12 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb alles waar hij echt niet aan mag zitten/in zijn mond mag stoppen (zoals de planten) hoog gezet zodat hij er niet bij komt. Ik denk dat corrigeren op deze leeftijd nog geen zin heeft en ze gewoon lekker moeten kunnen ontdekken wat ze tegenkomen onderweg😊

2 jaar geleden

Hier snapt ze pas sinds een week wat “nee” betekent. Soms is ze bij een plant of de etensbak van de katten in de buurt en dan kijkt ze echt van “ff checken of mama kijkt”. Als ze ziet dat ik kijk dan kruipt ze er maar langsheen. Nu moeten we vaak 1 keer nee zeggen en dan stopt ze ermee. Vorige week moesten we telkens oogcontact maken met haar, nee zeggen en waarom dat iets niet mag en haar daarna afleiden met speelgoed oid, in ieder geval dat ze zelf van die plek wegging. Nu belonen we haar telkens als ze even naar de plant kijkt en weer verder kruipt door heel enthousiast te reageren of een applausje te geven. Of als ze het geprobeerd heeft maar na een “nee” stopt dan krijgt ze ook een applausje met een “wat kan jij goed luisteren, flinke meid hoor!” erbij. Beetje belonen dan zeg maar en dan is zo ook ontzettend trots 😄

2 jaar geleden

Reactie op Bloemetjex

Ik heb alles waar hij echt niet aan mag zitten/in zijn mond mag stoppen (zo ...
Over het ontdekken ben ik het wel met je eens maar ik kies ervoor om wel alles te laten staan zoals planten en etensbakjes van de kat enzo. De reden hiervoor is dat als we ergens op bezoek gaan dat ze dan ook weet dat ze daar niet aan de planten enzo moet zitten. Maar zo doet iedereen het op zijn eigen manier uiteraard 😁

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Hier snapt ze pas sinds een week wat “nee” betekent. Soms is ze bij een pl ...
Hahaha zo lekker ondeugend he. Mijn dochtertje kijkt ook heel stiekem naar me met een grijns voordat ze op de tafel gaat graaien. Daarvan weet ze ook dondersgoed dat het niet mag 🙈 maar ze vindt het vgm erg leuk om me te testen haha

2 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Hahaha zo lekker ondeugend he. Mijn dochtertje kijkt ook heel stiekem naar ...
Haha ja zo lief, en dan maar proberen mijn lach in te houden… Vaak dan kijkt ze even naar mij en als ze ziet dat ik kijk begint ze heel erg te lachen en doet ze “tsssssst” en hobbelt ze weer verder. Ze heeft onderaan nog maar 2 tandjes en ontzettende piekende krulletjes bij haar oren dus ziet er heel erg schattig uit allemaal. En dan zit je daar met een strak gezicht terwijl je vanbinnen helemaal wegsmelt. 🥰

2 jaar geleden

Ook hier zijn de planten niet meer veilig 😅 heel hard lachen als mama nee zegt…

2 jaar geleden

Wij leren hier 'afblijven'. Als ze na 3x luisteren er niets mee doet, dan zet ik haar ergens anders neer om met iets anders te spelen (vaak is dit als ze moe is valt op). Wij hebben haar ook al loslaten (bij haren en oorbellen) en nee geleerd, maar gebruiken vooral afblijven. Ik heb niet zo'n zin om mijn hele huis aan te moeten passen en alles hoog te zetten en 7 van de 10 keer luistert ze ook wel.

2 jaar geleden

Wij zeggen nee en zetten haar vaak ergens anders neer om haar af te leiden. Ik heb wel een plant weggezet die op de grond stond en giftig bleek te zijn. En ze gaat hier telkens naar de prullenbak en haalt daar dingen uit, dat vind ik zo smerig. Ondanks dat we haar corrigeren, bleef ze dat doen, soms wel 10x in een kwartier. Dus die staat nu buiten haar bereik.

2 jaar geleden

Ook op deze leeftijd snappen ze al heel goed als ze gecorrigeert worden. Ze zijn slimmer dan we denken hoor haha! Die van ons doet precies hetzelfde.. alles waar hij niet aan mag komen is interressant.. volhouden volhouden volhouden en vooral elke keer dezelfde woorden/zinnen gebruiken. Ik merk hier dat hij nu bijna niet meer naar de planten etc. Gaat. Als hij er wel heengaat dan kijkt hij me al aan ofdat hij wil zeggen van haha ik mag dit niet he.. kijk je of niet? 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Over het ontdekken ben ik het wel met je eens maar ik kies ervoor om wel al ...
Wij idd ook.. heb alleen het wijnrekje weg gezet omdat ik dat echt gevaarlijk vind.. maar de rest blijft staan en moet hij maar leren

2 jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Hier snapt ze pas sinds een week wat “nee” betekent. Soms is ze bij een pl ...
Haha herkenbaar, hier zegt ze zelf al "nee" of schud ze haar hoofd als ze iets gaat doen wat niet mag 🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mayy26

Haha herkenbaar, hier zegt ze zelf al "nee" of schud ze haar hoofd als ze i ...
Hahaha wat slim 😂