Hallo dames,
Mijn zoontje van 6 weekjes heeft uitslag op zijn borst, dit al voor de 2e keer. De vorige keer was het veel minder, de huisarts zei toen dat het baby acne was. Hij heeft ook wel wat 'pukkeltjes' op zijn kin en dat lijkt meer op baby acne. Herkent iemand dit?
Zijn het geen warmte bultjes. Ik vind het zelf soms best lastig om ze niet te koud is warm te kleden. Mijn 1e zoontje heeft ze ook heel snel. En als het acne is dan gaat het vanzelf weg.
Het CB gaf aan dat babyacne boven de tepellijn blijft, als de plekjes daar onder zitten, dan is het waarschijnlijk iets anders. Ik denk dat het dan slim is om de huisarts even te laten kijken.
Mijn zoontje had het in de eerste weken na de geboorte, en dan vooral op zijn gezicht. Ik gok dat het een reactie was van de voeding. Ik deed er dan Derma cardiflor forte crème van vsm er op. Geschikt voor eczeem en de gevoelige huid, en uiteraard ook geschikt voor n baby huidje. Na een paar dagen was het helemaal weg. Volgens mij is vsm ook een natuurlijk middeltje maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Het CB gaf aan dat babyacne boven de tepellijn blijft, als de plekjes daar ...
Het lijkt inderdaad ook wel wat op warmtebultjes. Je kunt eens foto's googelen om het te vergelijken? En kijken of het weg gaat als je je kindje wat minder warm aankleed.
Ja dit herken ik! Mijn zoontje had dit ook. Zat ook op z'n armen, nek en rug. Was er best van geschrokken want het was zo veel. Maar alles is vanzelf overgegaan! Hij heeft niks meer nu! Is 7 weken.
Had toevallig toen ook de huisarts gebeld vanwege een iets verhoogde temperatuur, geen koorts. En die zei ook dat dat niets zorgwekkends was. Ze namen me erg serieus, dus ik was daar wel gerustgesteld door.
Hopelijk trekt het bij jouw zoontje ook snel weg!
Bedankt voor de reacties 🙂
We zijn er inmiddels achter waar het van komt , hij heeft koemelkallergie en dit is een reactie op de standaard voeding. 2 dagen geleden gestart met nutramigen en zijn uitslag is een stuk minder 😀