15 Reacties

茅茅n jaar geleden

Wij zijn een paar maanden geleden ook begonnen. Maar toen begon hij steeds te huilen als ik hem op het potje zetten, dus toen zijn we er mee gestopt. Nu sinds afgelopen weekend weer begonnen. Hij geeft ook echt aan dat hij op het potje wil en hij plast dan ook. Ik heb nog geen verwachtingen, we doen het gewoon wanneer hij wil.

茅茅n jaar geleden

Hier is de interesse heel hoog voor t potje, als ze op de opvang is dan wil ze heel graag op de wc en thuis steeds vaker op t potje. We zijn nog niet bewust bezig met zindelijkheidstraining maar als ze zelf aangeeft dat ze er op wil dan vind ik dat ook helemaal prima haha. Wij zijn van plan na onze vakantie te beginnen. Hoog zomer dus meer kans op zonder luier rond te kunnen banjeren haha

茅茅n jaar geleden

Ik heb van de week een potje gekocht! Ze is altijd heel ge茂nteresseerd bij het naar de wc gaan. Pakt toiletpapier voor me 馃檲. En doet nu soms dr broekje uit of zoekt een hoekje op om te poepen. Het potje speelt ze nu vooral nog mee. Maar wilde haar vast laten kennismaken. En dan zo langzaam opbouwen

茅茅n jaar geleden

Wij hebben 3 vaste momenten momenteel. Onze dochter is een ochtendpoeper dus nu zetten we haar er meteen op als ze wakker is. Ondertussen roept ze ons vaker omdat ze moet poepen en bewaart ze het voor het potje! Verder doen we hrt na de lunch en na het avondeten. We gaan dan een boekje lezen, rozijntjes eten oid. Laten haar 10 min zitten en leggen niet zo de nadruk op iets doen. Maar we merken wel steeds beter dat ze het aan gaat geven en ze gaat er ook steeds vaker tussendoor een x op

茅茅n jaar geleden

Ik begin er nog niet aan. Wat je zelf al aangeeft; je bent (al) 1,5 maand bezig. M鈥檔 ervaring is als je voorlopig nog even wacht, heb je ze zo zindelijk! Maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten en elk kindje is anders, maar wil er geen weken/maanden mee bezig zijn. 鈽猴笍! Succes ieder geval.

茅茅n jaar geleden

Ik was erover aan het nadenken om er ook mee te beginnen maar over 6 weken krijgt ze een broertje en omdat dat ook al een grote verandering zal zijn wachten we er toch nog maar even mee. We hebben al een maand of 3 een potje in de woonkamer staan en daar gaat ze af en toe een keer opzitten. Ik neem haar ook regelmatig mee naar het toilet en dan geeft ze me toilet papier aan en zwaait ze gedag naar hetgeen ik doorspoel 馃槄馃槀 Ze geeft wel aan wanneer ze net iets gedaan heeft in haar luier, dan loopt ze naar de lade waar de luiers en de zalf inzit en dan gaat ze al klaar liggen op de bank om te verschonen. Voor de rest komen er nog geen signalen van haar kant wanneer ze moet plassen of poepen. Daarom denk ik ook dat ze er nog niet klaar voor is.

茅茅n jaar geleden

Mijn dochter is ook 20 maand oud. We hebben een potje staan bij onze wc. Als ik ga dan wil ze er vaak gezellig bij komen zitten. Ik leg er nog geen druk op, laat haar rustig kennis maken zodat ze het niet spannend vind. Ze geeft zelf aan als ze gepoept heeft. Misschien hoogzomer proberen zonder luier maar ik verwacht nog niet zoveel aangezien het nog vroeg is. Maar wie weet het ze het snel door. Anders volgend jaar.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik begin er nog niet aan. Wat je zelf al aangeeft; je bent (al) 1,5 maand b ...
Een vraagje wat is dan voor jou wel een leeftijd waarin je verwacht dat dit sneller gaat. Ik ben wel nieuwsgierig

茅茅n jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Een vraagje wat is dan voor jou wel een leeftijd waarin je verwacht dat dit ...
Meestal is het pas vanaf 2 jaar of zelfs 2,5 jaar. Maar nogmaals dit verschilt per kind. Maar ik heb altijd gewerkt in de kinderopvang, dus heb er veel mee te maken gehad. 鈽猴笍

茅茅n jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Ik was erover aan het nadenken om er ook mee te beginnen maar over 6 weken ...
Dit zijn toch al juist hele duidelijke signalen 馃憤 Mijn kindje doet dit ook en ik beantwoord het juist nadrukkelijk en steeds beetje uitbreiden.. denk dat het best vlot zal gaan juist

茅茅n jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Meestal is het pas vanaf 2 jaar of zelfs 2,5 jaar. Maar nogmaals dit versch ...
Oh okee. Ja zal natuurlijk wel een beetje aan het kind zelf liggen. Maar inderdaad er maanden mee bezig zijn als ze het later wat beter begrijpen is misschien prettiger.

茅茅n jaar geleden

We zijn niet bezig met zindelijkheid in de zin van 'training'. Wel staat er een potje op de badkamer waar ze op mag, enkel wanneer ze dat zelf wilt. Gemiddeld zijn kinderen ergens tussen de 2 en 3 jaar zindelijk, dus tijd zat. Heb zelf jaren gewerkt in de kinderopvang en wanneer kinderen er echt klaar voor zijn merk je dat heel duidelijk, dan gaat het zindelijk worden vaak ook ineens erg snel.

茅茅n jaar geleden

Ons zoontje poept al bijna een half jaar op het potje of op de wc. Hij geeft dit keurig aan. Nu zijn zusje geboren is, is hij soms te laat maar dat is helemaal ok茅. Plassen geeft hij nog niet aan. Dat komt vanzelf!

茅茅n jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik begin er nog niet aan. Wat je zelf al aangeeft; je bent (al) 1,5 maand b ...
Mij maakt het gelukkig helemaal niks uit als het langer duurt. Wil er juist geen druk op leggen en haar echt kennis laten maken met het potje etc. Hopelijk kunnen we met dit lekkere weer fijn doorpakken in de tuin zonder luier en is ze uit de luiers voordat we het najaar ingaan haha

茅茅n jaar geleden

We zetten hem regelmatig op potje met af en toe pipi erin,sinds woensdag heeft hij echt door dat hij pipi moet doen en zit hij nog maar net en is er al een plasje in, als hem Kaka heeft gedaan in zijn luier gaat hij aan verschoon tafel in de living staan trappelen. Pipi geeft hij niet aan, maar zetten hem wel vaker op potje