7 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee 🙂

4 jaar geleden

Ik ook.

4 jaar geleden

Ik doe binnnen een lange romper en een dun broekje. (Ik heb een warmbloedig kind haha) en dan met een linnen draagzak. Stel ik moet naar buiten en ik kan haar niet omkleden omdat ze slaapt ofzo dan heb ik een cover voor over de draagzak. Je hebt eventueel ook draagjassen. Als we gepland naar buiten gaan doe ik een dikker broekje aan en slofjes. Er bestaan eventueel ook nog beenwarmers. Het bovenlijfje lijkt mij hetzelfde te kunnen blijven. Ik doe wel een mutsje op en controleer dan met regelmaat het nekje. En voor gepland naar buiten heb ik een andere draagzak met dikkere stof. Dit doe ik op eigen inzicht in ben verder geen exprert. Maar met lagen kunnen werken is makkelijk. Zoals cover/jas/beenwarmers/slofjes.

4 jaar geleden

Mijn dochter draagt meestal een mouwloze romper met daarover een boxpakje of truitje en broekje. Als ik naar buiten ga met de draagzak doe ik haar een muts op en schoentjes/slofjes en wantjes. Als het buiten erg koud is dan ook nog een extra vestje (niet te dik). Ik heb het idee dat ze het lekker heeft zo, niet te warm of te koud. Maar ik twijfel zelf ook steeds over wat ik haar aan moet doen in de draagzak.

4 jaar geleden

Ik vind dit wel een handig overzicht: https://opjebuik.nl/welke-kleding-kind-in-de-draagdoek/ Verder is het afhankelijk van hoe warm of koud je kindje van zichzelf is en hoeveel warmte jij uitstraalt. Voor de winter ga ik een draagjas kopen (onder de draagjas alleen kleding voor binnen) en een berenpakje met handen en voeten voor als hij boven de jas zit.

4 jaar geleden

Voor het gebruik binnen draagt onze dochter haar kleding die ze aan heeft (romper met lange mouwen, vest, broek en sokken). Ze valt dan lekker in slaap en wij hebben onze handen vrij. Buiten trekken we haar een jasje aan met capuchon over haar kleding en hebben we dikkere hogere slofjes met fleece aan de binnenkant die ze aan ken. Wij dragen haar buiten over de jas. Als ze in de wandelwagen gaat draagt ze een dun jasje over haar kleding met wiegdeken of ze ligt in haar gewone kleding met wiegdeken en fleecedeken. Het laatste is als ze al slaapt. We willen haar niet wakker maken door een jasje aan te doen. We doen haar wel een muts op, afhankelijk van hoe koud het is. We hebben een dunne en een wat dikkere.

4 jaar geleden

Ik doe die kleine van ons als het echt fris is een berenpakje aan. En ik heb nu een draagcover gekocht. Komt vanmiddag binnen. Lijkt me heel fijn voor haar! Ook vooral voor straks in de winter. Deze heb ik gekocht.