23 Reacties

7 maanden geleden

Heel herkenbaar af en toe. Ik kan ook pas ontspannen als ze slaapt. Bij ons is het dan vooral huilen, aandacht vragen.. Sinds gisteren wel in groter bed. Loopt tot nu toe goed .. Slaapt zij al in groot bed ?

7 maanden geleden

Reactie op MD1985

Heel herkenbaar af en toe. Ik kan ook pas ontspannen als ze slaapt. Bij ons ...
Nee nog niet! Ledikant is hier nog prima. Probeer het ook zo lang mogelijk uit te stellen, zeker ook gezien ze zo spookt. Als ze haar bed ook nog zelf uit kan krijgt ze nog meer ‘ruimte’ (letterlijk) 😅

7 maanden geleden

Ons dochter stond echt te huilen aan bed maar ze blijft wel liggen nu. Enkel na dutje deze middag was ze er zelf uitgekomen. We hopen dar het zo blijft!

7 maanden geleden

Als ze tot max 14u slaapt denk ik dat 19.30u wel wat laat is. Lang er over doen om in slaap vallen is ook een teken van oververmoeidheid. Ik zou het eens een weekje proberen om haar om 19u op bed te hebben liggen, kijken of dat helpt.

7 maanden geleden

Bij ons doet ze in crèche dutje van 12 tot 15u. Thuis max van 12u30 tot 13u30 meestal. Ze gaag slapen om 19u45..

7 maanden geleden

Reactie op Leonore1985

Als ze tot max 14u slaapt denk ik dat 19.30u wel wat laat is. Lang er over ...
Dit zou ik ook doen. Kan inderdaad een teken zijn van te moe zijn.

7 maanden geleden

Reactie op Leonore1985

Als ze tot max 14u slaapt denk ik dat 19.30u wel wat laat is. Lang er over ...
Dank voor je reactie! Ik dacht dat wakkertijd niet meer echt gold voor deze leeftijd? Ik vraag me ook af of het uitmaakt, denk juist dat we dan nog langer met het gedoe zullen zitten. Want ook al laten we haar tot 14:30 slapen (soms is het te verleidelijk om haar smiddags nog wat langer te laten liggen 🤓) en haar dan om 19:30 weer naar bed doen zitten we met hetzelfde probleem…

7 maanden geleden

Reactie op Char91

Dank voor je reactie! Ik dacht dat wakkertijd niet meer echt gold voor deze ...
Idem hier.. Te vroeg in bed maakt het erger soms. Lastig he

7 maanden geleden

Reactie op Char91

Dank voor je reactie! Ik dacht dat wakkertijd niet meer echt gold voor deze ...
Ik zou haar niet zo zeer langer laten slapen. Mijn zoon slaapt nog een uurtje in de middag, anders krijg ik hem ook niet meer in slaap. Maar mijn ervaring is wel is dat hij na ongeveer 4,5 uur wakker in de middag het beste in slaap valt en doorslaapt.

7 maanden geleden

Reactie op Leonore1985

Ik zou haar niet zo zeer langer laten slapen. Mijn zoon slaapt nog een uurt ...
Ah zo! Dat verklaart nog wel wat. En hoe laat wordt jouw zoon sochtends dan wakker?

7 maanden geleden

Reactie op Char91

Ah zo! Dat verklaart nog wel wat. En hoe laat wordt jouw zoon sochtends dan ...
Rond 6.30u wordt hij wakker, maar dat is inmiddels ook de biologische klok omdat we er 4 dagen per week zo vroeg uit moeten ivm werk/kdv.

7 maanden geleden

Reactie op Leonore1985

Rond 6.30u wordt hij wakker, maar dat is inmiddels ook de biologische klok ...
Als ik dit zo hoor denk ik dat mijn dochter gewoon te veel uur slaapt op en dag en daardoor savonds niet in slaap komt. Ze maakt namelijk een nacht van 11 a 12 uur en slaapt dan vervolgens smiddags ook zo nog 1,5-2u. Denk dat dat wat te veel is in totaal. Dus echt maar proberen structureel vroeger wakker te maken en smiddags het dutje ook echt inkorten. Hoop dat we het zo nog even kunnen rekken.

7 maanden geleden

Reactie op Char91

Als ik dit zo hoor denk ik dat mijn dochter gewoon te veel uur slaapt op en ...
En dan dus inderdaad ook wat vroeger (19u) naar bed. Wat een verademing zal het zijn als we de avond weer terug hebben vanaf dan 🙈

7 maanden geleden

Reactie op Char91

En dan dus inderdaad ook wat vroeger (19u) naar bed. Wat een verademing zal ...
Dat snap ik! Hoe leuk ik mijn kinderen ook vind, ik ben ook altijd blij wanneer ik 's avonds in stilte op de bank kan zitten 🤭

7 maanden geleden

Ik had omwille van problemen bij inslapen eens mail gestuurd naar kind en gezin (België) en die belden me net op. Was wel nuttig. Praten dan beetje over situatie en wat de invloed kan zijn van bepaalde zaken.. Mss ook aanrader als je van België bent?

7 maanden geleden

Ja denk eerder dat ze te lang slaap over het geheel van de dag. Onze dochter slaapt max 1,5, uur soms niet eens en ze is wakker vanaf 06.00 ik haal haar pas 06.45 uitbed maar ze is echt klaar wakker om 06.00 half 1 gaat ze naar bed tot 14.00 vast avond ritueel soms is het praten soms niet. Ik zet de babyfoon gewoon uit.

7 maanden geleden

Reactie op Roos Anne

Ja denk eerder dat ze te lang slaap over het geheel van de dag. Onze dochte ...
dit. Hier bij een dutje van 1.5u een kind wat pas na 21u slaapt en als we max 1.15 min of 1u doen gaat het veel beter! Dus wellicht is 1.5u ook al teveel??

7 maanden geleden

Reactie op Zij1989

dit. Hier bij een dutje van 1.5u een kind wat pas na 21u slaapt en als we m ...
Ja het zal wel bij de leeftijd horen. Zonder slapen gaat soms ook prima maar vanaf 6 uur is dan best wel lang. Dus al zou dat een uurtje zijn is dat eigenlijk zat denk ik op deze leeftijd. Meestal gaat de rond 19.00 naar bed.

7 maanden geleden

Hier begint ons avondritueel na het avondeten al. Ene keer is dat badderen andere dag is dat omkleden. Daarna beneden beker melk en dan boven doen we 1x verstoppertje (ff laatste enthoussaistme eruit). Daarna boekje lezen en tanden poetsen. Dan op het gemakje het bed in. In bed geven wij nog een kusje en maken we het donker. Papa gaat dan weg, ik ga nog even bij haar zitten en vraag of ze een leuke dag gehad heeft en dat we morgen weer leuke dingen gaan doen. Ene keer duurt dit 1 min andere keer 5min. Daarna wens ik haar welterusten en ga de kamer uit. Zo zijn wij van dat drukke gedrag in bed afgekomen!

7 maanden geleden

Reactie op Sunflower94

Hier begint ons avondritueel na het avondeten al. Ene keer is dat badderen ...
Dit is exact ons avond ritueel, al maanden, en toch duurt het bij ons momenteel vaak een uur voor ze slaapt. Soms is het (helaas) ook gewoon wat het is vrees ik.