9 Reacties

één jaar geleden

Ik snij vaker een pompoen, tomaten, pastinaak, bleekselderij en eventueel wat paprika of wat je handig vindt in een grote pan; even koken. Mixer erin en dat vries ik in. Als hij lastig eet (was vanwege het doorkomen van z’n hoektanden vreselijk) dan geven we dit en soms met pasta maar we proberen wat die dag gaat. Werkt hier echt perfect. Ietsje meer werk qua voorbereiding maar we plukken er vele dagen de vruchten van 😅

één jaar geleden

Wij proberen het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken door veel voorgesneden groente te kopen en bijv. ook kant-en-klare aardappelpuree. Verder maken we veel eenpansgerechten. Bijv een pasta met een tomatensaus en groente, of een saus van spinazie a la crème met champignons en erwten erdoor is ook favoriet. En dan zalm of witvis ernaast. Ook vaak een simpele curry met rijst, met een basis van kokosmelk en tomatenpuree, verschillende kruiden en een groetenmix, kikkererwten etc. Of tortillas uit de oven (enchiladas) met mix van tomaat, bonen, mais etc erin en tomatensaus en beetje kaas erover. Dan met yoghurt en avocado ernaast, daar is onze dochter helemaal gek van. Ik vind een traybake ook makkelijk met aardappelen en groente in de oven en dan kan er (vega)vlees of vis naast. Of een ovenschotel van aardappelpuree en verschillende groente erbovenop (bijv. spinazie en prei) en dan klein beetje kaas. Ik zoek zelf ook steeds inspiratie om iets makkelijks en toch gezond te koken.

één jaar geleden

Quiche werkt hier ook vaak goed. En vaak uit het kookboek ‘de snelle bakplaat’ uit de oven, alleen momenteel is het ook al een tijdje drama. Hij wil weinig tot geen groente.

één jaar geleden

https://lassie.nl/recepten/babyproof-risotto-kip-pompoen-appel

één jaar geleden

Deze is een groot succes hier!!! Je moet echt proberen

één jaar geleden

echt een verschrikkelijke eter hier momenteel.. alles is nee alles wordt uitgespuugd, soms forceer ik een hapje proeven maar goed blijkbaar ben ik er te gefocust op, dus dan eet je maar niet I guess alleen maar graan wil hij ik krijg soms met moeite paar happen soep naar binnen, soms een maiskolf net courgette pannenkoekjes gebakken maar goed heb je één ding gevonden dan is het één x lekker en daarna niet meer hij wil alleeeeeen maar zoet en zout, precies wat je natuurlijk niet wilt geven

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

echt een verschrikkelijke eter hier momenteel.. alles is nee alles wordt ui ...
Hier precies zo….

één jaar geleden

Reactie op Nb-

Hier precies zo….
hoe ga je er mee om krentebollen, liga en eierkoek? worteltje met hummus was een klein hitje gister en een stuk worst.. uiteraard verder alles blegh

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

hoe ga je er mee om krentebollen, liga en eierkoek? worteltje met hummus w ...
Hier gaat het overdag wel prima alleen het avond is echt drama. Hij lust alleen pasta, spinazie, pannenkoeken, frikandel en rode bieten. Als je dan vraagt wil je toetje is het altijd JA!