Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Onze baby doet dit vaak per dag. Daarbij geeft hij ook af en toe een golfje melk of soms doorzichtige substantie. Niet perse tegelijk met het smakken en slikken, maar het valt wel op.
Bij ons heeft het te maken met zijn (verborgen) reflux. De voeding komt dan omhoog, maar niet perse eruit.
En hij steekt zn tong meer en meer uit, want hij wilt alles likken.
Ik heb ook gemerkt dat mijn zoon dit doet. Nu weet ik dat het komt doordat ik de vitame D op oliebasis geef. Het is altijd nadat ik dat heb gegeven en de hele dag door.
Hier kwam het vele smakken door een tekort tongriempje ze wist niet zo goed wat ze met haar tong aan moest en tijdens het drinken smakte ze erg omdat ze niet haar hele tong kon gebruiken..
Bij ons is dat soms als er nog een boertje vast zit. Dan zit ze heel de tijd te friemelen en idd ook zo tong uitsteken en af en toe wat melk teruggeven. En als ze dan een boertje heeft kunnen laten, stopt dat allemaal ineens en is ze terug rustig.
Dit kan ook enkel te maken hebben met de ontwikkeling. Speekselklieren die zich ontwikkelen, je kindje gaat zo brabbelen en kletsen.
Mn zoontje (14wk) die kletst de hele dag, kwijlt en smakt lekker. Vaker gehoord dat dit symptomen zijn van ontwikkeling van spraak etc
Kan ook met ontwikkeling te maken hebben. Ze bereiden zich voor op de eerste hapjes die ze met 4 maanden mogen krijgen. Zeker smakken is een teken dat ze straks toe zijn aan een hapje!