27 Reacties

2 jaar geleden

Pampers Harmonie en Puur en Zacht van Etos zijn wel goed!

2 jaar geleden

En wie zegt dat deze onderzoeken waar zijn? Ik vind het nu een beetje bang makerij en er wordt een schuld gevoel aangepraat bij moeders op misschien wel niks af? Ik zie verder geen bronnen, voelt voor mij meer als reclame maken voor wasbare luiers.

2 jaar geleden

Reactie op xxet

En wie zegt dat deze onderzoeken waar zijn? Ik vind het nu een beetje bang ...
Maar waarom het risico nemen als er ook dus betere alternatieven zijn? Tenminste, zo denk ik er over. Maar als jij daar anders over denkt is dat toch ook prima? Het is je eigen keuze natuurlijk. Ik vind het zelf geen reclame voor wasbare luiers want ze geven ook een top 10 met veilige wegwerpluier merken mee.

2 jaar geleden

Reactie op Jilster25

Meer redenen om wasbare luiers te gaan gebruiken hoef je niet te hebben, to ...
Welke wasbare maandverband is zonder chemische stoffen e.d.? Of zijn ze daar allemaal vrij van? Er zijn zoveel verschillende soorten op internet馃槄

2 jaar geleden

Reactie op xxet

En wie zegt dat deze onderzoeken waar zijn? Ik vind het nu een beetje bang ...
Ik sluit me hier bij aan. Tegenwoordig is er meer slecht dan goed. Ik ga er eigenlijk van uit dat de luiers die op de markt zijn veilig zijn. Waarom zouden ze op kraamafdelingen pampers gebruiken als die slecht voor de gezondheid zouden zijn? 馃

2 jaar geleden

Hier nog een moeder die voorstander is van wasbaar. Beter voor de portemonnee, het milieu, nooit luier uitslag en kindjes kunnen eerder zindelijk zijn. Je kunt ook deeltijd wasbaar luieren. Als ik er even geen zin in heb pak ik wel eens een wegwerp. Alle beetjes helpen. Of je begint op vroege leeftijd (vanaf geboorte) met zindelijkheidstraining. Dit heet elimination communication. Hier is een interessante podcast over, The go diaper free podcast.

2 jaar geleden

Ik zou dit lezen. Is wat genuanceerder. Wat minder smileys en blokletters. Dan kan je zelf afwegen hoe groot het risico is. Ik vind wegwerppampers zelf superhandig. Zie het niet zitten om hiermee te stoppen. Ga wel oefenen met het potje na elk slaapje. Hopelijk zijn we er dan vroeg vanaf. https://www.demorgen.be/snelnieuws/ngo-s-waarschuwen-voor-schadelijke-stoffen-in-luiers-is-er-nood-aan-een-verbod~b0a2ea42/