5 Reacties

één jaar geleden

Hey, ik raad je aan om dit te plaatsen op het forum ipv de geboorteclub. Daar heb je meer kans dat er mensen zijn in soortgelijke situatie.

één jaar geleden

Hoi! Geen moeder van iemand met autisme, maar ik ben orthopedagoog. Mocht je je zorgen maken om het praten, dan zou je eens kunnen kijken naar Pivotal Response Therapy (PRT). Dat is een therapie waarbij kinderen met hun ouders gericht leren om verbale communicatie in te zetten, met als doel dat ze ook uiteindelijk meer zullen praten. Wie weet heb je er iets aan ♥️

één jaar geleden

Hi Lusine, ik heb een zoontje van 4 waarvan wij denken dat hij autisme heeft. Hij gaat naar een KDC. Hij praat nog niet, soms uit het niets een woordje of twee woorden. Maar communiceren doet hij wel. Ik herken mij zeker in jouw verhaal.

één jaar geleden

Hoi hoi, Wat ben ik blij om jouw bericht hier te zien. Ik heb een dochtertje van 2 jaar die niet praat en waarbij ze vermoeden van ASS hebben. Ik maak me erg zorgen (voel me alsof mijn hart zwaar is). Hoe gaat het momenteel met haar? Heb je nog tips van educatief speelgoed of oefeningen hiervoor? Veel liefs en heel veel succes!

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Hoi! Geen moeder van iemand met autisme, maar ik ben orthopedagoog. Mocht j ...
PRT is zeker heel goed, kijk ook naar 'geef me de vijf'. Een hele fijne praktische methode om samen met je kind in te zetten. Geschreven door een moeder met 2 kinderen die autisme hebben en beide een heel verschillende uitingsvorm.