7 Reacties

5 maanden geleden

Wij hebben nu al een tijdje de Maxi Cosi Titan Pro. Deze hebben we gekozen omdat deze tot 12 jaar gebruikt kan worden. Maar Cybex heeft net zulke goeie opties. Zou je aanraden om naar een winkel te gaan om ze in het echt te bekijken. Wij hebben uiteindelijk ook een andere keuze gemaakt als waar we voor kwamen.

5 maanden geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij hebben nu al een tijdje de Maxi Cosi Titan Pro. Deze hebben we gekozen ...
mooie maxicosi maar als ze 12 zijn zitten ze al heel lang niet meer in een autostoel, dus laat je daarmee niet voor de ' gek ' houden, dat je denkt " ohh maar die kan lang mee".

5 maanden geleden

Reactie op Zij1989

mooie maxicosi maar als ze 12 zijn zitten ze al heel lang niet meer in een ...
Dat vroeg ik me dus ook af maar er zijn landen (uit m’n hoofd bijvoorbeeld Frankrijk) waar je officieel tot 12 in een stoeltje moet zitten. Het is mij volstrekt onduidelijk of je dan echt een stoeltje moet hebben of dat een stoelverhoger dan goed is. Een vriendin van mij zet haar 3-jarige al geruime tijd gewoon op een verhoger namelijk 🤔. Voor wat betreft de groep 2/3 autostoelen geldt volgens mij wel dat ze 1 meter moeten zijn of 3,5. Zoonlief is net te klein (97 cm) dus wij wachten nog heel even, ook omdat wij nog op vakantie gaan volgende maand (met de auto). Maxi cosi, cybex en Swandoo kijken wij naar maar ik wil denk ik even naar de winkels om ze te zien (en de kleine erin te zetten om eens te zien wat het fijnste voor hem zit). Maar die stoeltjes vind ik stiekem kostbaar en de informatie is mij niet altijd even duidelijk.

5 maanden geleden

Ga naar een dubbel na wat voorselectie online en zet je kind in de stoeltjes. Wij hebben ook maxi cosi titan pro of plus, weet ik even niet zeker. Erg fijne stoel en gaat ze zeker wel lang in. Al vanaf 15 maanden tot ruim voorbij de kleuterleeftijd. De stoel is echt goed aan te passen. Dus zal gebruikt worden tot ze los in de auto mogen zitten met gewoon een gordel om.

5 maanden geleden

Reactie op MamaVanKris

Wij hebben nu al een tijdje de Maxi Cosi Titan Pro. Deze hebben we gekozen ...
Heb ook naar de maxi cosi titan pro/plus gekeken maar hij is wel iets duurder. Vroeg me af hij niet heel veel plek inneemt op de achterbank en ook heel zwaar is?

5 maanden geleden

Reactie op Jurst

Ga naar een dubbel na wat voorselectie online en zet je kind in de stoeltje ...
Naar een winkel moet dat zijn. Wij hebben in de winkel toen een paar stoeltjes geprobeerd met onze dochter, en kan me niet herinneren dat het gewicht zo enorm verschilt. Verder hoef je het stoeltje ook niet vaak te tillen, dus is dat niet echt een ding. Verder nemen al die autostoeltjes echt de hele zitplek op. Wij hebben nu deze en en cybex babystoeltje op de achterbank, en daar kan je zelf echt niet tussen ofzo, maar allebei de stoeltjes nemen ongeveer evenveel ruimte in.

5 maanden geleden

Reactie op Yunaa

Heb ook naar de maxi cosi titan pro/plus gekeken maar hij is wel iets duurd ...
Ik heb een BMW f30 (sedan). Maar ook in m'n vorige auto Opel Karl paste het gewoon. Op de website van Maxi Cosi kun je invullen welke auto je hebt om te controleren of het past.