21 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ijsblok bakjes geknipt en daar doe ik een portie fruit/groente wat ik heb gemaakt in en dan alle kleine ijsblokbakjes apart in een zakje die je kan dichtritsen en dan invriezen zolang ze nog zo weinig krijgen. Straks als hij wat meer gaat eten doe ik kleine tupaware bakjes maar dat is nu echt nog teveel! Zo deed ik het ook bij m’n dochter ging perfect!

3 jaar geleden

Ik hoor veel positieve dingen over de ijsblokjes bakjes van de zeeman! Die zijn flexibel dus dan kan je het er zo uit wippen

3 jaar geleden

Ik ga in het begin ijsblokjes-bakjes gebruiken van siliconen (bol.com), die kun je er makkelijk per stuk uitduwen. Wanneer ze grotere hoeveelheden gaat krijgen, heb ik bewaarbakjes van de hema. €4 per 4 stuks geloof ik

3 jaar geleden

Ik heb bakjes van Nuby... die kan je ook in de vriezer stoppen. Het zijn kleine bakjes. En vaak hield ik geloof ik (bij de eerste) iets van 100 ml aan. En dan keek ik wel even hoeveel happen er in gingen. Die Potjes van olvarit heb ik ook wel eens gebruikt en dat is idd veel te veel! Sowieso 2x gebruiken maar als ze nog zo jong zijn miss wel meer... maar dan mag je het potje alweer weggooien omdat je hem dan te lang moet bewaren.

3 jaar geleden

Als jullie die blokjes ontdooien geef je het dan koud of warm je het op? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Als jullie die blokjes ontdooien geef je het dan koud of warm je het op? 🙈 ...
Ik denk een fruithapje koud en een groentehapje lauwwarm, maar heb me er nog niet echt in verdiept wat geadviseerd wordt.

3 jaar geleden

Gisteren gemaakt. Is zo’n zakje van de ah van 400gr waar broccoli, wortel en bloemkool inzit. As ik het geef, ga ik het wel na ontdooien paar seconden in de microgolfoven doen.

3 jaar geleden

Reactie op Septbaby21

Ik hoor veel positieve dingen over de ijsblokjes bakjes van de zeeman! Die ...
Ja die zijn top! Kosten 1 euro

3 jaar geleden

Pas alsjeblieft op met ijsblokjes bakjes! Daar komen ontzettend veel microplastics vanaf die je baby'tje dan zo binnen krijgt...

3 jaar geleden

Reactie op Evanna

Pas alsjeblieft op met ijsblokjes bakjes! Daar komen ontzettend veel microp ...
Dat is niet helemaal waar. Bpa vrije spullen gebruiken en dan is er niks aan de hand. Ik heb siliconen ijsblokjes bakjes gekocht voor de oefenhapjes. Voor het invriezen van de grotere hoeveelheden heb ik de babymoof bakjes en Philips Avent bakjes verschillende maten. Babymoov verkoopt zelfs ijsblokjes bakjes van siliconen waar ze babyvoeding voor zetten en je betaald gelijk t dubbele dus daar heb ik gewoon simpele voor gepakt haha. Mijn schoonzus deed de hapjes gewoon in bakjes die ze over had van bijvoorbeeld smeerkaas enz dus gewoon die dingen verbruiken, dat vind ik zelf wat minder prettig

3 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Ik heb zelf gewoon deze (maar las hieronder ergens dat Zeeman er ook heeft? ...
En geef je dan één blokje per maaltijd?

3 jaar geleden

Reactie op Evanna

Pas alsjeblieft op met ijsblokjes bakjes! Daar komen ontzettend veel microp ...
Via jou lichaam heeft je baby al heel veel microplastics binnengekregen. Zelfs in kraanwater is microplastics gevonden. Wil je er meer over lezen, klik dan op de link: https://www.consumentenbond.nl/duurzamer-eten/microplastics

3 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dat is niet helemaal waar. Bpa vrije spullen gebruiken en dan is er niks aa ...
Helaas kan bpa-vrij nog steeds betekenen dat er microplastics vrij kunnen komen. Lees bv https://www.baby-wereld.nl/microplastics-in-plastic-babyflessen/ Food-grade siliconen is dan een veel veiligere optie inderdaad! Of glas

3 jaar geleden

Ik heb de ijsblokjeshouder van de zeeman. Invriezen en de dag erna in een zakje doen met datum erop.

3 jaar geleden

Ik koop de potjes van olvarit, geef haar 1x de rest Vries ik in in ijsklontjes vorm met deksel. Vind ik zelf wel zo hygiënisch. Na 1 voeding kan ik nog 3 ijsblokjes vullen. En dit doe ik dan nog met 2 andere soorten. Dan kan ik afwisselen tussen smaakjes.

3 jaar geleden

Ik maak voor 2 dagen en bewaar ze in de koelkast. Is dat erg?

3 jaar geleden

Reactie op babybe2021

Als jullie die blokjes ontdooien geef je het dan koud of warm je het op? 🙈 ...
Hier pompoen en wortel en bloemkool in Ijsblokjeshouder en ik ontdooi er 1 per x.. Dat zijn 4 lepeltjes ongeveer en die warm ik lauwwarm op.. Ik heb 4 Ijsblokjeshouders met siliconen onderkant (makkelijk uitdrukken) en deksel besteld via internet en als ik hapjes maar de opvang mee ga geven koop ik bewaarbskjes met deksel.. Dan wil ik elke dag 1 of 2 ijsblokjes hierin meegeven☺️