38 Reacties

4 jaar geleden

Heb je geprobeerd de (hele dikke laag) olie een paar uur te laten intrekken en dan alles eraf kammen met een kammetje? Bij mijn zoon was het echt een dikke laag berg, maar ging wel helemaal weg op die manier en tot nu toe (1 mnd later) nog niet terug gekomen.

4 jaar geleden

Berg zalf van de. Leenaarts heeft hier ontzettend goed geholpen.

4 jaar geleden

Amandelolie insmeren en dan een mutsje opdoen voor het badje en dan in badje afwassen, je kunt er ook eventueel wat moedermelk bij doen in het badje, dit heb ik een aantal keren herhaald.

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje (nu 5 maanden) hielp olie niet, werd er zelfs erger van. Dr leenarts bergzalf hielp ook niet, het raakte alleen maar geirriteerd en zijn haartjes vielen erdoor sneller uit🙊 Alleen kelual ducray crème helpt bij ons: voor het badje 15 min laten intrekken en vervolgens met een washandje in bad over het hoofdje masseren. Dit haalt niet alles weg, maar ik heb maar gewoon geaccepteerd dat berg steeds terug komt en op een gegeven moment hopelijk vanzelf weer verdwijnt. Zolang het maar geen jeuk veroorzaakt... Ik gebruik deze crème ook gewoon om zijn hoofd gehydrateerd te houden. Ik smeer dus zowel zijn hoofdhuid als zijn gezichtje in. Hij had op een gegeven moment ook op zijn wenkbrauwen veel berg, wat ik deed was los weken in moedermelk en vervolgens zachtjes wegvegen met een wattenschijfje. Kijk ook na of het echt alleen berg is of echt eczeem (droge huid, roodheid etc!) Bij ons is het helaas allebei!

4 jaar geleden

Heel eerlijk ik deed eerst ook olie en dat hielp idd voor 1 dag en dan kwam het weer terug ik doe nu 1x per week haren wassen met weleda calendula en het is bijna helemaal weg

4 jaar geleden

Bij ons dochtertje was heel haar hoofdje geel van de berg, was heel heftig om te zien. Dr Leenarts bergzalf hielp kort, na 2 dagen was de berg terug. Van de huisarts uiteindelijk hydrocortisone creme gekregen, dat heeft het (zo goed als) verholpen na een week.

4 jaar geleden

Reactie op Pudding

Bij mijn zoontje (nu 5 maanden) hielp olie niet, werd er zelfs erger van. D ...
Hoi, ik las dit topic en zag jouw bericht. Mijn zoontje heeft ook heel erg berg, maar gelukkig niet in zijn gezicht en hij heeft er gelukkig ook geen last van. Wel is zijn huid waar de berg niet zit erg rood. Ik heb het 23 dec verwijderd met babyolie en alles was weg. Paar dagen later naar de huisarts geweest omdat zijn hoofdhuid erg rood en droog was met losse huidschilfers. Huisarts adviseerde 2x daags goed vochtig houden met baby olie. Maar een paar daarna kwam de berg terug. Alleen op 1 plekje niet maar daar zit ook geen haar meer want dat is er bij het verwijderen vd berg ook af gegaan. 😭 Ik maak me er echt elke dag zorgen over. De berg is heel dik en hardnekkig. Weet niet waarom maar ik wil dit verhaal even kwijt.....

4 jaar geleden

Ik lees mee. Hier ook veel last van. Had de speciale shampoo van Mustela hiervoor gebruikt, maar ze komen amper los

4 jaar geleden

Wij hadden berg crème van d'r leenarts. 2 keer gesmeerd daarna moet je met het kammetje wat erbij zit alles eruit kammen. Binnen 2 dagen was alles weg

4 jaar geleden

Wij gebruiken kokosolie, daar krijgen we het goed mee weg. Paar dagen later begint het dan wel weer licht terug te komen. Ze krijgt er geen droge huid van.

4 jaar geleden

Ooit is mij verteld dat je dan even geen shampoo moet gebruiken en alleen met helder water moet wassen. En dit werkte bij ons

4 jaar geleden

ketoconazol shampoo. Is echt wonderspul. Mijn oudste had het en nu de jongste ook. Deze shampoo echt top! Even in laten trekken en dan goed uitspoelen. Daarnaast hebben we ook nog vette badolie. Kun je halen bij apotheek.

4 jaar geleden

Ik had ergens de tip bepanten te gebruiken gelezen. We hebben dit nu een aantal keer geprobeerd. Ook omdat bij ons de olie niet werkte. En dat gaat top!

4 jaar geleden

Reactie op mw09

Ik had ergens de tip bepanten te gebruiken gelezen. We hebben dit nu een aa ...
En dan tijd in laten werken en uitkammen? Of met washandje?

4 jaar geleden

Wij hadden berg crème van d'r leenarts. 2 keer gesmeerd daarna moet je met ...
Deze crème hebben wij ook inderdaad geprobeerd nadat babyolie niet werkte. En inderdaad, na een dag konden we de meeste berg er uit kammen!

4 jaar geleden

Reactie op Sandy87

En dan tijd in laten werken en uitkammen? Of met washandje?
In laten werken de schilfertjes laten dan vanzelf los en die kan je uitkammen

4 jaar geleden

Reactie op Yasmiinaaa

Heel eerlijk ik deed eerst ook olie en dat hielp idd voor 1 dag en dan kwam ...
Gebruik je daarvoor gewoon de calendula shampoo?

4 jaar geleden

Reactie op Miranda M

Hoi, ik las dit topic en zag jouw bericht. Mijn zoontje heeft ook heel erg ...
Zolang hij er geen last van heeft, hoef je je geen zorgen te maken! Het is echt wat hè, dat gevoelige baby huidje, haha. Haar groeit snel weer terug. Hier was alles in 1 keer uitgevallen, mede door het uitkammen maar ook omdat het er natuurlijk bij hoort. Berg was toen minder geworden, maar het lijkt wel of het nóg meer is geworden sinds zijn haar terug is gaan groeien🤦‍♂️ Maar ja, houd moed! Het gaat wel weer over. Inderdaad gewoon blijven hydrateren. Uitkammen doe ik niet meer😣 Maar misschien je ook de crème van kelual ducray eens proberen

4 jaar geleden

Bij mijn zoontje ligt die plek met berg midden op zn voorhoofd, waar die fontanel nog open is. Zou het veilig zijn om daar producten op te gebruiken ? Of ben ik weer wat paranoïde 😄🙈

4 jaar geleden

Berg zou toch vanzelf weg gaan?