13 Reacties

één jaar geleden

Ik heb als kind ook alleen met mijn billen geschoven en ik kan prima lopen 😜

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Ik heb als kind ook alleen met mijn billen geschoven en ik kan prima lopen ...
Weet je hoe oud je was ? Ik maak me gewoon zorgen 😂🥲

één jaar geleden

Het is heel normaal dat kinderen van 14 maanden nog niet zelfstandig lopen. Ze zeggen dat kinderen die billen schuiven, later lopen. Het komt heus wel 😀

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Het is heel normaal dat kinderen van 14 maanden nog niet zelfstandig lopen. ...
Dus hoef me geen zorgen te maken?

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Dus hoef me geen zorgen te maken?
Ik ben natuurlijk geen dokter, maar het zelfstandig lopen verschilt van kind tot kind. Sommige kleintjes kunnen het pas op 18 maanden terwijl enkele uitzonderingen al stappen voor hun eerste verjaardag. Dus geen paniek als jouw kindje nog niet zo ver is!

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Weet je hoe oud je was ? Ik maak me gewoon zorgen 😂🥲
Snap ik hoor, wil het ook absoluut niet bagetalliseren! Ik weet heel eerlijk gezegd niet meer hoe oud ik was (en ik kan het ook niet mee navragen helaas). Maar mijn moeder vertelde dat ze bang was dat ik nooit zou lopen en ineens deed ik het..

één jaar geleden

Reactie op ellenn91

Snap ik hoor, wil het ook absoluut niet bagetalliseren! Ik weet heel eerlij ...
Haha geweldig.. dan wacht ik rustig af

één jaar geleden

Ik was zelf ook een billen schuiver. En ik liep pas met 18 maanden

één jaar geleden

Reactie op kimmiw

Ik was zelf ook een billen schuiver. En ik liep pas met 18 maanden
Idem hier. Mijn dochter neigt ook naar billen schuiven, het echte kruipen doet ze niet.

één jaar geleden

Hier ook een billenschuiver! Moet wel zeggen dat hij extreem veel last had van verborgen reflux dus tijgeren/kruipen was niet voor hem weggelegt! Inmiddels maakt hij een combi van billenschuiven/kruipen/afzetten met 1 been hahaha tis net een kleine aap, super snel is die ook! Trekt zich inmiddels aan alles op en stapt overal langs heen & achter zn loopkar! Los staan/Zelf lopen durft hij nog absoluut niet en dat is prima vind ik. Elk kindje doet het op zijn eigen manier & op zijn eigen tijd! Op het CB kwam het ook te sprake en die gaven ook aan wat ik zelf ook dacht; het komt wel! Hebben ook laten checken bij de chiropractor en daar ook geen “problemen” te bemerken en gaven ook aan; het komt vanzelf! Stimuleren hem zoveel mogelijk en moedigen hem ontzettend aan, en als hij wel eens “perongeluk” los staat/stapje zet juichen we hem erg toe!

één jaar geleden

Hier een meisje met bijna precies dezelfde ontwikkeling! Ook nooit gekropen, met 11/12 maanden zitten en alles op de billen (kost enorm veel broeken en rompers als ze naar de opvang gaar haha). Ze trekt zich nu denk ik 3 weekjes op maar verplaatst zich nog niet. Zolang er ontwikkeling in zit maak ik me geen zorgen. Ze blijft (niet letterlijke) stappen maken dus vindt het helemaal mooi :)

één jaar geleden

Hier ook een billenschuiver, kruipt ook niet, als ze op haar buik gaat liggen dan tijgert ze. ze loopt de hele dag langs alles en achter vanalles aan dus ben benieuwd wanneer ze los gaat.. ik zelf was vroeger ook een billenschuiver en is ook allemaal goed gekomen 😁 ze hebben voor billenschuivers alleen een uitspraak ; billenschuivers zijn laat lopers, omdat ze toch overal komen!

één jaar geleden

Reactie op irinaperee

Dus hoef me geen zorgen te maken?
En geen zorgen! Hier de dochter van mijn vriend deed alles met 9 maand al en nu die van ons samen dus wat ik hieronder zette