21 Reacties

4 jaar geleden
Niet zozeer specifiek over zwangerschap maar wel over kinderen: ‘Gezond hechten’, ‘Liefdevol begrenzen’ en ‘Ieder kind zijn eigen constitutie’ van Lois Eijgenraam. En ‘het sprookje van de dood’, de titel klinkt wat luguber, maar het gaat over een ziel die voor het eerst de reis naar aarde maakt. Hoor ook graag tips van anderen, dus ik lees even mee :)

4 jaar geleden
N.a.v hele positieve recensies hebben we dit boek besteld bij de lokale boekhandel. De bestelling is alleen door de Brexit flink vertraagd 😔. Dus ik kan hem nog niet persoonlijk aanbevelen maar hij staat heel goed aangeschreven. En in het NL waarschijnlijk zo geleverd. 😉

4 jaar geleden
Ik lees nu Mama’en, leuk en leerzaam boek! Ook luister ik veel podcasts, ook o.a. van Mama’en.

4 jaar geleden
Reactie op MickyML
Balen dat je zolang moet wachten! Om welk boek gaat het? 😄
Jeetje, ik heb nu al een zwangerschapsbrein 😂 The book you wish your parents had read

4 jaar geleden
Een vriendin gaf me deze tip. Vond het heel prettig & behulpzaam bij de eerste en tweede zwangerschap & daarna

4 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/ik-ga-relaxed-bevallen/9200000074942085/
Deze vond ik ook fijn voor wat later in de zwangerschap. Leest het zo uit

4 jaar geleden
Wat fijn dit! Ik ben nog opzoek naar boeken om lekker te lezen tijdens de zwangerschap en straks in mijn verlof.
Ik heb zelf ook wat tips ik heb het boek:
-Oei ik groei (klaar liggen voor na de zwangerschap natuurlijk)
-How2talk2kids heb ik verslonden! Vond het een heerlijk boek en kan me goed vinden in de opvoedstijl. Ik vind de podcasts ook erg fijn.
- Het boek waarvan je wou dat je ouders het hadden gelezen, luister ik samen met mijn man bij autoritten en geeft fijne inzichten.
Mijn man heeft ook nog gelezen:
- Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt
- vader op komst
- tuurlijk schatje
Eerste twee bevielen het beste!
Nu ben ik opzoek naar boeken om nog te lezen of luisteren. Het liefst boeken om je voor te bereiden op de eerste fase met je kindje en bv. het slapen. Iemand tips?
Ik twijfel over het aanschaffen van het boek 'mom you got this' van Rachel van der Sas. Ik ben normaal niet zo van boeken van influencers maar lees super veel goede reacties. Heeft iemand deze al gelezen?

4 jaar geleden
Reactie op Eamve
Wat fijn dit! Ik ben nog opzoek naar boeken om lekker te lezen tijdens de z ...
Mom you got this vind ik echt oprecht geweldig! Ik had in eerste instantie dezelfde twijfel; maar ik ben zó blij dat ik m nu in huis heb! Het leest heerlijk weg. Het is een combinatie van eigen ervaringen, tips, en interviews met deskundigen. Ik zou zeggen: doen! Volgens mij heeft ze nu ook een actie met 10 euro korting, moet je even haar insta checken!

4 jaar geleden
Ik wil nog expecting better toevoegen aan dit lijstje. Heel fijn om wat informatie te krijgen over hoe de tips en adviezen voor zwangere vrouwen tot stand komen. Hoeveel risico loop je nou echt als je rauwe vis eet bijvoorbeeld en wat is dat risico dan? Voor als je er nieuwsgierig naar bent en er net iets meer wetenschappelijke informatie over wilt hebben. (Wel vrij Amerikaans)