Ik heb een schat van een baby, maar het is ook een dondersteen. Hij klimt overal op, opent kastjes, trek spullen uit lades en kasten begrijpt hoe hij haakjes moet loskrijgen en ga zo maar door. Lang verhaal kort het is een handenbindertje.
Nu vind ik dat niet zo erg, hij is aan het ontdekken, maar hij vindt daarnaast planten ook ontzettend interessant om te ontdekken. Hier heb ik meer moeite mee wanneer hij voor de zoveelste keer met een blad in zijn handen staat te grijnzen. Ik probeer hem duidelijk te maken dat dat niet mag, door hem aan te spreken als hij begint naar een bloempot te graaien. Door duidelijk te zeggen 'nee... niet aan de planten zitten, dat vind mama niet leuk'. Als hij bij de derde keer herhalen alsnog graait naar de plant til ik hem op en zet ik hem tegen de deur. Hij kijkt dat verbaasd om zich heen en besluit met iets anders te spelen. Nu begrijp ik dat baby's nog niet zo veel begrijpen van wat wel en niet mag, maar ik merk dat ik er toch last van heb. Hoe corrigeren jullie je kind als het iets doet wat niet mag?