7 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb "Opvoeden, hadden we er maar een gebruiksaanwijzing bij gekregen" net gelezen. Van Caroline Schenk-Kwint. Niet de beste titel vind ik zelf maar Super interessant. Gaat over de DISC methode. Wat je vaak hoort in zakelijke context maar dan toegepast op kinderen. Of ze een dominant type zijn, taak of mensgericht. En hoe je er dan mee kunt omgaan. Hoog of laag tempo en hoe dat kan botsen met je eigen tempo. En wat je eigen valkuilen kunnen zijn. Heel blij dat ik deze gelezen heb, heeft ook veel opgeklaard hoe ik en mijn partner in sommige dingen verschillen of hoe je anders met zaken omgaat.

2 jaar geleden

‘Het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen’ https://www.bol.com/nl/p/boek-waarvan-je-wilde-dat-je-ouders-hadden-gelezen/9200000121698065?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 jaar geleden

Jagen, verzamelen, opvoeden Ik ben halverwege, vind t een aanrader :)

2 jaar geleden

Reactie op manon52431

Jagen, verzamelen, opvoeden Ik ben halverwege, vind t een aanrader :)
Eens! Ik heb m ook bijna uit, ben heel enthousiast. Zeker over het eerste gedeelte. Nu op het eind heb ik soms mn twijfels over wat dingen (zoals de monsters, en je kind een baby noemen) maar andere zaken zoals je kind een volwaardig gezinslid laten zijn en alternatieven voor belonen en straffen: echt top!

2 jaar geleden

Reactie op Klootje

‘Het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen’ https://www.b ...
Deze heb ik in mn zwangerschap ook gelezen overigens. Sprak me ook erg aan maar over Jagen, Verzamelen, Opvoeden ben ik enthousiaster

2 jaar geleden

Reactie op September2109

Eens! Ik heb m ook bijna uit, ben heel enthousiast. Zeker over het eerste g ...
Ja, herken ik helemaal! Meer dan genoeg ideeën die écht de moeite waard zijn om t boek voor te lezen (en af en toe wat om met een korreltje zout te nemen😅👌)

2 jaar geleden

Wat baby's nodig hebben en Baby's weten wat ze willen Vind ik beide aanraders. Wel beiden meer gericht op de baby-periode: het geeft je mooie inzichten ook voor de rest van de opvoeding, maar is dus niet specifiek gericht op de komende leeftijdsfasen ofzo.