14 Reacties

één jaar geleden

Jup. Ene avond gaat t goed, andere avond wil ze gewoon NIET eten. Denk dat ze te druk is met andere dingen. "Als ze echt honger heeft, komt ze vanzelf", denk ik dan maar..

één jaar geleden

Hier ook 🙋🏻‍♀️ ene avond zonder moeite heel z’n bord en andere avond is het drama. En ook alleen het avond eten is drama. Overdag zonder moeite z’n tussendoortjes, brood etc.. zal wel bij de leeftijd horen 😂

één jaar geleden

Hier is het voornamelijk groentes die geweigerd worden. En soms inderdaad 2/3 hapjes en dan is het klaar. Maar ik probeer er niet al te veel drama omheen te maken en hoop dat het een fase is 😂

één jaar geleden

Ja hoor, zeker. Vaak vermoeidheid van de dag, maar ook gewoon snel afgeleid. Dus wij beginnen vaak al vroeg. Half 5 ofzo en dan af en toe hapjes tussendoor. Dan heeft hij eigenlijk grotendeels al binnen voor hij tafel komt. Veel verschillende smaken helpt ook, dat houdt het interessant

één jaar geleden

Ja hier ook, is heel normaal. Ze zijn vaak moe en afgeleid.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze dochter zit lekker in de fase dat ze precies niet wil wat wij willen 😂 maar ook in de fase dat we kunnen onderhandelen 😛 vanavond wilde ze spelen, dus ik zei nog 3 happen en dan spelen. Ze kan niet tellen dus het werd gewoon bordje leeg, en toen zei ze vrolijk spelen!! Er zijn ook avonden dat ze echt niet wil dit laat ik dan maar zo. Ze krijgt altijd wel een toetje yoghurt dus we zit dna sws wat in..

één jaar geleden

Hier ook drama ik geef nu soms in bad te eten. Dan eet hij beter

één jaar geleden

Hier helpt het als ik zeg "is goed hoor schat, dan is het bordje van mij" dan trekt hij m snel weer naar zich toe en roept "van miiijjjj" en gaat eten 😂 werkt vooral in de ochtend

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Hier helpt het als ik zeg "is goed hoor schat, dan is het bordje van mij" d ...
Haha als ik dit in de avond probeer, dan zegt ze 'kwark!' En wil ze vast door naar het toetje 🙈. Aan ts. Ja hoor hier ook regelmatig! Veelal is het doorkomen van tandjes of heel moe zijn een oorzaak. Op opvangdagen eten we daarom vaak iets makkelijks dat er bijna altijd in gaat (spinazie, rode kool, bami). We geven vaak van tevoren ook al rauwkost om er vast wat groente in te hebben. Ze mag ook altijd meehelpen met koken vanuit de leertoren en dan vast wat proeven etc., dat helpt ook. En tijdens het eten zeggen dat iets echt niet in haar mondje past (die hap is veeeel te groot, dat past toch niet in jouw mond) en dan juichen als het wel lukt. Of neeee dat hapje (en dat heeft hier vaak de naam van een familielid) mag je niet opeten werkt ook als een malle, maar daar maak ik liever geen gewoonte van. Hoewel ze die dus zelf toepast als ze aan het eten is (neee, Albert! en dan met een grijns zitten eten). Als ze echt niet wil laten we het los. Morgen weer een dag, denk ik dan maar. We slaan het toetje nooit over.

één jaar geleden

Ja sinds hij 2 is word het met de dag minder.. soms eet hij helemaal niks

één jaar geleden

Geven jullie dan nog pap in de plaats

één jaar geleden

Reactie op bibastellita

Geven jullie dan nog pap in de plaats
Nee ip niet. Ik merk dat hij anders denkt oké prima als ik schreeuw krij ik iets anders. Ik probeer verschillende dingen op 1 bord aan te bieden. Bijv rijst en groenten apart en dan een appel erbij waarvan ik zeker weet dat hij dat eet. Als hij gaat gooien/boos word haal ik het bord weg. Ik bied soms na 30 min weer aan terwijl hij aan spelen is dan eet hij soms nog wat

één jaar geleden

Reactie op dmmk

Nee ip niet. Ik merk dat hij anders denkt oké prima als ik schreeuw krij ik ...
Ja dit doen wij ook. End daarnaast bieden wij om 19u / 19.30 nog een boterham aan als hij echt slecht gegeten heeft..vaak gaat dit er dan nog wel in of deels.

één jaar geleden

Hier heel wisselend. Over het algemeen probeert hij wel alles, maar niet alles valt direct in de smaak. Bij ons werkt het het beste als we hem gewoon samen met ons laten eten, hem exact hetzelfde geven/hetzelfde presenteren en vooral NIET de aandacht erop vestigen. Gewoon gezellig aan tafel kletsen over de dag en meestal begint hij dan vanzelf te eten als hij ziet dat wij dat ook doen. Soms geven we dan complimentjes tussendoor. Als hij eerder van tafel wil, dan staan we dat meestal toe. Vaak komt hij dan weer snel terug om de rest op te eten of zijn bordje te pakken naar de salontafel om daar verder te eten. Als hij weinig gegeten heeft, bieden we hem later nog een cracker of boterham aan. Als we wat later eten, dan krijgt hij bij het koken of gewoon vooraf een bordje met komkommer/tomaat.