16 Reacties
4 jaar geleden
Ah dank voor je reactie. Een vriendin opperde laatst dat hij misschien autisme heeft een sindsdien maak ik me dus zorgen. 🙈
4 jaar geleden
Wat ik ook wel eens heb gehoord is "dat wij bij het interieur horen" 😅🤣 wij zijn er altijd en standaard voor de baby dus ja dat is er dan altijd wel. Andere dingen lijken dan veel leuker en boeiender "want mama is er toch wel".
Weet dat jullie als ouders altijd nr 1 zijn voor een kindje ❤️
4 jaar geleden
Is het als je hem vasthoudt dat hij langs je heen kijkt? Of ook van een afstandje? Want als je um uit bed haalt, lacht hij wel naar je. Misschien dat hij zijn ogen niet kan focussen als je te dichtbij bent?
Die van ons kijkt langs me heen als ik hem vasthoud.
4 jaar geleden
Ja herkenbaar hoor! Gisteren spelletje zelfs met oma van gemaakt. Ik had ze vast in de boertjeshouding en ze wilde zo graag rondkijken dat zelfs oma die voor haar neus stond niet interessant genoeg was. Ze draaide haar hoofd juist steeds precies een andere kant op. Dit doet ze ook bij ons. Alles is gewoon te interessant haha.
4 jaar geleden
Wij hadden dit ook bij 1 van onze tweeling. Maakte zowat geen oogcontact en deed heel anders dan de ander. Zijn er nu achter dat zij hele slechte oogjes heeft. Ze maakt veel meer contact dan een tijdje terug, maar toch 'anders'. Misschien dat eens laten testen. Verder is iedere baby ook gewoon verschillend denk ik.
4 jaar geleden
Reactie op RLY
Wij hadden dit ook bij 1 van onze tweeling. Maakte zowat geen oogcontact en ...
Hoe kom je daar achter? Oogarts had bij ons gezegt dat het zo jong bijna niet goed te meten is.
4 jaar geleden
Hoe kom je daar achter? Oogarts had bij ons gezegt dat het zo jong bijna ni ...
Bij ons begon zij vanaf een maand of 3 ook scheel te kijken. Wat ik vreemd vond omdat dat op het begin niet zo was. Naar het CB geweest en die stuurde ons door naar de oogarts in het ziekenhuis. Daar hebben haar ogen nagekeken en zeiden ze dat zij plus 5 heeft. Dit is inderdaad een schatting..
Haar oogje is helaas scheler geworden en gebleven, waardoor ze als ze wat ouder is ook geopereerd moet worden.
Zij is hierdoor denk ik ook wat huileriger en kan zichzelf wat minder goed vermaken dan haar zus..
Dit is bij jou natuurlijk al heel anders!
Maar herken wel het wel lachen als je haar uit bed haalt, of lichamelijk contact als kietelen of kusjes geven. Dus wellicht kan je het eens vragen!
4 jaar geleden
ik werk in de gehandicaptenzorg en het is een cliché dat autisten je niet aan kijken. Natuurlijk doen sommige dit niet maar er zijn ook genoeg met andere kenmerken. Het is helemaal nog niet vast te stellen nu door niet aankijken. Mijn zoon doet dat ook minder nu, andere mensen zijn op het moment veel interessanter 😙
4 jaar geleden
Reactie op Zij1989
ik werk in de gehandicaptenzorg en het is een cliché dat autisten je niet a ...
Werk zelf ook in de gehandicaptenzorg en ik ken genoeg personen met autisme die heel doordringend en lang oogcontact maken 😝
2 maanden geleden
Reactie op ihermens
Hier ook. Maar ze is gewoon heel nieuwsgierig alles om haar heen. Mama ziet ...
Hoe is het nu mijn dochter lacht ook minder ze is nu 4 maanden
2 maanden geleden
Reactie op Ninanonowars
Ja herkenbaar hoor! Gisteren spelletje zelfs met oma van gemaakt. Ik had ze ...
Hoe is het nu?
2 maanden geleden
Zou proberen te stoppen met zorgen maken en genieten van je kleine! Lijkt me veeeeeel te vroeg om over autisme te denken en als dat toch zo zou zijn komt dat heus wel aan het licht. Heb ook weleens gelezen dat veel om zich heen kijken juist een teken is van veilige hechting. Lekker genieten!