17 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook! Ik lees even mee want ben er ook nog niet achter wat is

4 jaar geleden

Mijn dochertjr heeft het overal op haar gezicht. Lijkt niet op acne meer op uitslag vind ikzelf...

4 jaar geleden

Ik heb er zinkzalf op gedaan. Het was dan weg. Wondermiddeltje

4 jaar geleden

Zijn het geen warmte bultjes. Ik vind het zelf soms best lastig om ze niet te koud is warm te kleden. Mijn 1e zoontje heeft ze ook heel snel. En als het acne is dan gaat het vanzelf weg.

4 jaar geleden

Gebruik je infacol? Blijkbaar kan die ook “allergisch reactie” geven bij baby’s?

4 jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Gebruik je infacol? Blijkbaar kan die ook “allergisch reactie” geven bij ba ...
Nee dat gebruiken we niet.. wel jbm maar dit al wel 4 weken :)

4 jaar geleden

Reactie op Jony

Zijn het geen warmte bultjes. Ik vind het zelf soms best lastig om ze niet ...
Zou ook nog kunnen, al kleed ik hem niet zo warm naar mijn idee.. lastig dan he bij die kleintjes 🙈

4 jaar geleden

Het CB gaf aan dat babyacne boven de tepellijn blijft, als de plekjes daar onder zitten, dan is het waarschijnlijk iets anders. Ik denk dat het dan slim is om de huisarts even te laten kijken.

4 jaar geleden

Mijn zoontje had het in de eerste weken na de geboorte, en dan vooral op zijn gezicht. Ik gok dat het een reactie was van de voeding. Ik deed er dan Derma cardiflor forte crème van vsm er op. Geschikt voor eczeem en de gevoelige huid, en uiteraard ook geschikt voor n baby huidje. Na een paar dagen was het helemaal weg. Volgens mij is vsm ook een natuurlijk middeltje maar dat weet ik niet helemaal zeker.

4 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Het CB gaf aan dat babyacne boven de tepellijn blijft, als de plekjes daar ...
Het lijkt inderdaad ook wel wat op warmtebultjes. Je kunt eens foto's googelen om het te vergelijken? En kijken of het weg gaat als je je kindje wat minder warm aankleed.

4 jaar geleden

Reactie op MamaMarjenne

Mijn zoontje had het in de eerste weken na de geboorte, en dan vooral op zi ...
Dankjewel voor de tip, VSM is volgens mij ook een natuurlijk middeltje

4 jaar geleden

Ja dit herken ik! Mijn zoontje had dit ook. Zat ook op z'n armen, nek en rug. Was er best van geschrokken want het was zo veel. Maar alles is vanzelf overgegaan! Hij heeft niks meer nu! Is 7 weken. Had toevallig toen ook de huisarts gebeld vanwege een iets verhoogde temperatuur, geen koorts. En die zei ook dat dat niets zorgwekkends was. Ze namen me erg serieus, dus ik was daar wel gerustgesteld door. Hopelijk trekt het bij jouw zoontje ook snel weg!

4 jaar geleden

Ja mijn zoontje had dit ook. Is ook weer vanzelf weg gegaan! (Ook mijn zoontje is nu 7 weken)

4 jaar geleden

Ik kreeg ook een keertje de tip dat als je erop drukt en het gaat weg/wordt lichter dat het dan niet erg is.

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties 🙂 We zijn er inmiddels achter waar het van komt , hij heeft koemelkallergie en dit is een reactie op de standaard voeding. 2 dagen geleden gestart met nutramigen en zijn uitslag is een stuk minder 😀

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook nu voeding tegen koemelkallergie en het is al stukken minder

4 jaar geleden

Mij dochtertjeheeft het ook op gezichtje en armpjes ik smeer het in met pure kokosolie en word al stuk minder 👌