4 Reacties

één jaar geleden

Bij ons helpt het om nee te zeggen, op te pakken en ergens anders(met zijn rug naar waar hij stout deed) neer te zetten. Even weg uit de situatie. Niet eens boos maar wel met duidelijke stem. Bij mijn dochter hoefde we het maar 1x te zeggen/doen, zoonlief is wat hardleerser. Maar ook hij snapt het principe dat hij het niet mag doen. Misschien dat dit bij jullie ook werkt.

één jaar geleden

Boos zijn helpt denk ik niet. Ik zeg tegen mijn zoontje (als hij bijvoorbeeld in de kattenbak wil gaan 😂); ik kan je niet in de kattenbak laten, dan word je vies en kun je ziek worden. En dan bied ik hem iets alternatiefs aan om mee te spelen. In jouw geval zou ik het dan aangeven voor het bijten en hem iets anders geven om op te bijten. En voor de rest ook bedenken dat onze kindjes nog niet in staat zijn om hun impulsen te beheersen en dat ze ons dus nodig hebben voor die grenzen.

één jaar geleden

Een vieze smaak op smeren?

één jaar geleden

Hier knaagde ze ook de stoelleuning. Ben even heel streng geweest, was ze erg van onder de indruk en daarna niet meer gezien. (Uh-uu nee! Is hier trouwens genoeg).