23 Reacties
4 jaar geleden
In de zeeman heb ik wel leuke t-shirt jurken gevonden voor tijdens de bevalling
4 jaar geleden
Ik heb een lang katoenen jurkje vd h&m met spaghettibandjes, aangezien het waarschijnlijk mega heet wordt. Hij komt wel over de knie, heeft knoopjes aan de bovenkant (handig voor huid op huid), is zwart (dan zie je tenminste niks van evt vlekken) en kostte maar 15€!
4 jaar geleden
Als je in het ziekenhuis bevalt, zou ik zeggen; keep it simple.
Een spaghetti topje of een los zittend T-shirt.
In het geval van pijnstilling kun je dit vaak aanhouden. Als iets relatief lang is, is het vaak niet praktisch en krijg je vaak een OK jasje aan.
4 jaar geleden
Ik heb dit gekocht via Zalando. Dat het een zwangerschapsjurkje is, kan je gewoon je eigen maat bestellen (dat heb ik in ieder geval toch gedaan). Het heeft ook een borstvoedingsfunctie dus je kan het achteraf ook nog gebruiken. Voor de bevalling zelf had ik nog een ander jurkje besteld van de Hunkemöller, maar die levering is helemaal misgelopen dus dat heb ik uiteindelijk nooit ontvangen. 😅 Bij de Zeeman hebben ze nu ook een zwangerschapscollectie (in België toch in ieder geval), daar zag ik ook een jurkje staan dat er comfortabel uitziet en niet te duur is. 😊

4 jaar geleden
Misschien heel raar maar ik ga bevallen in de shirt waar me moeder van mij is bevallen 27 jaar geleden. Ik vind dat wel erg speciaal
4 jaar geleden
Reactie op Twinmomtobe
Ik heb dit gekocht via Zalando. Dat het een zwangerschapsjurkje is, kan je ...

Kleine kanttekening: voor een vaginale bevalling zou ikzelf kiezen voor het kleedje van de Zeeman. Dat is niet te duur dus dan is het niet erg als het vuil wordt haha. Ik zou niet bevallen in het kleedje van de foto, omdat dat iets duurder is en ook licht van kleur. Maar aangezien het bij mij een geplande keizersnede wordt (dubbele stuitligging tweeling), zal ik bevallen in een schortje van het ziekenhuis.
4 jaar geleden
Ik had zelf bij de eerste een simpel zwart jurkje van de h&m en dan een maat groter dan normaal. Ik vond dit zelf prettig omdat van die nachthemd t shirts vaak hoog gesloten zijn en ik vind dat met sporten ook niet prettig. Ik heb het alleen niet echt gedragen tijdens de bevalling 😂 ik ben thuis bevallen en heb een groot deel van de weeën opgevangen onder de douche en daarna had ik het zo warm dat ik niks aan had. (Tijdens bevallen raak je alle schaamte kwijt 🤭)
4 jaar geleden
Reactie op Anne-Lize
Heb je een foto of een link?
https://www.bonprix.nl/product/voedingsnachthemd-leisteengrijs-lichtgrijs-gemeleerd-gestreept-960150/#image ben zelf 183 en zit mij goed in L
4 jaar geleden
Reactie op Gloortje
Bedoel maat 40☺️ ook voedingsbhs er besteld zonder beugel zitten ook top! Beter dan van de hm die ik eerst had...
4 jaar geleden
Tip: zwarte kleding
Hier zie je geen bloed-, vruchtwater-, poep-, en andere soorten vlekken in. En geloof me… alles komt voorbij
Ik heb bij de bonprix een lang nachthemd gekocht (https://www.bonprix.nl/product/voedings-nachthemd-zwart-943160/?landmark=Entry&typ=SoM&anbieter=Share&aktion=SocialMedia&wkz=94&iwl=513)
En dat is me heel goed bevallen (letterlijk haha). Ik heb een maatje groter genomen maar had niet echt gehoeven (normaal 38 en nu 40/42 was ruim)
4 jaar geleden
Ik heb deze beha van H&M voor een geplande badbevalling. Hij is van een superzacht en stretchy stofje.
Denk dat ik verder zo naakt mogelijk wil zijn 😂👍🏻 Maar heb ook een t-shirt jurkje en een gewoon hemdje ingepakt (en een 2e beha)!

4 jaar geleden
Heb bij de zeeman een zwart topje en een T-shirt jurkje gekocht voor de bevalling. Mocht het dan niet schoon worden dan gooi ik het gewoon weg😅
Ben wel heel benieuwd waar jullie in gaan slapen na de bevalling? Ik slaap normaal alleen in mijn onderbroek🙈. Maar met lekkende borsten lijkt me dat niet zo handig😅 die Zoogcompressen moeten wel ergens in. Misschien een gekke vraag hoor..