6 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochter is ook extreem vaak ziek sinds ze naar de opvang gaat. Ze had laatst een week overgeslagen en toen ging het weer! Maar toen ze vervolgens weer heen ging had ze gelijk griep en ontstoken ogen. Mijn dochter gaat wel pas sinds mei naar de opvang maar sinds dien is ze eigenlijk continu ziek geweest (en wij daardoor ook, ik zit nu na haar met corona). Mijn dochter valt in tegenstelling tot jullie zoon dan niet af, komt wel gewoon aan, maar ik vind ook dat het wel erg vaak is zo. Dan wordt ze ‘s nachts weer wakker met koorts, dan weer haar oogjes, dan weer haar oortjes, volle slijmerige longen; het houdt echt niet op. Ik heb geen idee wat ik er mee kan doen, ik weet alleen dat bij mijn jongere zusjes dit ook het geval was in het eerste jaar van de opvang.

2 jaar geleden

Ik volg - hier ook exact hetzelfde verhaal helaas.

2 jaar geleden

Wat vervelend! Wij hebben dit gelukkig (nog) niet! Ze heeft af en toe een snot neus, maar meer niet!

2 jaar geleden

Hier ook met onze dochter, al lijkt het langzaamaan iets minder te worden. Ze gaat sinds januari naar de opvang en sindsdien heeft ze gemiddeld om de week koorts. Het heeft ook invloed op haar groei. Ze is al erg klein en wanneer ze ziek is eet en drinkt ze nog minder. Wij komen met haar bij de kinderarts en die zegt dat het normaal is in het eerste levensjaar. Niet ieder kindje heeft dit even erg, maar het komt vaak voor dat kindjes bijna wekelijks ziek zijn. Dat heeft ons wel gerust gesteld. Maar het blijft heel vervelend en zielig! Ik ben zelf ook al 5 keer ziek geweest, zo vermoeiend en ik voel me soms schuldig tegenover mijn werkgever. Maar we kunnen er niks aan doen, het hoort erbij helaas.

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde verhaal

2 jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat jullie dit ook allemaal hebben. Mijn zoontje van 9 maanden is ook non-stop ziek en daardoor ik ook. Ik vind het echt zorgwekkend want hij is sinds hij ziek is ook heel veel aan het spugen, echt met golven. Dit is dus nu ook bijna dagelijks: is het niet van buikgriep, dan wel door al het slijm door een verkoudheid. Ik heb een afspraak bij de kinderarts want ik vind het echt niet fijn en weet ook niet wat ik eraan kan doen. Op de opvang vinden ze het ook opvallend, kennelijk zijn de andere kindjes daar minder vaak ziek. Geen advies dus, maar heel veel herkenning!