25 Reacties

2 jaar geleden

Ooh feel you, hier ook nog belange niet doorslapen, zoontje nu 6,5 maand. Nog tussen 1 en 3x per nacht wakker om te drinken en totaal niet te voorspellen hoe de nacht zal zijn. Dus ik hoop ook voor een magische tip maar vrees ervoor...

2 jaar geleden

Ik geef bv en doorslapen betekent bij ons van 23u tot 6u. Soms in combinatie met kv, maar dat is voornamelijk als ik er niet ben en mijn partner die dan een flesje geeft. Kolven is hier niet zo een succes dusja 🤷‍♀️ Bij ons geeft het geen verschil of we nu een flesje of borst geven om 23u. Wat wel hielp bij ons is om te zien of ze overdag voldoende binnenkrijgt. Ik legde ze soms eens wat extra aan.

2 jaar geleden

Borstvoeding geven betekent dat er heel veel momenten op onze schouders vallen, laat het niet ten koste van jou zijn. Je kan mss overwegen om te combineren? Zodat je toch niet helemaal moet stoppen. Veel succes 🍀

2 jaar geleden

Mijn dochtertje krijgt gekolfde bv al een aantal maanden (ze dronk erg onrustig uit de borst maar ik wilde niet stoppen met bv). Dit zorgt er wel voor dat mijn vriend de nachten op zich kan nemen! 😍 hij geeft snachts een flesje gekolfde melk! En als mijn productie wat terugloopt krijgt ze kv. Op deze manier is het voor mij beter vol te houden en kan ze juist langer genieten van de bv!

2 jaar geleden

Ik ben om deze reden eerst begonnen met een kv fles tussendoor. Ben alleenstaande mama en dochter van zes maanden. Ik wilde bv blijven geven maar dochter valt gewoon graag in slaap aan de borst. Eerst de fles gaan geven (bv) zodat ze wel echt doordrinkt. Dat hielp iets (van om de 1.5-2 uur wakker naar 3-3.5 uur) na het starten met een kv fles (snachts een keer om mezelf een pauze te geven van het geven van fles en daarna kolven midden in de nacht) tussendoor werden de momenten soms opgerekt naar 4 uur. Daar was ik al mega blij mee. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik wil stoppen met bv in een tijd dat het nog leuk is en niet als ik er een hekel aan heb gekregen omdat het toch ook best wel veel energie kost. Dat is denk ik nu, dus langzaamaan ga ik afbouwen naar een ochtend en een avondvoeding aan de borst en de rest kv. Afgelopen drie nachten (dagen) heb ik dit gedaan en mijn dochter slaapt nu stukken van 6 uur. Voor mij is dit een gulden middenweg. Ik vind het bv geven nog leuk, kost niet te veel energie, ze slaapt langer (godzijdank eindelijk dat is wel echt fijn want ik heb geen partner die het af en toe over kan nemen) en ik ben een uitgeruster mama. De overstap naar kv moet wel echt geleidelijk overigens.

2 jaar geleden

Dat babys die kv krijgen beter doorslapen is volgens mij zeker niet waar. Het is denk ik meer dat bv mama's snel de borst aanbieden snachts (ik zelf ook) terwijl het soms niet eens honger is. Mijn meisje sliep de eerste 4.5 maand super 8/9 uurtjes per nacht. Sinds sprong 4 gaat dit stroever en wordt ze wel nog vaak wakker maar probeer ik haar sinds kort te troosten zonder borst en heb dus gemerkt dat het echt niet altijd honger is maar meer mama honger. Punt is meer dat kv geven dus geen garantie geeft voor doorslapen. Ken genoeg kv babys die ook niet doorslapen. Maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad! Succes😊

2 jaar geleden

Reactie op AAV

Dat babys die kv krijgen beter doorslapen is volgens mij zeker niet waar. H ...
Ja klopt! Het is nul garantie, bij mij hielp het toevallig

2 jaar geleden

Reactie op Noortje27

Ja klopt! Het is nul garantie, bij mij hielp het toevallig
Jaaaa super fijn! Ik heb er ook over nagedacht maar omdat het toch geen garantie geeft dat ik ach laat ook maar. Want ik weet dat het met BV dus ook kan. Want mijn dochter was echt de beste slaper met volledige BV. Nu komt ze verschillend. Soms 1x soms 3 of 4x. Maar dus niet altijd voor honger maar soms onrustig. Maar opzich niet gek rond deze leeftijd maken ze zoveel ontwikkelingen door. Maar iedergeval blij dat voor jou wel helpt😀

2 jaar geleden

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Wat bij ons hielp was een flesje afgekolfde melk geven voor het slapen gaan en dan net iets meer in de fles doen dan dat hij normaal drinkt. En als hij ‘s nachts wakker werd, gaven we hem eerst een speentje en als hij daarna nog een keer wakker werd pas borstvoeding.

2 jaar geleden

Hier wel een positieve ervaring betreft BV en doorslapen. Ons dochtertje slaapt sinds ze 2 maanden is door van 23:00-06:00. En inmiddels van 19:00-07:00. Uiteraard hebben er ook mindere periodes tussen gezeten. Ik ben vooral blij dat ik heb door gezet. Ze is nu bijna 8 maandjes en de BV is nu zo relaxt. Ze krijgt nu sinds een maand nog 4 keer BV.

2 jaar geleden

Reactie op AAV

Jaaaa super fijn! Ik heb er ook over nagedacht maar omdat het toch geen gar ...
Ja en ik denk ook wel echt dat mocht je dit willen gaan proberen, dan moet je er ook klaar voor zijn om eventueel bv af te bouwen. Het werkt ook niet altijd om minder bv te geven.. ik was heel bang om dat intieme bv moment te gaan missen (daar doen we het uiteindelijk allemaalvoor toch) maar merk nu dst het voedinsmoment (ook met fles) echt ons kleine moment is geworden

2 jaar geleden

Ik ben 2 weken gestopt met bv geven en sindsdien slaapt Owen door 😅. Minimaal tot 06:00!

2 jaar geleden

Als doorslapen langer dan 6 uren is hebben wij hier ook een aantal nachten doorgeslapen en soms niet. Mijn zoontje had afgelopen week last van Corona en is gewisseld van wieg op onze kamer naar ledikant op zijn eigen kamer. In de wieg sliep hij soms 7-9 uren achtereen, maar ook kwam hij wel eens 2-3 keer per nacht. In het ledikant komt hij 1-2 keer per nacht, met Corona vaker, maar lijkt hij nu toch weer 6-7 uren te gaan slapen. Soms helpt het mij om nog een voeding om 23 uur aan te bieden en dan slapen we tot 6-7 uur, maar het is niet altijd een garantie. Overdag zijn we nu beginnen met vast voedsel, wat ‘s avonds weer voor krampjes en onrust/verwerking zorgt. Ik snap dat het je opbreekt, maar probeer je slaap op andere momenten te pakken en vrede te hebben met de gebroken nachten. Het hoort bij een baby en niet alle baby’s slapen door. Mijn ouders gaven kv en mijn broertje werd ook best lang ‘s nachts nog wakker, omdat hij dorst had of gewoon even wilde knuffelen

2 jaar geleden

Reactie op Noortje27

Ja en ik denk ook wel echt dat mocht je dit willen gaan proberen, dan moet ...
Jaa precies. Nee ik heb uiteindelijk besloten het niet te doen. Vind de borst aanbieden toch stuk makkelijker dan flesje geven zeker snachts. Maar een aantal weken geleden sliep ze zo slecht en was ik zo moe dat ik dacht ahh ik ga stoppen. Maar nu denk ik daar niet eens meer over na😊 ze eet ook al best goed fruit en groente en overdag hebben we best een goed ritme. Alleen de nachten blijven altijd zo onvoorspelbaar haha. Maar ook dat heb ik geaccepteerd! Ze zal het wel nodig hebben als ze snachts ineens vaker komt of het nou even voor knuffelen is of voor een paar slokken. Zal vast haar redenen hebben!

2 jaar geleden

Reactie op ManonB87

Hier wel een positieve ervaring betreft BV en doorslapen. Ons dochtertje sl ...
Oh wat fijn en goed om te horen! Wat heb je hiervoor gedaan en hoe heb je dit doorgezet of is het allemaal van nature gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op AAV

Dat babys die kv krijgen beter doorslapen is volgens mij zeker niet waar. H ...
Je hebt zeker een punt met het troosten. Soms wil ze hier gewoon in het grote bed of haar speen terug en niet altijd een borst. Maar het is wel een feit dat kv trager en moeilijker verteerd dan bv. Hierdoor kunnen kv kindjes bv op4-5 flessen op een dag terwijl dat op bv meestal niet gaat. Voor mij wegen de bv voordelen nog steeds op tegen da nadelen. Hier vaak ‘s nachts ook 6u zonder honger maar soms wel een speen of knuffel nodig

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Je hebt zeker een punt met het troosten. Soms wil ze hier gewoon in het gro ...
Ik denk dat voornamelijk vaste voeding ook kan helpen om door te slapen, verteerd ook trager

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Je hebt zeker een punt met het troosten. Soms wil ze hier gewoon in het gro ...
Jaa precies, dat zou kunnen. Maar het is nog vaak geen garantie voor doorslapen. Inderdaad soms hebben babys gewoon even die geborgenheid nodig. Nou 6uurtjes is toch hartstikke netjes! Het zijn en blijven babys en uiteindelijk doen ze toch waar ze zelf zin in hebben hahaha!

2 jaar geleden

Reactie op AAV

Jaa precies, dat zou kunnen. Maar het is nog vaak geen garantie voor doorsl ...
Ja die 6uurtjes zijn topnachten. Al gebeurd het niet vaak dat ik dan 6u kan slapen. Gemiddeld maakt ze me wel om de 3u wakker voor een knuffel, speen of de borst

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Ja die 6uurtjes zijn topnachten. Al gebeurd het niet vaak dat ik dan 6u kan ...
Oohjaa dat is herkenbaar nu hier. Alhoewel zij voorheen echt makkelijk 8 tot 10uurtjes sliep. Waarvan ik misschien 1keer soms de speen moest in doen. Dat waren top nachten. Helaas is dit al 1.5 maand verdwenen hahaha. Maar goed ik geniet gewoon van het knuffelen snachts voor zolang al die fase duurt🥰