22 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga mijn dochter zelf tot minstens 15 maanden achterwaarts vervoeren. Ze past nu nog in haar maxicosi en hou die zolang dat nog past vind t wel makkelijk als ik nog ff snel een boodschap wil doen en de maxicosi zo op het onderstel kan klikken van de kinderwagen.
Daarna ga ik over naar een stoeltje die gebruikt kan worden tot 4 jaar ofzo. Maar die ook nog achterwaarts kan.
Laat je even goed informeren anders naar de mogelijkheden bij bijv babypark ofzo. Die mensen hebben er verstand van 😊
2 jaar geleden
Wij hebben een base waarop wij de babyautostoel konden vastzetten en we hebben nu de Maxi Cosi Pearl pro2 aangeschaft, die je op dezelfde base kan klikken. Achterwaarts en voorwaarts. Wij gaan 'm wel eerst achterwaarts plaatsen. Deze heeft ook ligstanden, vond ik wel handig ivm ook kunnen slapen in de auto.
Mare wat een kostenpot en zonde van al dat plastic om 3 stoelen aan te schaffen. Je hebt volgens mij ook stoelen die je zo in de Isofix van de auto schuift en ook weer losmaakt...
2 jaar geleden
Het veiligst is tot 15 maanden achterwaarts. Je hebt heel wat autostoelen die je na die 15 maand kan draaien en dan verder kan gebruiken tot 4 jaar.
https://www.24baby.nl/baby/veilig-vervoer-baby/autostoel-baby/
Wij hebben deze
https://www.babylux.be/nl/sirona-z-i-size-autostoel-cybex.html?gclid=EAIaIQobChMIv7PDrY7X-AIVUrLVCh2O1Q_9EAQYAyABEgII0_D_BwE
2 jaar geleden
Ik heb de Mica Pro Eco van Maxi-Cosi. Kun je tot 15 maanden achterwaarts gebruiken en daarna tot 4 jaar voorwaarts. Super mooi en comfortabel en met een ligstand!
2 jaar geleden
Mijn eerste dochter paste tot 15 maanden nog in de maxicosi. Dus vanaf 15 maanden gingen we over. En nu met mijn tweede dochter willen we hetzelfde doen. Ze past nog heel goed in de maxicosi. Dus wil weer vanaf 15 maanden overgaan.
Wel een dure grap, 3 autostoelen.. 🥲
2 jaar geleden
Zoals al gezegd is wordt achterwaarts vervoeren aangeraden tot 15 maanden. Wij zijn al met een maand of 7 overgestapt naar een groep 1 stoel die zowel achterwaarts als voorwaarts kan op de base. Nu zit hij nog achterwaarts, ik weet niet of we dat tot aan 15 maanden blijven doen. Mijn oudste zoon vond het echt vervelend om achterwaarts te zitten en auto rijden was zo voor niemand een pretje. Toen hij een jaar was hebben we de stoel naar voren gedraaid en toen ging het een stuk beter.
2 jaar geleden
Tot 15 maanden mag een kindje niet voorwaards vervoerd worden🤷🏻♀️ daarom zijn alle stoeltjes groep 1 of achterwaarts of draaibaar.
Wij zijn vanaf 5 maanden al over op een autostoel. Onze dochter Kitste alles onder iedere keer weer in de maxi cosi wat we ook deden. Wij hebben nu de cybex sirona sx2 i-size voor beide auto's en zijn er zo blij mee! Heel makkelijk in de auto te zetten met isofix (kan niet met gordel!) Heeft ligstanden en kan 360 graden gedraaid worden. Wat ook heel fijn is is dat alles los te maken is om in de wasmachine te mikken!
Onze dochter slaapt ook goed in de stoel en dat was ook voor ons een hele grote eis dat ze goed kan liggen als nodig om een slaapje te doen!
2 jaar geleden
Reactie op Nb-
Ik heb een auto stoel die vanaf 9 kg richting voren vervoerd mag worden.
Ik ook, alleen de eisen hebben ze hetzien. Nu pas vanaf 15 maanden.
2 jaar geleden
Wij zijn toevallig vandaag gaan informeren. Het is verplicht tot 9 maanden, maar wordt sterk geadviseerd tot 15 maanden. Wij gaan er voor eentje die nu nog achterwaarts kan
2 jaar geleden
Reactie op happy-us
Je hebt ook 1-2-3 stoelen ben je na de maxi cosi in 1 keer klaar
Ja, klopt. Wij halen ook 1 autostoel en dan is t klaar. Mijn reactie 'wel een dure grap, 3 autostoelen', was bedoeld voor TS. Omdat ze 3 autostoelen moet kopen. Bedankt voor je reactie! 😊
2 jaar geleden
Wij hebben deze een tijdje geleden gekocht. https://youtu.be/fm0uAMMBP34
Was niet heel duur in aanschaf en kwam voor ons redelijk goed uit de test. Kan zowel voor als achterwaarts. Op dit moment nog achterwaarts bij ons.
2 jaar geleden
Ja, klopt. Wij halen ook 1 autostoel en dan is t klaar. Mijn reactie 'wel e ...
Oh haha wij dus ook 3 nodig. 2 eigen auto's en 1 voor mijn zus/schoonouders want smorgens vroeg moet je mij niet vragen die stoel uit mijn auto te halen 🤣. En dan kan ISOfix nog zo handig zijn, je moet er toch meerdere handelingen voor doen om hem eruit te krijgen. Handelingen waar ik op dat tijdstip geen tijd en zin in heb 😅. Maar zij moeten in geval van nood Ben wel veilig kunnen vervoeren.
2 jaar geleden
Hier blijft mijn zoontje tot 2 jaar achterwaarts. Dit is meerdere malen wetenschappelijk bewezen echt het allerbeste te zijn. We hebben nu een 360 stoel van römer , heel tevreden mee