Hoi allemaal,
Ik heb een dochter van 11 maanden. Slapen ging goed tot 7 maanden.
Overdag slaapt ze 2 x en dit gaat goed. In de avond gaat ze rond 19.00 naar bed, ook dan valt ze vaak goed in slaap. Na ongeveer 1 uur wordt ze huilend wakker. We hebben al van alles geprobeerd.
(Laten huilen, troosten in bed, gespeeld met wakker tijden overdag)
Het lijkt erop dat ze denkt dat dit nog een extra slaapje is. Ze is namelijk dan ook echt niet moe en zijn dan vaak minimaal 2 uur met haar bezig. Ook regelmatig geprobeerd het 3e dutje weer in te lassen, maar dit werkt ook niet.
Ik heb contact gehad met een slaapcoach. Ze gaf al aan dat ze dit weinig meemaakt. (Vaak hebben baby’s moeite met inslapen of worden in de nacht wakker) ze gaf de tip om nog beter naar de wakkertijden te kijken en naar haar vermoeidheid signalen. Het maakt niet uit of we haar om 18.00 in bed leggen of om 19.30, ze wordt iedere avond wakker..
Op advies van iemand ben ik naar een osteopaat geweest. Ook dit heeft helaas niet geholpen.
Aangezien dit nu al 4 maanden duurt, ben ik een beetje de wanhoop nabij. Iedere keer denk ik het is een fase, een sprong of krijgt ze tanden. Maar dit duurt me nu toch echt heel lang.
Herkent iemand zich in mijn verhaal? Heeft iemand wellicht tips wat ik nog kan proberen?
Groetjes Lotte