Ik heb niet eerder een vroeggeboorte gehad. Mijn oudste 4 zijn na ruim 41 weken geboren. Mijn jongste 2 zijn ingeleid met 38 en 39 weken. Nu ben ik pas uit het zhuis omdat ik weeën had met 30 weken. Baby zal waarschijnlijk te vroeg geboren worden.

4 jaar geleden

Reactie op Raeven

Ik heb niet eerder een vroeggeboorte gehad. Mijn oudste 4 zijn na ruim 41 w ...
Oh jee, dat is even schrikken lijkt mij. Maar komt vast wel goed. Is er nog een oorzaak dat je nu al weeën hebt?

4 jaar geleden

Reactie op Raeven

Ik heb niet eerder een vroeggeboorte gehad. Mijn oudste 4 zijn na ruim 41 w ...
Overigens begon het bij mij niet met weeën, maar mijn vruchtwater brak opeens. De weeën begonnen dag later pas. Ik hoop dat jouw kindje nog even blijft zitten.

4 jaar geleden

Reactie op Nasje2

Oh jee, dat is even schrikken lijkt mij. Maar komt vast wel goed. Is er nog ...
Inderdaad schrikken. Voel me net een tijdbom. Geen oorzaak voor de weeën. Ze blijven komen en gaan. Afwachten tot het door zet. Baby heeft 2-4 weken groeiachterstand en ligt in stuit...

4 jaar geleden

Reactie op Raeven

Inderdaad schrikken. Voel me net een tijdbom. Geen oorzaak voor de weeën. Z ...
Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed komt. Hou je rustig en wens jou en je baby het beste toe.