36 Reacties

2 jaar geleden

Ik gebruik deze voor mijn dochter:

2 jaar geleden

Hier werd een zemelenbadje aanbevolen. Bij etos en denk wel bij anderen te verkrijgen.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Ik gebruik deze voor mijn dochter:
Ze had heel veel last van droge huid en sinds kort eczeem en het is zichtbaar minder

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook veel last van eczeem en ons werd aangeraden om onze baby maar 1 keer in bad te doen. Ik merk dat als we het vaker doen dat ze eczeem erger wordt. Wij hadden ook balneum olie als tip gekregen van de huisarts. Er zit alleen wel iets van noten in verwerkt dus als je kindje daar niet goed op reageert zou ik iets anders proberen, anders is deze wel heel fijn en fijn vet voor het huidje

2 jaar geleden

Oh ik zag nu pas dat je zocht naar een badolie, haha. Wij gebruiken geen badolie maar weleda crèmebad en je voelt dat haar huidje dan zachter is. Overigens heeft mijn huisarts en de dermatoloog van mijn man (die onwijze eczeem heeft nogsteeds) gezegd dat 3 dagen in een niet te warm bad per week gewoon goed is. Juist eczeem moet ook schoongehouden worden namelijk.

2 jaar geleden

Reactie op lrbntm

Oh ik zag nu pas dat je zocht naar een badolie, haha. Wij gebruiken geen ba ...
Ooh echt? Zo verwarrend soms al die wisselende adviezen

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Ooh echt? Zo verwarrend soms al die wisselende adviezen
Ja vind ik ook echt verwarrend. Het is ook net wat werkt per kindje natuurlijk! Beetje uitproberen allemaal

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook last van eczeem over haar hele lijfje, ook haar hoofd. Van alles geprobeerd, maar sinds kort echt een fantastische creme gevonden: Tiny Todd. Is gemaakt door ouders met 2 kinderen met extreme eczeem. Het is echt een top crème, wie weet helpt die ook bij jullie!

2 jaar geleden

Onze zoon heeft ook eczeem, hij gaat 2 keer in de week in bad. Met de hormoonzalf en vette creme gaat het al vee beter. Wij wassen eigenlijk alleen met water. Maar de kinderarts gaf aan dat alles wat zeepvrij is, ook een optie is.

2 jaar geleden

Bij mij in de familie heeft iedereen van baby af aan eczeem. Voor ons werkt de balneum badolie erg goed! Zeker het proberen waard! Ik zou een baby met eczeem minder in bad doen.

2 jaar geleden

Wat hier perfect werkt: probiotica voor t slapen gaan gebruiken van orthica start. Hierdoor is de eczeem volledig weggegaan, hij krabte t eerst open tot bloedens aan toe.. voor in bad gebruik ik soms havervlokken in een washandje voor de jeuk (komt soms op) op zn hoofdje. En als zeep alleppozeep ! Allemaal natuurlijk en zonder troep, werkt t beste voor t baby huidje denk ik, zo natuurlijk mogelijk

2 jaar geleden

En idd maar 1 keer per week in bad

2 jaar geleden

Onze dochter had de eerste maanden ook last van uitslag. Wij badderen of douchen haar maar 1 keer per week en dat helpt goed. We gebruiken neutral wasgel voor haar haren. Voor haar lichaam gebruiken we alleen water. Na het badderen smeer ik haar in met weleda babyolie. Haar huidje is nu heel rustig hierdoor.

2 jaar geleden

Klein beetje olijfolie of kokosolie? Klinkt misschien gek, maar natuurlijker krijg je het niet dus lijkt me niet irriterend en wel verzorgend voor de huid

2 jaar geleden

Ik heb ook meerdere producten geprobeerd zonder resultaat en een hele jeukende gefrustrerende dochter.. Tot ik probiotica gebruikte. Ik gebruik het nu een week en haar huid is zo goed als glad!!! Doe een beetje in haar afgekolft melk en drink zelf een glas voor het slapen gaan. Aanrader! Verder 2x per week in bad (5min) met kokosolie en droog deppen met hydrofiel doek. Wij gebruiken al sinds de geboort neutral wasmiddel dus kan niet zeggen of dat wel/niet werkt hier. Heel veel succes, ik hoop dat je gauw iets vind wat werkt!

2 jaar geleden

De eczeem creme van donttellmum is op natuurlijke basis zonder hormonen en werkt hier heel goed. Het proberen waard!

2 jaar geleden

Hey! Max 2x/week in bad met groninger badolie van fagron is wat de dermatoloog aanraadt! Is een heel vet product maar wel heel doeltreffend, je mag zelfs als je kindje in bad zit het product een beetje inmasseren op de vochtige huid. Succes!

2 jaar geleden

Wij hebben naïf bad olie, ook voor onder de douche gebruiken we die en daar doet onze meid met eczeem het heel erg goed op!

2 jaar geleden

Cicalfate van Avène?

2 jaar geleden

Vandaag bij de huisarts geweest en onze dochter heeft ook last van eczeem. Daarvoor heb ik crème gehad en advies dagelijks huid insmeren om droge huid te voorkomen. Welke baby crème’s zijn fijn om haar dagelijks mee in te smeren? Heb tot nu toe alleen Zwitsal gebruikt en enkel na een bad ingesmeerd maar ga toch maar eens over naar dagelijks dan