31 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben een pasta liefhebster! We maken voor haar dan een andere saus met minder kruiden en zonder ui. (Daar kan zij ook niet zo goed tegen)
Voor de rest hapt ze al goed mee met ons, eergisteren gebbqd en toen heb ik voor haar wat eigen kleine hamburgertjes gemaakt en wat groenten die gegrild konden worden. Kleine aanpassingen groot eetplezier.
Wij moeten zelf alleen wel rekening houden dat ze t zelf kan pakken en kan opeten want wij mogen haar absoluut niet voeren haha
2 jaar geleden
Vanavond gele curry, met rijst en boontjes.
Gisteren pasta met bloemkoolsaus
Eergisteren stamppot andijvie met zoete aardappel. Voor ons feta en cashewnootjes erbij.
2 jaar geleden
risotto is hier een grote hit
sowieso rijst
zn eerste maal was pokebowl
ik maak ook vaak bulgur met tomatenprutje
pasta eet hij graag mee
aardappeltjes uit de oven met appelmoes en groente
2 jaar geleden
Traybake uit de oven met krieltjes (die snij ik door de midden) met paprika courgette en zalm. Paprikapoeder en uitenpoeder erover. Top omdat ze er weinig rommel mee maakt en het fornuis niet vies is :p
2 jaar geleden
Reactie op Mila69
Welke gele curry haal jij? Ik zat net te kijken en zag dat het zakje die ik ...
Ik gebruik de curry madras en vadouvan van Jonnie Boer, Euroma. Vooral omdat hier geen zout in zit.
2 jaar geleden
Reactie op LindaaMK
Lekker! Hoe maak je de bloemkoolsaus, waar meng je het mee om er een saus v ...
Verschilt, maar net waar ik aan denk.
Deze week met ui, knoflook, ham en spinazie.
Een roux maken (bechamel als je melk gebruikt) en wat kookroom erdoor. Bloemkool pureer ik zodat er stiekem iets meer groenten gegeten worden.
Als ik te lui ben pak ik gewoon een zakje met roomsaus voor pasta en doe daar gepureerde bloemkool door.
2 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Wij hebben een pasta liefhebster! We maken voor haar dan een andere saus me ...
Zo herkenbaar! Sinds een week mogen we ook niet meer voeren.. dus rijst en macaroni is even geen optie.. doe pikt ie één voor één op en is qua tijd gewoon onrealistisch 😆 laatst ravioli en tortellini allebei een dikke hit!
Als mensen nog tips hebben van makkelijk eetbare “aardappel vervanger” hoor ik ze ook graag😊
2 jaar geleden
Reactie op Ashley8
Zo herkenbaar! Sinds een week mogen we ook niet meer voeren.. dus rijst en ...
Bedoel je als aardappel vervanger iets totaal anders dan aardappel of meer als variant?
Ik maak namelijk regelmatig hashbrowns of ander soort aardappel koekjes.
Maar dan van alle soorten aardappelen.
Wij geven niet iedere dag aardappelen, ik ben zelf geen fan van gekookte aardappelen 🤢 maar meer van gebakken, krieltjes of een romige stamp🥰
Ik geef Maud ook regelmatig 🥑 en ze smult daar zo van! Maar zelfs fruit is hier een goeie "vervanging" voor bij de groenten en t vlees/vis/vega.
Vandaag hadden we framboos pannekoeken, couscous, wat losse frambozen en n soepstengel. Veel vezels, ei en veel groenten. Als toetje hadden we golden kiwi yoghurt.
T was vandaag een chaotische dag. Ik moest vanmorgen onverwachts weg, Maud had der fruit in de ochtend niet op omdat mijn man voor mij naar de stad moest vond ie haha, ze heeft van kwart over 12 tot 3 geslapen 🥳🥳🥳(woehoeee) en daarna een verjaardag waar we bleven eten🤣
Maar ze eet ook goed in gezelschap gelukkig en pikt ook wat van mijn bord dan vaak wat ik niet altijd even lief vind van haar want t is bijna altijd mijn vlees🙈
2 jaar geleden
Zoete aardappel uit de oven, broccoliquiche en spaghetti bolognese! Allemaal favoriet. Vanavond voor het eerst gebakken zalm proberen 👍🏽
2 jaar geleden
Vandaag stond er hier een nood menu op omdat mijn man naar de peelbrand moest 😅
Boontjes, ei, tomaat en yoghurt met kiwi