32 Reacties
5 jaar geleden
Ik vind de uitzetlijst van de consumentenbond heel fijn. Wil voorkomen dat we allerlei zooi in huis halen en deze is gebaseerd op wat 1000 ouders noodzakelijk vonden, met nog een aanvulling wat handig is om te hebben.
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst
5 jaar geleden
Reactie op Evanna
Aan de hand van die lijst een -misschien domme- vraag: wat is het verschil ...
Gewone rompers zijn rompers, lekker duidelijk 😆.
Boxpakje is een onesie, en een pyama is gewoon een pyama.
Mijn kinderen hadden vooral overdag Boxpakjes aan, met daaronder een romper en snachts een pyama. :)
5 jaar geleden
Rompertjes draagt mijn zoon altijd, nooit geen koude blote buik of rug en voorlopig geen kans dat hij z'n luier kapot kan plukken.
De eerste maanden geen pyama gebruikt.
Soms wel een boxpakje maar dat vond ik soms maar ondingen met verschonen, mijn vriend vond het helemaal niks.. overigens ligt het maar net er aan waar de knoopjes zitten... t zal even ervaren zijn wat je wel of niet fijn vind ;)
5 jaar geleden
De eerste maanden slaapt je baby in z'n romper en shirt (of romper en boxpakje (eigenlijk dat wat ie die dag aan had) in een slaapzak. Dus een pyjama is niet nodig. Onze dochter is nu 1 jaar en slaapt maar zelden in een pyjama.
Koop je boxpakjes let erop dat er knippers bij de onderkant zitten. Anders moet je je kind helemaal uit en aan kleden als je weer een luier moet verschonen.
Ik vind omslagromolpers ideaal en heb het geld er voor over (die van de hema zijn goed). Onze dochter had een hersenschudding na de geboorte dus alles wat over het hoofdje moet was niet fijn. Maar ook als je een poepromper hebt of plas die er via de buik is uit gekomen vind ik een omslagromper ideaal.
Hydrofiele doeken zijn ideaal voor alles! Lekken de borsten, onder het gezichtje leggen in t wiegje, afdrogen na badderen echt overal kun je ze voor gebruiken. En je hebt er nooit te weinig.
Wasbare/herbruikbare zoogcompressen is ook fijn (zelfs al voor de geboorte) zodat je niet met een nat shirt komt te zitten.
Een draagzak/doek is super fijn voor te wandelen. Maar ook als je in huis bezig bent en je een baby hebt die graag bij je is. Dan heb je je handen vrij.
Babyfoon met camera is fijn. Wij hebben er een met eigen wifi en niet op de centrale wifi zodat ie ook niet 'gehackt' kan worden (ofja iig niet gemakkelijk). Hij kan dus ook niet op de mobiele telefoon bekeken worden. Oja ik hoorde ook vaak dat de duurdere babyfoons niet door de betonnen dek heen komen bij met name nieuwbouw huizen dus daar moet je ook rekening mee houden.
Ik zou geen speciale luieremmer met zo'n navulzakverpakkingen kopen. Dit is zonde van je geld. Je kunt beter of een gewone prullenbak met een gewone zak kopen of een emmer met deksel waar een zak in kan😉
Ook een aerosleep mag je in het begin niet gebruiken, kindje kan zichzelf niet op temperatuur houden. Wat je wel kunt doen op een gegeven moment in t bedje leggen als ze over gaan naar eigen kamer. Maar een ander merk dan aerosleep komt ook goed uit de test dus laat je niet verlijden door verkooppraatjes.
Babynestje is leuk maar mag niet zonder toezicht gebruikt worden door verstikking gevaar. Je kunt evt ook een voedingskussen dubbelvouwen en een hoeslakentje of hoes van verschoon kussen eroverheen doen.
Er zijn nog 1000 dingen die ook fijn zijn maar de lijst van de Consumentenbond is heel goed.
Ik hoop dat ik je zo wat Do's en Dont's heb kunnen geven als tip.
5 jaar geleden
Koop overslag rompertjes, ik had dit van te voren zo graag willen weten. We hadden er twee de rest allemaal over t hoofdje. Nou die hebben we allemaal weggedaan en voor de eerste twee maten allen overslag rompertjes gekocht!
5 jaar geleden
Koop overslag rompertjes, ik had dit van te voren zo graag willen weten. We ...
Ik vind die overslag rompers juist super irritant! 😅
https://www.moodkids.nl/opvoeden/2014/11/26/geheim-van-de-baby-romper
Deze tip kreeg ik vrij snel, dat was mijn redder in nood. 😆
5 jaar geleden
Consumentenbondlijst heb ik ook gebruikt. Nog een tip: je kunt altijd nog dingen kopen als de baby er is. Pas dan merk je wat je fijn vindt en nodig hebt :) En bijv. welke maat het kindje heeft. Ik had bijv superleuke zomer-slaapzakjes gekocht, maar die heeft ze nooit gedragen omdat ze toen nog veel te klein was :( Snapte er bij de eerste ook geen jota van, maar komt echt goed ;)
5 jaar geleden
Reactie op Eknein-
https://www.moodkids ...
Helaas doet het filmpje het niet! Ben ook wel benieuwd
5 jaar geleden
Reactie op Eknein-
https://www.moodkids ...
Ik ook haha, had er een paar gekregen maar 1x aan en allemaal achterin de kast beland 😅 Zo veel meer werk naar mijn mening vergeleken met normale rompers
5 jaar geleden
Reactie op kkeller
Helaas doet het filmpje het niet! Ben ook wel benieuwd
Je kan rompers met van die vouwen (weet even noet hoe ik het anders moet noemen) op de schouders, makkelijk naar beneden uit doen. Zo hoef je bij een hele vieze of doorgelekte luier niks over het hoofd uit te doen! :)