9 Reacties
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Hij kan heel leuk spelen, maar ik moet er wel bij zitten. Even weglopen en hij schiet achter mij aan. Op de opvang is dit ook zo.
Ik ga er vanuit dat dit met de tijd minder zal worden. En dat hij de nabijheid nu nog even nodig heeft en het onzichtbare elastiekje steeds meer rek krijgt🙂
Tips heb ik dus helaas niet, maar ik lees graag mee.
2 jaar geleden
Reactie op Zomie
Heel herkenbaar. Hij kan heel leuk spelen, maar ik moet er wel bij zitten. ...
Ook al heel fijn om te lezen dat jij het herkent. Blijft jij dus dan ook de hele dag bij jouw kindje op de grond spelen zonder iets anders te doen voor je of hoe ga je hier mee om?
2 jaar geleden
Reactie op Catharinax
Ook al heel fijn om te lezen dat jij het herkent. Blijft jij dus dan ook de ...
Ik blijf er grotendeels bij zitten, max 1,5 meter afstand, soms minder. Als ik naar de wc moet of even wat eten/drinken voor ons moet maken kruipt hij achter mij aan. En probeer ik het z.s.m. te doen of til hem op. Ik wil kijken voor een leertoren zodat hij mee kan kijken. Maar die zijn vrij duur😅. En af en toe geef ik hem de afstandsbediening (vindt hij een geweldig ding) en dan heb ik een minuut of 5 en als ik dan wat aanzet een minuut of 10. Heel slecht misschien, maar soms moet je even wat dingen doen.
Dingen in huis doe ik grotendeels als hij slaapt (nog zo'n 3 a 3,5 uur overdag) en elke avond pak ik kort iets op. Maar soms wel echt vermoeiend. Heb dan wel het gelukkig dat hij inmiddels redelijk goed tot goed slaapt in de nacht🤞🏼 Zeg het niet te hard, sprong 8 in net gestart.
2 jaar geleden
was hier eerst heel erg
en dramatisch dreinen als ik ergens heen ging 😑 ik gaf dan vaak zoiets als een garde van succes ermee maar ik ga nu even ook mn ding doen
hing ook steeds aan mn benen (irritant!)
maar zo plotseling is het ook weer weg
en alleen spelen gaat nu juist supergoed!
2 jaar geleden
Ik lees nu het boek Jagen, Verzamelen, Opvoeden. Echt een aanrader. Gaat er vanuit dat kinderen graag volledig onderdeel willen zijn van het gezin en je willen helpen. Daarnaast dat al het speelgoed niet nodig is.
Ik probeer hier gewoon mijn eigen ding en het huishouden te doen. Prima als ze me volgt. Dan laat ik haar meekijken of evt meehelpen (geef haar dan bvb ook een doekje).
Wel nabijheid maar dan wel gezellig samen. Plus je hebt meer tijd voor jezelf als je kindje op bed ligt.
2 jaar geleden
Reactie op September2109
Ik lees nu het boek Jagen, Verzamelen, Opvoeden. Echt een aanrader. Gaat er ...
ja is een interessant boek, als hij in de keuken komt zitten geef ik m vaak een garde oid en laat m meekijken met wat ik doe.. maar beetje op eigen houtje kunnen ontdekken vind ik toch ook wel een goeie skill h