77 Reacties

3 jaar geleden
Mijn dochterje heeft ook veel eczeem. Heb van de dokter ook cetomacrogol crème en deze crème heeft ze eczeem van mijn dochtertje goed onder controle

3 jaar geleden
Reactie op Catharinax
Mijn dochterje heeft ook veel eczeem. Heb van de dokter ook cetomacrogol cr ...
En wat gebruik je voor de verzorging?

3 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
En wat gebruik je voor de verzorging?
Ik gebruikte alles van inoli intensief vettende lijn. Heb nu op aanraden van de dokter van balneum badolie maar dat komt omdat onze dochter extreem veel eczeem had. En neutral wasmiddel en geen wasverzachter

3 jaar geleden
Mijn meisje van 15 weken heeft ook eczeem. Vandaag mee naar de huisarts geweest en cetomacrolgol vasaline creme gekregen. En voor de hele erge plekjes hormoonzalf (alleen voor de hele erge plekjes met afbouwschema) over 3 weken terug komen op controle. Wasmiddel van neutraal en doe haar max 2x per week in bad. Max 10 minuten. Voor in bad gebruik ik naif.

3 jaar geleden
Reactie op Baby Van Pijkeren
Mijn meisje van 15 weken heeft ook eczeem. Vandaag mee naar de huisarts gew ...
En keurt de huisarts naif wel goed? Wij hebben nu lanettecreme op aanraden van het cb. Het was niet 100% zeker of het exceem was of gewoon mega droog wat we niet meer vet kregen. Vandaag al 2x ingesmeerd en voelt al zachter!!

3 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
En keurt de huisarts naif wel goed? Wij hebben nu lanettecreme op aanraden ...
Voor onze dochter hebben we ook vaseline lanette creme. Werkt tot nu toe prima! Naif hebben wij ook, het is zelfs neutraler dan weleda en ook dermatologisch getest. Ik ben zelf enorm eczeem gevoelig dus weet ook van de ervaring van mijn moeder dat je het beste alleen kunt werken met olie. Wij gebruiken de bad olie van naif en de huid olie na het badje. Werkt top!

3 jaar geleden
Wij gebruiken sinds 2 weken de creme van Tiny Todd op aanraden een vriendin, en de eczeem op m'n dochter hoofdhuild en knieholtes is bijna weg! Werkt bij ons beter dan de hormoonzalf van de huisarts.
Enige nadeel is de prijs.. :(
https://www.tinytodd.com

3 jaar geleden
Reactie op beeeerx
Voor onze dochter hebben we ook vaseline lanette creme. Werkt tot nu toe pr ...
Thanks! Ik hoor veel goede verhalen over naif dus ik denk dat ik dat eens ga proberen

3 jaar geleden
Wat wij ook doen is een bakje water en een stapel hydrofiel washandjes op de commode. Bij plasluiers gebruik ik alleen een nat washandje die ik direct in de wasmand gooi en dan goed drogen. Bij poepluiers begin ik met babydoekjes (neutral) en daarna met een washandje.
En we doen haar 1 keer per week in bad/onder de douche met alleen water. Bijkomend voordeel, ze ruik lekker naar zichzelf =D

3 jaar geleden
Ons meisje heeft geen last van exceem, maar ik zou je adviseren om naïf te gebruiken, het is duur maar wel echt waard. Er zijn hiervan ook bruistabletten verkrijgbaar, deze lekker in bad doen en je baby krijgt een heerlijk zijde zacht huidje van zonder irritatie!

3 jaar geleden
Reactie op littleflower
Wij gebruiken sinds 2 weken de creme van Tiny Todd op aanraden een vriendin ...
Ik heb dit besteld en als PostNL meewerkt is het er morgen al. Ik hoop het want ik ben radeloos. M’n dochtertje zit sinds zondag aan de hormoonzalf icm cetomacrogol. Nu wordt steeds, als ik haar gezichtje heb ingesmeerd met cetomacrogol, d’r gezichtje heel warm en vlekkerig. Net nog de dokter gebeld maar nee, reactie op cetomacrogol kon eigenlijk niet dus aankijken en na het weekend weer bellen als het nog zo is. Het is zo’n zoektocht😢

3 jaar geleden
Reactie op Lou-ann21
Kan dit op t gezichtje? Ik heb nu van de dokter hormonale creme gekregen ma ...
De lanettezalf helpt hier echt mega goed.. krijg je bij de apotheek. Misschien kun je het proberen

3 jaar geleden
Reactie op GabriëlleT
Ik heb dit besteld en als PostNL meewerkt is het er morgen al. Ik hoop het ...
Ahhh wat vervelend! Hier werkt lanettecreme heel goed. Krijg je bij de apotheek. Misschien kun je dat ook een kans geven