40 Reacties
5 jaar geleden
Ik (Marokkaanse) heb gekozen voor een jugoslavische naam maar wel islamitisch.
5 jaar geleden
Islamitische namen voor jongens en meisjes!
ISLAMITISCHE NAMEN: JONGENS 💙
Hier een selectie van aantal namen van de mannenlijke metgezellen van de Profeet ﷺ genomen uit het boek 'al-Isaba fi tamyiz al-Sahaba' van Ibn Hajar [Rahimahu Allaah].
•Abaan •Ibrahim •Ubayy •Abyad •Ahmad •Ahmar •Arta-a •Azhar •Usaamah •Ishaaq •Asad •Aslam •Ismail •Asmar •al-Aswad •Ashraf •Anas •Auws •Aiman •Ayyub •Badr •al-Baraa •Busr •Bishr •Basheer •Bakr •Bilal •Bahz •Tameem •Thaabit •Tha'labah •Thumaamah •Thobaan •Thawr •Jaabir •Jubayr •Juthaamah •Juraij •Jareer •Ja'far •Jameel •Junaadah •Jundub •Junayd •Jahm •Al-Haarith •Haatim •Haazim •Hibbaan •Habeeb •al-Hajjaaj •Hajr •Hudhayfah •Harb •Hizaam •Hassaan •Hussain •Hakeem •Hammaad •Hamza •Humayd •Hanbal •Haneef •Khalid •Khabbaab •Khubayb •Khadeej •Khuzaymah •Khalaf •Dawud •Deenaar •Dharr •Dhakwaan •Dhu-ayb •Raashid •Raafi' •Rabaah •ar-Rabee' •Rabee-'a •Rasheed •az-Zubayr •Zirr •Zaraarah •Zuhayr •Ziyaad •Zayd •Saariyah •Saalim •Suraaqah •Sa'd •Sa'eed •Sufyaan •Salman •Salamah •Saleem •Sulaymaan •Samurah •Sameer •Sinaan •Sahl •Suhayl •Suwayd •Shibl •Shaddaad •Sharaheel •Sharahbeel •Shurayh •Shaybaan •Saalih •Sakhr •Safwaan •Suhayb •ad-Dahhaak •Taariq •Talha •Talq •'Aasim •'Aamir •'Aabid •'Abbaas •'Abdullah •'AbdurRahman •'Ubaydullah •'Ubayd •'Uthman •'Ady •'Urwa •'Atiyyah •'Ikrimah •'Uqbah •'Aqeel •'Alqamah •'Ali •'Ammaar •'Umar •'Amr •'Umayr •'Anbasah •'Auwf •'Iyaad •Ghaalib •al-Qaasim •Qatadah •Qudaamah •Qais •Katheer •Ka'b •Kaysaan •Labeed •Layth •Maalik •Mohammad •Marthad •Mas'ood •Muslim •Miswar •Mus'ab •Mu'adh •Mu'awiyah •Naafi' •Nu'maan •Haashim •Haani' •Hubayrah •Hishaam •Hilaal •al-Haytham •Waaqid •Waqqas •Wahb •Yahya •Yasir •Yazeed •Yasaar •Ya'qoob •Yusuf •Yunus
ISLAMITISCHE NAMEN: MEISJES 💖
Hier een selectie van aantal namen van de vrouwelijke metgezellen van de Profeet ﷺ genomen uit het boek 'al-Isaba fi tamyiz al-Sahaba' van Ibn Hajar [Rahimahu Allaah].
5 jaar geleden
Je hebt veel mooie namen van profeten en sahabah. Misschien dat je daar iets tussen kan vinden!
5 jaar geleden
Reactie op sousou-tje
Aydine
Is dat geen Turkse naam? Hoor die vaak bij Turken..
5 jaar geleden
Je hebt veel mooie namen van profeten en sahabah. Misschien dat je daar iet ...
Ik heb mijn namen ook op die manier gekozen.
Ik wil graag een naam met een betekenis, een verhaal die ik kan vertellen.
Vaak heb ik te horen gekregen dat ik ouderwetse namen heb gegeven aan mijn kinderen. Maar mijn kinderen dragen ze echt met trots. Ze corrigeren ook vaak mensen als ze het niet goed uitspreken. Maar dat doen ze wel vriendelijk.
Soms als ik mijn kinderen bij naam noem dan denk ik nog steeds van huh ik had zulke andere namen in mijn gedachte vroeger. Maar ben echt heel blij.
5 jaar geleden
Reactie op Sapje
Ik heb mijn namen ook op die manier gekozen.
Ik wil graag een naam met een ...
Allaahumma baarik! Super goed van je. En wat super fijn dat je kids zo trots zijn op hun namen. Het is ook echt heel mooi om een naam te hebben met een mooie en goede betekenis. Voor jongetjes is t echt heel makkelijk. Heel veel keus! Ouderwetse namen? Nouja zeg. Islamitische namen zijn tijdloos!