22 Reacties
4 jaar geleden
Mijn dochter van 9 weken beweegt ook veel. Geen oplossing voor langer/dieper slapen. Al gaan de nachten redelijk goed zodra ik haar naast me neem. Als ze wakker is, is ze ook heel beweeglijk. Draait met haar hoofd heen en weer en wil absoluut niet op rug liggen... Ze wil zitten 🤷♀️
4 jaar geleden
Hier ook erg bewegelijke zoontje 11 weken. Slaapt in een inbaker slaapzak en ik leg hem onder zijn lakentje en die doe ik redelijk strak om hem heen. En heel gek maar voor bed gaan in bad/douche daardoor wordt hij rozig waardoor die ondanks dat hij zo bewegelijke is in diepe slaap valt. Als hij dan om half 5/6 wakker wordt. Slaapt hij helaas niet meer diep en overdag ook niet dan zijn het korte slaapjes. Tot 20.00 als het avond ritueel weer begint (haha)
4 jaar geleden
Inmiddels in onze oudste 15 maanden, en gaat al vanaf 4 maanden heel der bedje door.
Ze werd er eerst wakker van maar steeds minder en paar weken later sliep ze gewoon door ondanks ze regelmatig aardig hard met der koppie tegen der bed kwam.
Ze slaapt het liefst op der buik met der kont omhoog😂
4 jaar geleden
Oh gelukkig!! Hier een zoontje van 8 weken oud. We hebben hem op zijn eigen kamertje gedaan.. :( vind het echt lastig maar in zijn ledikantje tikt hij zichzelf continu wakker. In zijn eigen bedje niet omdat die groter is….
Wij leggen hem in zijn slaapzak en in het midden van het bed. Zo tikt die niks aan en slaapt hij door. Misschien wat onrustig maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben
4 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde met onze dochter van 9 weken oud, zij kreunt er ook bij in haar slaap . Het cb vertelde ons dat ze dan zelf iets aan het ‘oplossen’ is . Dit heeft ze wel erger als ze al een dag niet gepoept heeft ( poepte voorheen iedere dag). Volgens het cb heeft je baby daar geen last van maar dat betwijfel ik want ze slaapt helaas niet diep. Het enige advies dat we kregen was inbakeren maar hier wordt ze woest van helaas..
4 jaar geleden
Hier lag ze vanochtend zo in dr bedje ondanks dat ze ingebakerd is.. beweegt en kreunt ook megaveel, maar slaapt wel erg goed snachts!

4 jaar geleden
Hier ook een onrustige en bewegelijk zoontje van 13 weken. Die maar moeilijk in zijn diepe slaap komt...
Ik wou dat ik de gouden tip had maar helaas...ik ben ook nog erg zoekende.
Daarbij kan ik hem ook moeilijk wegleggen, dat pikt hij niet. Dan begint hij hard te huilen. Naast mij slaapt hij nog het beste...maar het is erg vermoeiend om telkens een bewegelijk kind naast je te hebben liggen...
4 jaar geleden
Hier ook, maar niet ingebakend. Hij heeft een winterslaapzak aan. Zn armen gaan steeds naar zn hoofd zodra hij last heeft van reflux, anders liggen zn armen stil. Hij gooit ook steeds zn benen omhoog. Tot voor kort had ik hier een lakentje voor, maar hij beweegt teveel. Door de omeprazol kan hij nu wel in diepe slaap vallen.
4 jaar geleden
Mijn dochter was ook heel erg bewegelijk in haar slaap. Ging het hele bed door.
Nu ze geen koemelk meer krijgt maar geitenmelk slaapt ze veel beter (ook overdag) en rustiger. Gaat niet meer het hele bed door.
4 jaar geleden
Reactie op Nina99
Misschien juist niet in bakeren? Hier beweest ze juist veel als ze beperkt ...
Ik hen nu een puckababy die losser zit, dus ik ben benieuwd! Van te voren deed ze dit ook al en sloeg ze zichzelf ook wakker, dus denk dat niet inbakeren niet werkt hier
4 jaar geleden
Onze kleine man slaapt naast mij in de co sleeper in een relatief dun slaapzakje en daarover een dekentje die ik strak kan trekken. Overdag is dit geen succes maar s avonds als ik er dus naast lig gaat dit goed.
Overdag slaapt hij soms op het grote bed omdat hij nogal graag breed uit ligt en in de co sleeper lukt dat minder goed. Maar doordat hij O beweeglijk is, wordt hij dan soms wakker van zichzelf omdat hij zich met een handje geslagen heeft oid.
Van inbakeren wordt hij boos en dan is het drama dus dat doen wij niet.
Wat wel helpt om hem hier langer overdag te laten slapen en hij lichamelijk rustiger van wordt is in de draagzak. Voor mij soms wat onhandig maar voor hem heel fijn
4 jaar geleden
Overigens is het zelfs zo dat z’n handjes onder de dekens hier al frustratie op levert. Hij heeft kennelijk die ruimte nodig. En denk ook dat sommige kindjes het misschien fijn vinden omdat ze het tijdens het slapen ook te warm kunnen krijgen. Zelf leg je in de zomer ook wel eens je voet buiten je dekbed. En de ene keer slaap je met of zonder sokken bijvoorbeeld
4 jaar geleden
Ps, bij ons ligt er een baby nestje in zijn co sleeper, hierdoor slaap hij alleen op het zachte gedeelte van het nestje of op mijn matras en dat maakt beiden in elk geval minder herrie
4 jaar geleden
Hier het slaapzakje Swaddle Up van love to dream een favoriet! Slaapt erin als een roos omdat ze zich wel geborgen voelt maar nog wel lekker dr handjes naast haast gezicht heeft. Slaat zichzelf hier ook niet door wakker. Bekijk Love To Dream™ Stage 1 Swaddle UP™ inbakerslaapzak Warm Medium 6 - 8,5 kg Pink op: https://www.bol.com/nl/p/love-to-dream-stage-1-swaddle-up-inbakerslaapzak-warm-medium-6-8-5-kg-pink/9300000050265127?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp