30 Reacties

2 jaar geleden

https://www.famme.nl/bibs-speen-kaakafwijking-spraakgebrek/ Ik vond uitleg van dit artikel duidelijk. Mijn nichtje heeft bibs speen en je ziet wel wat misvormingen in het gebit. Maarja had ze dit ook gehad als ze een andere speen had? 🤷🏻‍♀️ Denk dat we er pas echt over paar jaar achter komen wat het resultaat is. Bibs is te nieuw om hier nog over te oordelen denk ik.

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Ik heb het toevallig aan een logopediste gevraagd in de familie en zij gaf aan dat ze niet begreep waarom BIBS spenen gemaakt werden. Schijnbaar duwt het de tong naar beneden terwijl hij naar boven moet. De bovenkaak wordt smal geduwd waardoor een overbeed gevormd wordt. Er wordt een platte speen aangeraden. Ik gebruik frigg spenen maar dat is hetzelfde ontwerp. Ik ga overstappen nu want zie bij mijn dochtertje al een smalle kaak ontstaan. Iemand goede ervaringen met een platte speen?

2 jaar geleden

Mijn zoon heeft die spenen nooit gehad. Vin t zelf ook maar raar er uit zien zon lompe dingen.

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Ik heb het toevallig aan een logopediste gevraagd in de familie en zij gaf ...
Wij gebruiken de Philips avent air spenen! Zijn heel plat en worden makkelijk geaccepteerd 😊

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Ik heb het toevallig aan een logopediste gevraagd in de familie en zij gaf ...
Wij geven de ziekenhuisspeen (ook een ronde speen) en ik heb geprobeerd om over te gaan een paar maanden geleden naar een platte speen. Sterkte! Hier lukte het niet, hij weigert andere spenen en zette het op een krijsen. Paar dagen geprobeerd en toen heb ik het opgegeven. Mn zoontje neemt ze alleen bij slapen of overstuur zijn en niet de hele dag in zn mond, dus hopelijk niet te erg..

2 jaar geleden

Reactie op jlvdv

Wij gebruiken de Philips avent air spenen! Zijn heel plat en worden makkeli ...
Wij hebben deze ook! Erg fijn!!

2 jaar geleden

Reactie op jlvdv

Wij gebruiken de Philips avent air spenen! Zijn heel plat en worden makkeli ...
Die hebben wij ook hele fijne spenen😄

2 jaar geleden

Om deze reden altijd orthodontische spenen aangeboden; Medela en Phillips avent wilde hij wel. Al met al toch geen fan van spenen, en ook niet van zijn duim. Dus dat is mooi meegenomen; enige nadeel is dat hij dus op deze manier ook niet gesust kan worden ;).

2 jaar geleden

Ik volg ook even ben dus opzoek naar een goede nieuwe speen! Hier ook bibs speentjes maar na dit gelezen te hebben wil ik graag andere ☺️!

2 jaar geleden

Reactie op nicci-nicolle

https://www.famme.nl/bibs-speen-kaakafwijking-spraakgebrek/ Ik vond uitle ...
Dit artikel las ik gisteravond ook, ik schrok ervan. Ik heb inmiddels andere spenen besteld dan de Bibs. Heb er van de dirfax besteld, hopen dat ze die ook accepteert...

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Dit artikel las ik gisteravond ook, ik schrok ervan. Ik heb inmiddels ander ...
Welke van Difrax heb je besteld? Die ronde of met 1 platte kant?

2 jaar geleden

Geen enkele speen is goed. Van difrax krijgen ze net zo goed een ‘speenmondje’ denk dat eerder op tijd stoppen en niet hele dag met speen lopen effect heeft.

2 jaar geleden

Wij hebben nu de bibs spenen deluxe, maar nadat ik dit heb gelezen wil ik toch overstappen op een andere, eerst wou m’n zoontje alleen met slapen z’n speen. Maar nu overdag ook steeds meer omdat het hem echt troost bied

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ik volg ook even ben dus opzoek naar een goede nieuwe speen! Hier ook bibs ...
Ik was even na de apotheek geweest voor informatie. En zij zegt dat je moet kijken dat er op de verpakking ‘dental’ bijstaat. Heb er nu eentje meegenomen van difrax dental dus en neemt hij gelukkig goed. De apotheek vertelde ook dat blijkbaar heel wat pediaters niet achter de bibs tutjes staan owv de vorm, omdat ze niet goed aansluiten thv de mond. Maar over de kaakafwijkingen had ze wel nog nooit iets over gehoord.

2 jaar geleden

Reactie op MommyS96

Ik was even na de apotheek geweest voor informatie. En zij zegt dat je moet ...
Bedankt, dan ga ik voor de Dental variant kijken!

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Bedankt, dan ga ik voor de Dental variant kijken!
Graag gedaan! Ze zei dat het merk van speentje niet uitmaakt. Er moet gewoon duidelijk ‘dental’ of ‘dental proof’ of iets in die aard vermeld staan op de verpakking. Dat zijn ze goedgekeurd door logopedisten en tandartsen!

2 jaar geleden

Reactie op MommyS96

Ik was even na de apotheek geweest voor informatie. En zij zegt dat je moet ...
Goede tips!! Hoeveel maanden is jouw kindje? Ik heb toevallig ook net een difrax speen gekocht maar daar staat geen dental op. Ik zag alleen maar dental spenen vanaf 18 maanden

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Goede tips!! Hoeveel maanden is jouw kindje? Ik heb toevallig ook net een d ...
Op internet zie ik ze vanaf 6+ maanden ook.

2 jaar geleden

Reactie op Catharinax

Goede tips!! Hoeveel maanden is jouw kindje? Ik heb toevallig ook net een d ...
Mijn zoon is bijna 10 maanden! Idd bij de apotheek of op internet kan je ook kopen met de maanden erbij vermeld.