12 Reacties
4 jaar geleden
Bij ons meisje hielp een arme pittenzak heel goed. Je kan die speciaal eentje voor baby's bestellen (klein formaat). Die dan ook nog in een soort van band van badstof kan stoppen. De elastische band zit dan met klittenband op het rugje vast zodat het blijft zitten tijdens dat ze liggen woelen enzo. De warmte van de pittenzak maakt dat ze lekker ontspannen worden en de krampen afnemen (althans bij onze dochter).
Deze hebben wij:
https://www.amazon.nl/Babyjem-kersenstenen-buikpijn-winderigheid-warmwaterfles/dp/B077DTJZ2P/ref=mp_s_a_1_16?crid=27CVYIPUFFIIP&keywords=pittenzak+magnetron+baby&qid=1639863155&sprefix=pittenzak+magnetron+baby%2Caps%2C83&sr=8-16
4 jaar geleden
Misschien drink je veel koolzuur houdende drankjes, teveel sap of caffeine?
4 jaar geleden
Reactie op Rose89
Bij ons meisje hielp een arme pittenzak heel goed. Je kan die speciaal eent ...
Dank voor het meedenken. Ja, die heb ik inderdaad ook. Dan worden ze minder, maar een tijdje later komt t weer terug. Ik zou het zo graag willen oplossen voor haar
4 jaar geleden
Reactie op Rianne1983
Misschien drink je veel koolzuur houdende drankjes, teveel sap of caffeine? ...
Nee, ik drink alleen water en 1 kopje koffie per dag..
4 jaar geleden
Ik gebruik Orthiflor Start en dat heeft heel erg geholpen. Soms nog wel krampjes en in noodgevallen gebruik ik Windi, dat geeft meteen verlichting: Bekijk Windi katheter (10 stuks) - W1 op: https://www.bol.com/nl/p/windi-katheter-w1/9200000021000267?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 jaar geleden
Wat sneu idd. Ons zoontje ook veel last van gehad, nu een stuk minder.
Wij hebben infacol, sab simplex en probiotica geprobeerd. Geen leek echt te helpen.
Wij gebruiken nu deze van Kruidvat
Helpt bij ons erg goed. Waren gestopt omdat het we dachten dat t wel bijna over zou zijn. Kreeg hij weer meer krampjes en toch maar weer begonnen.

4 jaar geleden
Ik denk dat het binnenkort ineens weg is. Bij ons lag de piek bij 13 weken. Nu met 17 volledig weg en komen de scheetjes en poepluiers gewoon terwijl die aan het lachen en spelen is
4 jaar geleden
Hier hetzelfde, langer dan 3 uur slapen lukt niet. Ik voed hem nu elke keer en dan valt tie wel weer in slaap en zijn de scheetjes ook direct over. Inmiddels heb ik wel het idee dat het beter wordt en niet meer elke nacht is, hij is nu 15 weken. Dus ik denk dat het ook afwachten is totdat de darmen verder rijpen.
4 jaar geleden
Hier hetzelfde.. ik let ook op m鈥檔 voeding omdat ik zelf (in de zwangerschap) door middel van bloedtesten er achter kwam dat ik niet goed tegen onder andere koemelk en gluten kon. Ik kan zelf wel wat hebben (kleine hoeveelheden) maar ik merk dat mijn zoontje er echt flink op reageert. Ook op bijvoorbeeld bloemkool (helaas ook een item op m鈥檔 allergie lijst).
Wij gebruiken lactophar junior. Zit in capsules, dus die maken we open en geven we op een lepeltje. Het smaakt voor een baby wat zoet, hij is er dol op. Op het moment dat wij niet consequent iedere dag geven merken we dat hij meer kramp krijgt. We hebben overigens in het begin wel 1,5 week gehad dat het weinig effect had, mogelijk ook doordat hij direct na geboorte antibiotica heeft gehad en dat draagt echt niet bij aan een gezonde darmflora.
Als ik een tip mag geven; kijk goed wat je geeft. Veel medicatie/supplementen bevat slechts weinig van hetgeen bijdraagt aan de gezondheid van je kindje.
Mocht je interesse hebben in de lactophar dan zeg het gerust, ik heb een code voor korting (maar moet ik even opzoeken 馃槄)..