11 Reacties

2 jaar geleden

Oh wat heftig!! Heel zwaar zo dze nachten. Kan het zijn dat doordat je kleintje overdag veel slaapt (ik weet niet hoeveel?) dat zij haar dag/nachtritme heeft omgegooid? Je leest op internet en vanuit slaapcoaches veel over gemiddelde slaaptijden en wakkertijden bij de leeftijden van een baby. Wat ik al aangeef, ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met veel? Maar misschien kun je daar eens naar kijken. Wij hebben een hele moeilijke slaper gehad! En vanaf 6,5 maand is dat beter geworden. Wij hebben een heel slaapplan gekregen. 07.00 uur wakker en fles, 09.15/09.30 uur slapen tot 10.00 uur, 10 uur fruit, 11 uur fles, 12.30 uur/13.00 uur slapen tot 14.30 uur / 15.00 uur, 15.00 uur fles, 16.30 uur slapen tot 17.00 uur, 17.00 uur groente, 18.00 uur fles en 19.00 uur naar bed. Dit doen we nu 3 weken en kijken ook naar de wakkertijden en sindsdien slaapt hij echt heel goed! Ook naar voeding, afleiding, dagindeling etc etc gekeken. Het ging natuurlijk niet van de een op de andere dag. We hebben dat wel even zo moeten laten wennen! Wie weert heb je er wat aan 😘

2 jaar geleden

Dankjewel voor je reactie. Wel handig zo'n schema. Betekent dit dat je ze dan wakker houdt als ze heel moe zijn en vice versa als het schema anders zegt? Want anders loopt alles snel in de soep toch? Maak je hem/haar wakker als ze langer slapen?

2 jaar geleden

En sindsdien slaap hij ook de hele nacht door. Dat begon met wakker worden om 05.00 uur. Maar dan brabbelen wat ophuilen, maar niet de heletijd huilen. Ik liep altijd gelijk naar hem toe. Maar mij werd verteld dat ik hem de kans moet geven opnieuw in slaap te laten vallen. En dat duurde eerst een uur / 1.5 uur. En nu is dat soms nog 15 a 30 minuten of slaapt hij gewoon tot 07.00 uur / 07.30 uur ! En echt geloof me. Dat is pas sinds hij 6,5 maand oud is. Daarvoor was het overdag en de nachten drama!🥵🤯😴

2 jaar geleden

Reactie op Eems88

Dankjewel voor je reactie. Wel handig zo'n schema. Betekent dit dat je ze d ...
Ja in het begin lukte hem die tijden echt niet!! Dus hebben we het steeds "gerekt" met 10 minuten. OF wat ook helpt is een klein powernapje tussen de slaapjes door van 15 minuten. Toen onze kleine om 6 u wakker werd, lukte het hem echt niet tot 09.30 uur. Dan deden we een powernpje van 15 minuten om 08.00 uur. Nu vindt hij soms nog lastig, maar dan ga ik even wandelen of in een andere omgeving. En ja... dat betekent ook echt dat wij hem soms wakker moesten maken !

2 jaar geleden

En ons KDV werkt dus niet met "tijden" wat dus resulteerde dat hij gisteren een ochtenddut had gehad van 08.50 uur tot 10.15 uur. Wat weer resulteerde in dat hij zijn middagdut niet lekker deed en vanmorgen om 6 u wakker werd. Viel wel in slaap om 06.30 uur. Ik was nooit zo van tijden, schema's en plannen. Maar nu ik het zelf heb ervaren merk ik echt dat mijn kindje daar onwijs veel baat bij heeft!

2 jaar geleden

Zoals hieronder al benoemd werd: wat bedoel je met 'veel'? Wellicht zouden de slaapjes dan toch iets ingekort kunnen worden, waardoor ze bijvoorbeeld ook niet meer na +-16u slaapt en dan een mooie bedtijd ergens tussen 19.00 en 20.00u kan hebben?

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Zoals hieronder al benoemd werd: wat bedoel je met 'veel'? Wellicht zouden ...
Veel in de zin van meer dan 's nachts. We merken dat ze om 17:30 uur eigenlijk klaar is met de dag, omdat ze in de nacht een paar uur wakker is geweest

2 jaar geleden

Reactie op -Vino-93

En ons KDV werkt dus niet met "tijden" wat dus resulteerde dat hij gisteren ...
Wat bijzonder dat jullie kdv jullie hier niet in volgt.. je zou toch zeggen dat als je als ouders aangeeft dat je het zo graag wil dat zij zich er dan ook gewoon aan houden 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Wat bijzonder dat jullie kdv jullie hier niet in volgt.. je zou toch zeggen ...
Ja precies!! Ik vind het ook best vervelend... zacht uitgedrukt nog wel. Heb het al wel een aantal x aangegeven.... !

2 jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Ja precies!! Ik vind het ook best vervelend... zacht uitgedrukt nog wel. He ...
Ja vreemd. Ik zou het toch nog een keer aankaarten als ik jullie was. Helemaal omdat jullie nadelige consequenties van hun handelen ervaren. En anders hogerop eens een gesprek aanvragen.

2 jaar geleden

Zoals hier al een aantal keren aangegeven werkt ook bij ons een schema megagoed! Zijn er wel al heel lang mee bezig, en mede daardoor een goede slaper. Eerst maakte we haar indd na een tijd wakker als ze nog sliep. Nu wordt ze echt bijna altijd zelf wakker op de tijden dat het ook hoort haha. Zit helemaal in dr systeem!! Dus nu ben ik overdag ook iets ‘losser’ gewordeb en laat ik haar meestal uit zichzelf wakker worden en kijk ik niet meer zo naar een kwartiertje