18 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje slaapt beter en zelfstandig op de opvang dan thuis 🙈 hier is t verlatings angst en blijf ik met hem zitten in zijn kamertje tot hij slaperig word en zijn ogen wat dichtvallen. Dan leg ik hem weg.
2 jaar geleden
Reactie op nmn
Daar ben ik dus bang voor.. dat ik haar hier vast houd en of half in slaap ...
Op de opvang hebben kinderen vaak een andere slaaproutine dan thuis! Juist omdat papa en mama er niet bij zijn laten ze andere gedrag zien. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken en thuis vooral aan haar geven wat ze nodig heeft om in slaap te vallen. Bij ons opvang slaapt mijn zoontje in de kinderwagen (net zoals thuis) maar het lukt ze daar ook om hem in slaap te helpen in bed, dat hoef ik thuis niet te proberen 😂
2 jaar geleden
Op de opvang gaat het bij ons ook goed. Bij opa en oma, en papa vaak ook. Bij mij minder. Wil echt bij mij zijn, als ik ook maar even de kamer uitga is de wereld te klein. Wiegen, in slaap voeden en dan wegleggen werkt niet bij ons. Afgelopen week over 24 uur maar 7-8 uur geslapen en zo moe, dat we hem maar neergelegd hebben en even hebben laten huilen. Zelf de hele nacht in de weer is ook niet altijd een pretje. Zoontje gaat ook direct spelen, draait om naar de buik, enz. Vannacht lag hij ook op z’n buik te slapen. Ik hoop dat deze fase/sprong snel voorbij is en wil er ook geen gewoonte van maken om te wiegen, voeden, erbij blijven zitten, enz.
2 jaar geleden
Hier net precies hetzelfde gehad. Is wel eens vaker een aantal dagen gebeurd. Dus hoop nu ook niet dat het een gewoonte is 🤣.
Ze is echt helemaal in paniek en krijst moord en brand.
Ik haal haar niet uit bed, ik blijf naast haar liggen op de grond. Zeg ssshtt en aai haar of houdt haar handje vast. Ik wil wel dat ze 'zelf in slaap valt'. Duurde dan wel een half uur.. ja of dit de manier is echt geen idee hoor, maar dit is wat ik doe 😅.
Sterkte iig. Want het is pittig en zwaar. Ook omdat het zo zielig is 😔
2 jaar geleden
Hier net zo op dit moment… Ben al van 18u bezig met haar. Alleen maar huilen en krijsen als ik weg ga. Als ik haar los laat draait ze zich om en staat ze alweer, super frustrerend…
Als ik erbij ben is ze blij en lacht ze…. Op dit moment is ze dan wel rustig met haar bijtgiraf aan het spelen zie ik…
Wel lastig om geduldig te blijven zo 😬
2 jaar geleden
Reactie op arsf18
Zijn er al mensen die hier vanaf zijn? Ik vind dit heeeel heftig
Bij ons heeft een week a twee geduurd. ; slaapt nog steeds mega onrustig maar slaapt wel alleen en op zichzelf . Hou vol lieve mama’s❤️
2 jaar geleden
Wij hebben dit in de avond/nacht ook met ons zoontje. Overdag slaapt hij gelukkig wel prima, maar de avond en nacht wil hij absoluut niet in zijn eigen bed slapen. Tussen ons in of met een van ons slaapt hij heerlijk, maar als we hem terug proberen te leggen wordt hij direct wakker en stopt niet met huilen totdat hij weer in ons bed ligt. Het is echt grote paniek als we hem even laten liggen.. zo gaat het nu al zeker 2 maanden, dus ik hoop dat deze fase heel snel voorbij gaat..
2 jaar geleden
Reactie op AnoniemMT
Wij hebben dit in de avond/nacht ook met ons zoontje. Overdag slaapt hij ge ...
Wij zijn hier denk ik ook twee maanden bezig. Daarvoor sliep ze in haar cosleeper en ledikant.
We wisselen nu af, maar het is erg vermoeiend. Soms begint ze de nacht wel in haar ledikant, maar dan wordt ze vaak na een uurtje wakker. En dan helpt niets behalve met haar in het grote bed gaan liggen.
Als ze eenmaal in ons bed slaapt is het goed, ook als we weer weggaan.
We vinden het samen slapen eigenlijk geen probleem. Maar het is alleen veilig als aan beide zijden iemand ligt, anders zou ze uit bed kunnen rollen. Misschien dat we een vloerbed gaan maken.
2 jaar geleden
Ieder z’n eigen keus natuurlijk laten we dat voorop zetten. Mijn zoontje kan wel alleen slapen maar wil dit niet. Hij slaapt dan kort. Ook heeft hij de behoefte om wel gewiegd te worden. Dat is voor ons misschien niet altijd fijn/praktisch of iets maar dat is wel wat hij fijn vindt en behoefte aan heeft en dat gaat bij ons voor. Of het een fase is? Geen idee. Maar het zal echt wel over zijn voor hij 18 is.
Ik hoor gelukkig nu meer van dit soort verhalen. Ipv alleen de rooskleurige verhalen. Het is normaal dat je kindje dit heeft.
2 jaar geleden
Reactie op Shenzy1
Ik vindt dit ook wel erg pittig… ondertussen al bijna 4u bezig… heb wel gez ...
Hoe gaat het nu? Hier helpt het om tussendoor pauze te nemen. Dus na Max een half uurtje weer even beneden spelen en dan is hij weer vermoeidheidssignalen laat zien dan gaan we het weer opnieuw proberen.
2 jaar geleden
Reactie op saskiat91
Op de opvang gaat het bij ons ook goed. Bij opa en oma, en papa vaak ook. B ...
En na 2-3 weken is het ineens over en valt hij na 5 minuten jengelen/pruttelen gewoon in slaap tot één uur of 4-5. Dan een borstvoeding en slaapt weer door tot 7-8 uur. Het was gelukkig een fase die hij door moest. Kruipt als hij wakker is wel het hele bed door en zit ook af en toe klem tussen de spijlen.
2 jaar geleden
jaaa zelfde
hij ligt nog in een cosleeper maar ook vaak zat tussen ons in
ik wil eigenlijk met t ledikantje van start maar op de opvang deze week 2x een half uur dutje.. dat is echt te kort
dus maar even kwalitatieve slaapjes met een van ons er naast nog
heb er een gewoonte van gemaakt naast m te liggen tot hij slaapt.. naja komt wel weer goed
hij kan staan dus die cosleeper is niet veilig meer