3 Reacties
2 jaar geleden
Ik snap je gevoel heel erg goed! En dat is een erg vervelend gevoel. Wat knap dat je het durft uit te spreken en het erover durft te hebben.
Is er een reden dat de band niet goed is?
En knap dat je je kindje wel een goede band gunt met zijn ouders.
Kun je nog iets doen dat de band met jou ouders beter wordt of wil je daar geen energie insteken of ligt het moeilijk?
Ik denk dat het helemaal niet erg is om dat ook een keer bij je schoonouders uit te spreken. Dat je het fijn vindt dat jullie band zo goed is maar dat het je ook pijn doet ivm jou ouders (weet niet hoe jullie band is hoor) maar misschien een extra knuffel en begrip van hen dat je dat goed doet.
En anders kan je man het misschien een keer zeggen. En niet dat zij er wat mee te maken hebben maar dan kunnen ze er wat rekening mee houden als je er wel een keer verdrietig om bent. Want verdriet mag er ook zijn.
Ik weet niet of je er wat aan hebt en mee kunt maar ik vind het heel sterk dat je het deelt!
2 jaar geleden
Reactie op Mi93
Ik snap je gevoel heel erg goed! En dat is een erg vervelend gevoel. Wat kn ...
Dankjewel voor je antwoord en begrip! Doet mij echt heel goed!
Mijn ouders zijn gescheiden en zijn beiden druk. Ze kunnen geen vaste dag oppassen en mijn vader heeft hem al een hele lange tijd niet gezien. Maanden. Geheel een eigen keuze van hem, want er zijn mogelijkheden genoeg. Helaas ben ik nu zover om het niet meer te faciliteren omdat hij de afspraken gewoonweg vergeet. Met mijn moeder probeer ik de band te verbeteren, maar dat is lastig omdat ze druk is.
Bedankt voor je tip, ik ga dat misschien eens doen. Lastig om zo kwetsbaar te zijn, maar verdriet mag er inderdaad ook zijn.
Dankjewel 💛.
2 jaar geleden
Ik heb geen tips, behalve het ook bespreken met je eigen ouders. Ze zijn druk, maar als ze in de buurt wonen kunnen ze ook een keer een kopje koffie komen doen, dat duurt geen uren en dan zien ze jouw kindje toch. Wat houdt ze tegen? Sommige mensen vinden kindjes leuker als ze wat ouder zijn, speelt zoiets mee of zijn ze zich er überhaupt niet bewust van dat ze jouw kindje weinig zien? Tonen ze wel op andere manieren interesse?
Ik zou vooral ook bij jezelf nagaan wat je van hen verwacht zonder ze met je schoonouders te vergelijken. Daar zou ik met ze over in gesprek gaan. Veel succes en sterkte, ik kan me je gevoelens goed voorstellen in deze situatie, knap dat je ze onderkent en er wat mee wil doen 💕