12 Reacties
2 jaar geleden
Hier net zo… gisteren van 19-22 bezig geweest om haar in bed te krijgen. Leg ik haar beneden neer gaat ze inderdaad heel zoet spelen…. Wat is dit hahaha
Wéér een fase denk ik 🙈🙈🙈
2 jaar geleden
Hier slaapt zoontje ook vaak laat en ritme is net elke dag anders. Vaak slaapt hij met ons mee uit tot 10 uur of soms van 8-10 en dan in de middag een vrij lange slaap van 2,5 a 3 uur. ‘s Avonds gaan we rond 19-20 uur naar boven, douchen en voeden en dan is het zomaar 21-21.30 uur. Hij slaapt dan weer tot 05-07 uur in de ochtend.
2 jaar geleden
Ons meisje slaapt ook altijd pas laat. Tussen 9 en 10.
Rond 7 u wakker. Rond 10u een klein slapen van ong 20 tot 45 min, smiddags vaak een uurtje. We kijken het even aan anders lijkt het consultatiebureau met ons mee.
Op moment gebeuren er wel veel dingen bij haar. Ze is begonnen met kruipen en haar eerste 2 tandjes zijn voor de helft door.. Ik denk zelf dat het dat is😅
2 jaar geleden
Na 17.00 begint een diepere slaap waardoor je dus veel slaapdrang weg neemt. Het kan zijn dat je dochter daar nu pas last van krijgt😊 dus een dutje vóór 17.00 zodat ze niet oververmoeid is ook om 19.00/20.00.
2 jaar geleden
Wij werken met het 2-3-4 schema (wakkertijden). Als je echt graag wil dat ze vroeger gaat slapen kan je het ochtendslaapje wat manipuleren zodat ze dan wat eerder erin gaat en korter slaapt. Dan is het tweede slaapje ook eerder en is ze wrs eerder moe genoeg om de nacht in te gaan. Ze moeten genoeg slaapdruk opbouwen om de nacht in te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op KSSBJ
Maar heeft jouw dochter dan nog maar 1 slaapje op de dag?
Nee maar ik laat mijn dochter ook niet “uitslapen”. Ze zou in principe tot 07.30 kunnen slapen, maar ik zorg dat ik haar altijd tussen 06.30 en 07.00 uur wakker maak. Dan kan ze tussen 09.00 en 10.00 weer ongeveer 1.5-2 uur slapen. Daarna rond 2 uur haar tweede dutje, meestal 45-60 min. Daarna trek ik het door tot 18.30 en gaat ze naar boven.
Heb gemerkt dat het zo meer uitkomt met twee slaapjes en dat ze moe genoeg is om om 19.00 uur sowieso te slapen.
Het is natuurlijk net hoe je het zelf het chillst vindt, maar ik vind het wel fijn om ‘s avonds nog ff languit op de bank te liggen met gedachten op nul, om zelf weer rond 23 uur te slapen.