10 Reacties

2 jaar geleden

Wauw nooit zo over nagedacht!! Ik ga dat boek ook aanschaffen. Ik ben in 2020 mijn dochtertje, 4 dagen na de bevalling verloren. 5 maanden daarna raakte in opnieuw zwanger van ons zoontje. Ik vond het mentaal super zwaar en heb best wel wat spanning en stress gehad. Ons zoontje begon vanaf de 2e week super veel te huilen. Toen hij 6 wk was heeft hij in het ziekenhuis gelegen en bleek hij een nierbekkenontsteking te hebben. Veel onrust in zijn lijf. Gelukkig gaat het nu echt wel goed. Maar vaak merk ik nog veel onrust. En ik raak ook best gefrustreerd omdat ik hem gewoon weg niet begrijp ofzo. Misschien is dit boek idd wel iets !! Ik ben erg benieuwd. Mag ik vragen wat deze methode precies inhoudt? En hoe je dit aan moet pakken?

2 jaar geleden

Er staat eigenlijk in dat huilen een fysieke reactie is om stress kwijt te raken en dat het een natuurlijk meganisme is om te herstellen van een trauma. Je haalt eigenlijk de speen weg (behalve bv snachts als ze er mee in slaapt valt je mag er dan vanuit gaan dat ze een tevreden baby is) En als je weet dat alle behoeftes zijn voldaan: honger, warm/koud, luier, voldoende geknuffeld dat je kindje dan huilt om te herstellen. Je houdt je kindje dan vast of als hij/zij wil kruipen/lopen mag dat ook maar zorg dat je dan lichamelijk contact blijft maken door hand op het ruggetje. Anders alleen vasthouden en bij je nemen zonder actief te troosten sussen enzovoorts. Ze zegt ook in het boek dat als je kindje zijn of haar emoties mag en kan uiten hij/zij later daar ook beter mee om kan gaan. Kheb het boek nog niet uitgelezen overigens. Iets met sprong 7 en provocatietest van de koemelkallergie 😴

2 jaar geleden

Dat deed ik eigenlijk automatisch 🤔 Je laat een kindje 'zijn' denk ik dan. Het kindje mag boos, verdrietig of gefrustreerd zijn en jij bent er altijd. Flint kalmeert inmiddels wel veel sneller. Wat hier ook helpt, is dat ik met altijd dezelfde melodie en startwoorden zachtjes een liedje zing over emoties. Zingen kalmeert zowel de zanger als de toehoorders. Ik gebruik het vooral om mijn stress te verlagen, maar het helpt Flint ook. Bijkomende voordeel: het werkt ook bij dreumes en peuter woedeaanvallen.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Dat deed ik eigenlijk automatisch 🤔 Je laat een kindje 'zijn' denk ik dan. ...
Dat is fijn dat je dat al deed toch voor je zoontje. Ik heb niet de makkelijkste jeugd gehad en kan daardoor minder goed tegen haar woedeaanvallen en huilbuien. Ik was dus geneigd om het huilen en de boosheid direct te stoppen door te actief te troosten. Dit boek geeft mij fijne handvaten hierbij. En begrijp het niet verkeerd hoor, mijn dochter is een heel vrolijk meisje! En ben super blij met haar 😍

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Dat deed ik eigenlijk automatisch 🤔 Je laat een kindje 'zijn' denk ik dan. ...
Wat voor een liedje is dat?

2 jaar geleden

Dat is fijn dat je dat al deed toch voor je zoontje. Ik heb niet de makke ...
Wauw wat goed ! Ik heb dat ook dat ik actief wil troosten en het eigenlijk direct wil stoppen. Puur omdat ik er zelf niet goed "tegen kan". Ons zoontje is echt een huilbaby geweest dus vind het vreselijk om te horen. Dus ik toch dat ik het boek ga aanschaffen !!

2 jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Wauw wat goed ! Ik heb dat ook dat ik actief wil troosten en het eigenlijk ...
Heel herkenbaar haha. Maar wat jij hebt meegemaakt in 2 jaar tijd is ook niet niks hoor! En lijkt me zeker ook heel zwaar. Ik neem niet alles letterlijk over van het boek alleen hetgene wat mij aanspreekt en waarvan ik het idee heb dat het kan werken 😊

2 jaar geleden

Reactie op wave

Uhm pffff de originele tekst is een canon: Hallo hallo hallo, hoe gaat er mee, hoe gaat het er mee. Hallo hallo hallo. Hallo. Hallo En ik maak er dan achteraan, iets in de richting van: Ben jij zo vreselijk boos, ben je moe of heb je verdriet. En moet je daarom huilen, ga je gang Want mama die is hier samen met jou samen met jou. Dus schreeuw het er maar uit ik blijf hier. Maar elke keer net iets anders dan 🤣

2 jaar geleden

Reactie op wave

Het gaat er niet om welk liedje. Maar als je altijd dezelfde gebruikt gaan ze de melodie associëren met emotie tot rust manen Dat schijnt enorm nuttig te zijn bij latere driftbuien

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Het gaat er niet om welk liedje. Maar als je altijd dezelfde gebruikt gaan ...
Aha