38 Reacties
2 jaar geleden
07u 180ml
09u fruit, water/thee
11:00/11:30 boterham, water/thee
12:30/13:00 150ml
15:00 tussendoortje, maisvinger bv
17:00 avond eten, groentjes soms pasta erbij, water/thee
18:30 210 rijstebloem.
Ik werk op een kdv en zie veel schema’s zoals dit. Maar ieder kind heeft ander behoefte aan eten.
2 jaar geleden
Reactie op mw09
Wat voor tussendoortje geven jullie rondom 3 uur. In overleg willen we ook ...
Rijstwafel, maisvinger, babykoekje, stengels groente/fruit om op te sabbelen. Wat geprakte avocado met ei. Beetje yoghurt
2 jaar geleden
Reactie op lieke b
Hier sinds hij 6m is
7u 210ml kv
11u 200/230g groente+beetje water
15u 200 ...
Aan zoiets zitten wij nu ook op 6,5m, alleen de laatste fles 210.
En de hoeveelheid fruit of groente die hij effectief eet varieert sterk, op kdv blijkbaar grotere honger dan thuis (vaak maar 120 à 150 gr op).
En het is een stevige baby met voldoende luiers :)
Maar als ik de andere reacties zie, twijfel ik wel of hij toch niet te weinig melk krijgt, aangezien dat toch nog de hoofdvoeding moet zijn? 🤔
2 jaar geleden
Ik volg even mee. Mijn zoontje drinkt nog steeds om de 3 uurtjes 150cc. Hoe kan ik ophogen naar 180cc zodat hij wat langer verzadigd blijft. Want random op de dag 180 cc geven heeft geen zin want dan drinkt hij het niet op 😅
Hij groeit verder goed, maar zit nog steeds op de 7/8 flesjes op een dag🙈
2 jaar geleden
Reactie op noortje19
Ik volg even mee. Mijn zoontje drinkt nog steeds om de 3 uurtjes 150cc. Hoe ...
geef je al eten?
Hier komt er vanwege eten tijd tussen de flessen en ook minder fles
maar zelfde hier hoor, bij 180 wordt er 30 weer uitgekotst
2 jaar geleden
Reactie op noortje19
Ik volg even mee. Mijn zoontje drinkt nog steeds om de 3 uurtjes 150cc. Hoe ...
Dat is toch niet erg? Mijn dochter krijgt ook nog 8 keer borstvoeding. Daarnaast krijgt ze vaste voeding.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is dinsdag 7 maanden. Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem. Alleen mijn zoontje krijgt 180+6 flessen, 4x per dag. Laatste dagen gaat de groente pap (125ml) er niet meer in, drinkt zijn flessen vaak niet meer leeg. Ik durf ook niet zo goed minder melk te gaan geven ook omdat hij dan minder vocht binnen krijgt. Sommige dagen geef ik hem brood dan eet hij 1/4 op. Hij hapt goed af en kauwt overdreven. Dus bang ben ik niet. Maar om een hele fles te laten vallen en vervangen voor brood vind ik spannend 🙈
Hij is wel altijd 08:00 uur wakker en slaapt weer om 20:00 uur ‘s avonds slaapjes zit weinig ritme in maar altijd wel zo dat ik flesjes op de tijden kan geven.. weet nu ook niet zo goed of ik een fles kan minderen, in het boek van CB staat nog altijd flesje naast zijn broodje bij 6 maanden
2 jaar geleden
Onze dochter krijgt:
6.30 = 180ml melk
9.00 = fruit
12.00 = 180ml melk
16.00 = maaltijd 100gr
19.00 = 180ml melk
23.00 = 180ml melk
Slapen doet ze meestal om ongeveer 10u en 14u.
2 jaar geleden
Reactie op LesleyJaikey
Mijn zoontje is dinsdag 7 maanden. Ik heb wel een beetje hetzelfde probleem ...
Hier 6 maanden en nog maar 3 flessen, hij komt niet snachts en is ook niet hongeriger overdag. Als je het gewoon eens 1x probeert? Wat heb je te verliezen. Wel de hele dag door water aanbieden of ander vocht.
2 jaar geleden
Reactie op Zij1989
Hier 6 maanden en nog maar 3 flessen, hij komt niet snachts en is ook niet ...
Ik denk vandaag de 15:30 fles minder aan te bieden, dan krijgt hij 17:30 groente hapje en dan weer 19:30 180 ml. Kijken of hij dan meer eet. Voorheen was het nooit een probleem. Maar nu lijkt het ineens te veel… Hij heeft maandag wel ‘buikgriep’ gehad. Spuugde alles uit en had koorts
2 jaar geleden
Reactie op LesleyJaikey
Ik denk vandaag de 15:30 fles minder aan te bieden, dan krijgt hij 17:30 gr ...
ah ja dan snap ik dat je twijfelt.
Hier ging de fles van 15u en het eten van 17u allemaal niet op. Ik ben daarom gestopt met 15u fles en daarvoor in de plaats een boterham. Hij heeft nooit meer een kick gegeven om de fles van 15u. Ben benieuwd, hoe hij het oppakt, succes!
2 jaar geleden
Sinds wij de kleine vaste voeding geven en nu sinds 1.5 week doorslaapt zit er bij ons geen lijn meer in qua eetmomenten.
Ene keer is hij half 6 wakker en andere keer pas 7 uur. Ik probeer mijn gevoel te volgen en iig 3 flessen te geven. Dan de ene dag wel groentenhap, broodje en fruit en de andere keer valt er één of twee van die drie af. Ik probeer het los te laten en op hem en mijn gevoel wat te gaan al is dat wel moeilijk haha