13 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben verpleegkundige, maar werk eigenlijk nooit avonddiensten omdat dat in mijn rol niet handig is, maar toevallig gisteravond een dienst gedraaid als verpleegkundige dienst tot 23u. Ik ben gesloopt :-(
De oudste had vorige nacht buikgriep en afgelopen nacht riep hij ook 5x voor een deken recht leggen, de jongste heeft gelukkig wel weer eens doorgeslapen.
4 jaar geleden
Ik werk in de gehandicaptenzorg, heb regelmatig avonddienst tot 23u, ik moet zeggen het zijn nog steeds mijn favoriete diensten maar het is wel intens en vermoeiend soms! Knap dat jij het trekt tot 1/2uur!! Als ik avonddienst heb gehad ga ik de volgende dag gewoon wat eerder slapen
4 jaar geleden
Reactie op Bobbi90
Oh heftig zeg, zoveel aan t huilen als mama weg is?
Overdag is het geen enkel probleem, maar zodra bedtijd in beeld komt (dus vanaf 18u) raakt hij compleet overstuur. Papa was niet goed, oma was niet goed, niks was goed. Wilde niet meer eten, niet slapen, zich niet alten afleiden. Echt complete paniek 😔
Echt heel vervelend, want we zijn juist zo blij dat het normaliter eindelijk beter gaat. Maar als ik avonddiensten heb valt hij echt terug in zijn oude gedrag. En je hebt huilen, huilen en dit. Hij raakt echt in paniek,.zo verdrietig 😭
4 jaar geleden
Reactie op Zij1989
maar ligt het aan mama missen en de overgang van dag en nacht of zijn medis ...
Gehoor en zicht zijn zover we weten goed. Hij ontwikkelt zich goed, reageert op geluiden zoals zijn naam en favoriete liedje.
Hij probeert het gebaar voor 'melk' al na te doen, dus ik denk dat zijn zicht ook goed is.
Hij heeft een start gehad met veel nek- en hoofdpijn, vooral bij liggen.n Hierdoor was slapen op zijn rug niet favoriet. Later, afgelopen januari, bleek dat hij ook veel pijn kreeg van de reflux. Beide is opgelost maar het paniek huilen bleef. Met de gezinscoach hebben we hier naar gekeken en een andere routine geoefend. Dat gaat super, althans als ik er bij ben. Overdag lukt het wel zonder mij maar savonds niet, helaas
4 jaar geleden
Hoi Bobbi90,
Hier ook precies hetzelfde. Ook in de horeca en rond de klok van 1 uur klaar.
Ik kan inderdaad ook merken dat het soms erg pittig is.
Meestal begint onze kleine meid rond 7:00 uur ‘s ochtends. Ik kan wel heel voorzichtig zeggen dat ik er langzaam aan begin te wennen.
Vandaag zei ik toevallig nog dat ik de dagen zo wel lang zijn🙈