8 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij was uit de borst drinken al een strijd sinds dat mijn dochtertje 3 maanden oud is.. Sinds dien kolf ik fulltime en krijgt ze toch al 7 maanden bv! Misschien is dat nog een optie voor je om die 9 maanden vol te maken?

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad rond 5 maanden, heb toen nog 2 maanden fulltime gekolfd en nu aan het afbouwen. Ik vond het ook heel verdrietig, maar het geeft nu ook wel rust.

2 jaar geleden

Hier ook gehad. Bij mij was het toen een productiedingetje ivm menstruatie. Na een paar dagen pakte ze hem gelukkig weer. Als ze hem straks echt niet meer wil, lijkt me dat best verdrietig. Het zijn wel echt gezellige momentjes samen 😅!

2 jaar geleden

Zou het kunnen komen door doorkomende tandjes? Dat je kindje meer last heeft van de druk op de tandjes aan de borst dan aan de fles? Dat is bij mij het geval namelijk, wat dentinox (of iets anders) om verlichting te geven voor de tandjes, zorgt er hier voor dat hij weer verder drinkt. Ik weet niet welke speenmaat je gebruikt voor de fles? Het is handig om speenmaat 1 te gebruiken, dan zou het ongeveer evenveel moeite kosten als de borst. Bij een grotere speenmaat gaat het inderdaad makkelijker dan de borst. Misschien helpt het nog om in een prikkelarmere ruimte te voeden? Dat er minder afleiding is (als je denkt dat hij daar last van heeft). Je zou ook nog eens een lactatie kundige mee kunnen laten kijken met een voeding als je dat fijn vindt. Wie weet zorgt een praktische tip ervoor dat je niet hoeft te stoppen voordat jij dit wilt. Heel veel succes!♥️

2 jaar geleden

Hoi, bij mij precies hetzelfde. Vorige week weigerde mijn zoontje van 7,5 mnd ook. Hij beet me al een week lang, omdat het hem waarschijnlijk te lang duurde en omdat ik bang was voor zijn beet kwam mijn tsr ook langzaam op gang. De dag erna ook hetzelfde. De fles drinkt hij zo leeg. Ik ben ook heel verdrietig en heb moet kolven om af te bouwen. Hij wil echt niet meer :-(( Voel me sip maar wel trots dat we het 7 maanden hebben volgehouden en ik ga een mooi moedermelksierraad laten maken.

2 jaar geleden

Reactie op Cindyroanne

Hoi, bij mij precies hetzelfde. Vorige week weigerde mijn zoontje van 7,5 ...
Ah Idd precies hetzelfde. Hij bijt mij ook steeds! Hij lijkt er gewoon klaar mee. We moeten idd maar gewoon trots ik onszelf zijn

2 jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Zou het kunnen komen door doorkomende tandjes? Dat je kindje meer last heef ...
Dank voor je tips. Tandjes heeft hij al n tijdje. En speen maat medium ook al maanden. T voelt echt alsof hij er klaar mee is. Hij eet ook al n bootwerker en drinkt heel goed water uit een munchkin beker. Wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zijn die dit opeens doen.

2 jaar geleden

Reactie op Monique.86

Dank voor je tips. Tandjes heeft hij al n tijdje. En speen maat medium ook ...
Ah, okee, jammer dat daar niet de oplossing zit dan. Succes met de tocht en het verdriet van het stoppen ♥️